Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: epäröijä - 19.11.2019, 15:04:48
-
Joop...
Volle on V70mk2/07 ja hommana ohjauspyöränkulman anturin vaihto.
Kuulin,että esim.-05 mallin avensiksessa kalibrointi tehdään läppärillä.Mites Volvoissa?
Tämänhetkisen tiedon mukaan kalibrointi tehdään käsin ennen anturin asennusta.
Jotenki haluis tehdä kerralla homman oikein,joten kertokaapa viisaat,kiitos!
-
Ei tarvitse kalibroida. Ratti ja pyörät suoraan ennen purkua ja kasausvaiheessa avataan kehällä oleva pieni lukitusruuvi ratin kiinnityksen jälkeen. Vikakoodien nollaus lopuksi.
-
Jos osa vaihdetaan merkkiliikkeessä, niin silloin Vidalla tehdään SAS (steering angle sensor) ohjelmiston uudelleenlataus, mutta toimiiko se ilmankin?
-
On noita parisenkymmentä tullut vaihdettua, eikä yhteenkään ole tarvinnut tehdä muuta kuin koodien nollaus.