Autodiagnoosi  Carcom Oy

e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)

  • 349 Vastauksia
  • 150098 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #90 : 29.06.2012, 23:20:25 »
Itse olen mieluummin koukussa tuossa sähkösavustimessa ja onhan se karkeasti 100 kertaa parempi vaihtoehto kuin tupakka  :pomo:
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa amical

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #91 : 30.06.2012, 01:02:20 »
Professori: Sähkötupakka kiellettävä lailla
http://www.hs.fi/kotimaa/Professori+S%C3%A4hk%C3%B6tupakka+kiellett%C3%A4v%C3%A4+lailla/a1305578356798

No voihan vi??u.
Miksi hän ei sano että tupakka on kiellettävä lailla :idiot2:

Sekö tupakan tekee lailliseksi että se on todettu vaaralliseksi :o
... >:(

Itse en ainakaan kartuta verotuloja ostamalla tupakkaa vaan lähetän rahaa ulkomaille kun ostan s-tupakkavarusteita + nesteitä koska Suomesta ei nikotiininesteitä saa. Tämäkö on se pointti???
« Viimeksi muokattu: 30.06.2012, 01:18:39 kirjoittanut amical »

Sähkötupakoihin & siihen liittyviin oheismateriaaleihin tuhlannut nyt 1884,27 euroa.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #92 : 30.06.2012, 13:32:20 »
Professori: Sähkötupakka kiellettävä lailla
http://www.hs.fi/kotimaa/Professori+S%C3%A4hk%C3%B6tupakka+kiellett%C3%A4v%C3%A4+lailla/a1305578356798

No voihan vi??u.
Miksi hän ei sano että tupakka on kiellettävä lailla :idiot2:

Sekö tupakan tekee lailliseksi että se on todettu vaaralliseksi :o
... >:(

Itse en ainakaan kartuta verotuloja ostamalla tupakkaa vaan lähetän rahaa ulkomaille kun ostan s-tupakkavarusteita + nesteitä koska Suomesta ei nikotiininesteitä saa. Tämäkö on se pointti???

Ei herran jumala tuo professori ei taas tajua mistään mitään...


"Muotituotteeksi kasvanut sähkötupakka ei ole terveydelle haitaton ja se olisi syytä kieltää heti lailla, sanoo siviilioikeuden emeritusprofessori Erkki Aurejärvi."

Aika hyvä huomio että ei ole haitaton koska se sisältää nikotiinia

"Lainsäätäjän ei pidä jäädä odottamaan lisänäyttöjä sähkötupakan terveyshaitosta, Aurejärvi sanoo. Hän kirjoittaa, että säh­kö­tu­pa­kan vai­ku­tuk­sis­ta ei ole jul­kais­tu riit­tä­väs­ti luo­tet­ta­vaa tut­ki­mus­tie­toa."

Mitä helvettiä jos kerran ei ole tutkittu niin pitäisi siis sen takia kieltää kun ei edes tiedetä kuinka haitallinen se on  :idiot2:

"Bri­tan­nias­sa nai­sel­la, jo­ka oli käyt­tä­nyt säh­kö­tu­pak­kaa seit­se­män kuu­kaut­ta, to­det­tiin keuh­kois­sa ras­va­pi­toi­sia mak­ro­fa­ge­ja eli syö­jä­so­lu­ja ja eri­tyi­nen keuh­ko­kuu­me. Syö­jä­so­lu­jen ai­heut­ta­ja saat­toi ol­la ni­ko­tii­ni­höy­ryn si­säl­tä­mä gly­se­rii­ni", Aurejärvi sanoo."

Vai että saattoi kuolla sähkötupakkaan mutta hän saattoi myös kuolla siihen että oli polttanut aikaisemmin 40v ajan 2 askia röökiä päivässä.....

Ja loppukevennyksenä mietitäänpäs mitä normaali tupakka joka on laillista sisältää:


Tupakan savu muodostuu kiinteistä hiukkasista, nestepisaroista sekä kaasuista.
Tupakan savussa on 4000 erilaista ainetta, joista n. 50 on syöpää aiheuttavia(joidenkin tutkimusten mukaan sähkötupakassa on 1 syöpää aiheuttava ainesosa). Näistä esimerkkinä terve, kadmium, nitrosoamiinit ja bentsopyreeni. Osa aineista on peräisin itse kasvista, osa käytetyistä lannoitteista ja tuholaismyrkystä. Esim. Skatoli on ulosteen ainesosa, jota on tupakassa lannoitteiden käytön takia.
Lukuisia aineita myös lisätään tupakkaan erilaisten ominaisuuksien saavuttamiseksi. Esimerkiksi ammoniakki tehostaa nikotiinin imeytymistä ja siten vahvistaa riippuvuutta.
Savukkeen paperista ja suodattimesta vapautuu savuun myös erilaisia aineita.

Muita terveydelle haitallisia aineita tupakassa on esim.

Asetyleeni= hitsauskaasu
Arseeni = tehokas myrkky, jolla esim. Napoleon nopeutti vastustajien kuolemaa
DDT= voimakas tuholaistorjuntamyrkky
Styreeni= vaarallinen hengitysilmassa, ja sen esiintymisen takia jopa asuntokauppoja on peruttu
Asetoni= mm. kynsilakan poistoaineessa käytettävä liuotinaine.
Lyijy = ympäristösaaste, joka aiheuttaa mm. kehitysvammaisuutta ja keskittymisvaikeuksia.
Rikkivety= aiheuttaa sen hajun jota sellutehtaiden ympäristössä leijuu
Metanoli= puusprii, joka on poltto –ja kemianteollisuuden tärkeä raaka-aine, mutta se myös tappaa ja sokeuttaa.
Ammoniakki = syövyttävä liuotin.
Metaani = kaasu, joka aiheuttaa kasvihuoneilmiön.
Syanidi = Agatha Christien kirjoista tuttu myrkky.
Häkä = hajuton, mauton ja näkymätön kaasu, joka pahimmassa tapauksessa aiheuttaa häkämyrkytyksen ja kuoleman.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #93 : 03.07.2012, 04:04:17 »
Itse liityin eilen joukkoon kummaan.. ei kyllä oikeaa savuketta tee mieli varsinkin kun tätä voi röyhytellä sisätiloissa hyvällä omallatunnolla  ELK
Aika näyttää kuinka kalliiksi (tai halvaksi) tämä käy suhteessa nortin kiskomiseen..
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa amical

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #94 : 03.07.2012, 10:11:21 »
Toivottavasti onnistut siirtymään s-tupakkaan O0

Itsellä kun lasken puolenvuoden aikana olisi entisellä tahdilla mennyt n. 490 euroa tupakkaan.
S-tupakkavarusteisiin (3 startteria + 1 atomisaattori + erinäinen määrä nikotiininesteitä) on tässä ajassa mennyt rahaa n. 240 euroa.
Eli tullut maksamaan n. 50% vähemmän.

Tosin minulla on nyt neljä toimivaa s-tupakkaa, eli varmaankin säästö tulee lisääntymään tuosta 50 prosentista huomattavasti.
Kaksi toimivaa s-tupakkaa olen hukannut johonkin, ja luulisin että ne on kotona jossain laatikossa tms.  :(

Jostain luin arvion että s-tupakointi tulee maksamaan n. 1/4 tupakoinnin kustannuksista siirryttäessä tupakasta s-tupakkaan.


Sähkötupakoihin & siihen liittyviin oheismateriaaleihin tuhlannut nyt 1884,27 euroa.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #95 : 10.07.2012, 21:49:15 »
mukavan sekavaa  ::) mitä sitä nyt tarttee että pääsee alkuun ja kestää sen kolmekuukautta  :)
v70 D5R

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #96 : 10.07.2012, 21:50:46 »
Toistaiseksi on pärjätty höyryillä  :hello:
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #97 : 23.07.2012, 16:50:43 »
eka testit suoritettu  :)
saapa nähä aamulla ku pitäs tosissaan alottaa  :o

ei muuten mennyt kauaa starsmog:lla, pe n. klo 14 tein tilauksen ja tänään laatikkoon kolahti klo 10:40  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 23.07.2012, 16:52:39 kirjoittanut karppa_71 »
v70 D5R

Poissa s90

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 0
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #98 : 25.10.2012, 00:54:17 »
Itsekin tilasin tuolta startsmog kaupasta ja nopea oli toimitus, pari päivää meni. Nyt meinasin tilailla tuon automaatti akuilla myyntiin tulevan paketin ehkä noilla ego-ufo atomisaattoreilla. Lueskelin foorumeilta että ovat uusia tulokkaita ja hyvin höyryä tuottavia. Tähän asti höyrytelty ego-c 900mah akuilla mutta nytkokeillaa jotain toista mallia.

Oletteko käyttäneet noita vivi nova atomisaattoreita? Mitä eroa käytössä esim. ce4?

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #99 : 05.12.2012, 14:15:48 »
Kokeilin ja yhtälailla mun kurkku ärtyy tuosta kuten tavan tupakastakin, eli enpä käytä kumpaakaan.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #100 : 05.12.2012, 17:03:45 »
Kokeilin ja yhtälailla mun kurkku ärtyy tuosta kuten tavan tupakastakin, eli enpä käytä kumpaakaan.

Nikotiinin määrä siinä nesteessä on suoraan verrannollinen siihen, että kuinka se tuntuu kurkussa.
Liikaa nikotiinia, niin sitä ei enää ime erkkikään.

Itsellä nyt sieltä kesäkuulta täysin hyörytöntä menoa ja ilman tupakkaa nyt sitten vuoden 2011 heinäkuun lopusta saakka..
Kummallista aatella näin jälkeenpäin, että ei tosiaan enää polta, kun ennen se oli niin pinttynyt tapa tupakoida, että se oli osa itseä ja joskus kun koitti lopettaa tai vähentää tupakointia, niin se vaihtelevasti onnistui muutamista tunneista max pariin päivään

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #101 : 05.12.2012, 18:25:44 »
Itse tilailin tuon Ego ce:n aivan kokeilumielessä syyskuussa.. Noh nytten Löytyy Normaali 900mAh Egon akku, 900 mAh Olympianin akku jännitesäädöllä, 30ml Jägerbombia ja läjä muita nesteitä sekä 10kpl Kartoja. Senverran voi kertoa toimivuudesta, että ilman tupakkaa pystyy olemaan melkeimpä niin kauan, ennenkuin volvosta aukaisee konepellin  :D

Ja jos aloituspakkausta miettii, niin itse voin sen mielipiteen tuoda ilmoille, että Ego-T.. Ego-C jne. ovat tässä parhaimmistoa.

Itse on tullut kokeiltua Tankkeja, clearoja ja kartoja, ja jälkimmäinen näistä on kyllä imo kaikista "kätevin" tai käyttäjäystävällisin.

Ja melkeimpä halvimmalla löytää täältä:

http://www.e-savutukku.fi/esavu-dual-coil-aloituspaketti-p-797.html

Nesteet taasen Peleonilta tai Ecigwizardilta. Ja jägermesteristä pitäville voin antaa vinkkiä, että jekkupommia on saatavilla ecigwizardilta  ;)
« Viimeksi muokattu: 05.12.2012, 18:30:47 kirjoittanut vjlle »

Poissa amical

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #102 : 05.12.2012, 21:48:28 »
Kokeilin ja yhtälailla mun kurkku ärtyy tuosta kuten tavan tupakastakin, eli enpä käytä kumpaakaan.

Hyvä jos pystyt olemaan ilman kumpiakaan.

Itse olen tosi tyytyväinen kun pystyn olemaan s-tupakan avulla ilman tupakkaa. Sekoittelen nykyään 16 ja 11 mg nesteitä puolet ja puolet. 11 mg on liian mietoa ja 16 mg tuntuu liian vahvalta. Höyryttely antaa nykyään ihan samat "sävärit" kuin n. vuosi sitten kun oli kovat nikkikset ja poltti tupakkaa.

Tupakkaa poltan yhä, kun juon(alkomahoolia). Mutta tämä on periaatteessa niin vähäistä, että se ei haittaa tai tuo morkkista(sen kun olen itselleni hyväksynyt). Seuraava askel sitten jossain vaiheessa voisi olla että poltan s-tupakkaa vaikka juonkin.

Miksu, onnittelut  O0

Sähkötupakoihin & siihen liittyviin oheismateriaaleihin tuhlannut nyt 1884,27 euroa.

Poissa -J-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #103 : 06.12.2012, 11:31:25 »
Kokeilin ja yhtälailla mun kurkku ärtyy tuosta kuten tavan tupakastakin, eli enpä käytä kumpaakaan.

Tuo kirvely saattaa johtua myös siitä että nestettä kulkeutuu imuputken kautta suuhun
-> putsaa paikat ja kuivaa se pieni "suodatinkangas".
Nunc est bibendum - Nyt on juotava

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: e-savuke (sähkötupakka, höyryttely)
« Vastaus #104 : 10.12.2012, 01:18:58 »
Tuohon kurkun ärsyyntymiseen voi olla montakin syytä. Itse ainakin huomasin, että se voi myös riippua täysin höyryteltävästä nesteestä. 18 Mg RY4, Menthol eikä Vanilja aiheuttanut itselle mitään kurkun ärsyyntymistä. Taasen samanvahvuinen Jägerbomb jysäyttää kurkunpäälle, jota en taas itse ymmärrä. :-\ Tuo jekkupommi vaan on niin hyvää, että pakkohan sitä on nauttia kurkusta välittämättä  :pomo:

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy