Carcom Oy  Ateho

740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!

  • 12 Vastauksia
  • 6564 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -4K1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« : 31.10.2011, 14:45:21 »
Elikkä ois kylmäkäynistys ongelmia volvon kanssa joutuu starttaamaan pirun kauan ennen ku lähtee käymään ja välillä hörähtelee kun auto käynnistyy se ei tottele heti kaasua vasta kun kone on lämmennyt. Lämpösenä ei mitään ongelmia käyntiin lähtemisen kanssa. mistä pitäisi vikaa lähteä etsimään ja mittaristossa palaa lambda valo eikä lambdan vaihto auttanut ongelmaan ja tuskin vikakoodin poisto muutta asiaa muuta kuin valon kannalta ??

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #2 : 31.10.2011, 16:07:24 »
Se lamda-valo on moottorin ohjauksen vikavalo, eikä lamdan vikavalo.   :hello:

Vikakoodit lukemaan mars!

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #3 : 31.10.2011, 16:11:54 »
koodien lukemisen jälkeen tarkista että imusarjan alapuolella 3ja4 pyttyjen välissä on se anturin liitin paikoillaan, anturi määrittää kylmäkäynnistys tarpeen ja jos se liitin on irti tai anturi sökö ei lähde kun lämpösenä jos silloinkaan.

nippelitietoa.. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0

Poissa -4K1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #4 : 31.10.2011, 21:06:03 »
Kiitos vastauksista lisää vinkkejä saa lähettää. Vielä yksi kysymys miksiköhän bensa pumppu käy koko ajan virran ollessa päällä ja kun auton sammuttaa se surisee hetken ja sammuu johtuneeko tuokin jostain vikakoodista ?

The moose

  • Vieras
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #5 : 31.10.2011, 21:08:27 »
rele viallinen tai virtalukon pohja ?

Poissa -4K1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #6 : 02.11.2011, 22:03:15 »
2-2-3 Tyhjäkäyntiventtiilin signaali puuttuu
1-2-3 Moottorin lämpöanturi
Tuollasia vikakoodeja siellä oli ja lämpöanturissa luultavasti johdoissa jotain vikaa koska mittaus arvojen mukaan on anturi kunnossa ?? Jos en pahasti mennyt metsään niin tämä tyhjäkäynti venttiili on se mökö siinä imusarjan alla josta lähtee kaksi johtoa ja kaksi letkua ja tämäkin oli autodatan ohje arvojen mukaan kunnossa. Mutta molemmat koodit ovat edelleen päällä ja kylmäkäynnityksessä ongelmia. Bensapummpu ongelmat katosi virtalukon pohjan vaihtamalla että kiitoksia neuvosta   ::)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #7 : 02.11.2011, 22:16:54 »
Kumman anturin mittasit? Sen mikä on siinä helposti näkösällä vai sen mikä on siellä imusarjan alla pirun ahtaassa välissä piilossa? Taidat olla nyt tutkinut mittariston lämpöanturia. Ruiskun lämpöanturi on samassa kohdassa mutta 15cm syvemmällä ja edes sen johdon saaminen irti ilman imusarjan irroitusta on hankala suoritus ;).
Ja vian oireet kuvastaa juurikin viallista lämpöanturia kun ei kylmänä toimi mutta lämmetessään alkaa toimimaan.

Kuvassa kolmossylinterin imukanavan alapuolella on ruiskun lämpöanturi, valkoinen bosch liitin.
http://i163.photobucket.com/albums/t291/huikkoster/Volvo%20245/Kuva506.jpg
« Viimeksi muokattu: 02.11.2011, 22:23:04 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #8 : 02.11.2011, 22:19:58 »
Kumman anturin mittasit? Sen mikä on siinä helposti näkösällä vai sen mikä on siellä imusarjan alla pirun ahtaassa välissä piilossa? Taidat olla nyt tutkinut mittariston lämpöanturia. Ruiskun lämpöanturi on samassa kohdassa mutta 20cm syvemmällä ;).
Ja vian oireet kuvastaa juurikin viallista lämpöanturia kun ei kylmänä toimi mutta lämmetessään alkaa toimimaan.

jeps oman kanssa tappelin pidemmän aikaa koska mitatessa anturi antoi oikean laista arvoa mutta olikin sit ihan väärä anturi ja kuumana lähti ihan normaalisti käymään..

voihan se olla esim niin likainen tai vaan on mennyt rikki. jos sen olisit vaihtanu kirjoittaisit et se anturi on siellä mahottomassa ahtaassa kolossa..  :buck2:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #9 : 03.11.2011, 07:02:30 »
Laitetaan vielä toinen havainnollistava kuva lämpöantureista  ;D

http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/ERGRE.jpg
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa -4K1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #10 : 03.11.2011, 11:45:05 »
Just ton anturin mittasin joka on siellä ahtaassa kolossa kolmosen kanavan alapuolella ja kyllä sen pienillä käsillä ja väkivallalla sieltä pois saa. Käynpä hakemassa uuden anturin ja kokeilen sillä  ::)

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #11 : 03.11.2011, 14:24:35 »
Tee se, juuri pari päivää sitten oma "fk" antoi paukun putkeen ja seuraavana päivänä vikavalo syttyi. Koodina oli tuo 1-2-3.Vanha anturi vastusmittauksella ok, vaihdoin kuitenkin jemmassa olleen vara-anturin, ongelma poistui.
Opetus on varmaankin se että vaikka anturi antaisi vastusmittauksella ok arvot niin lämpötilan muuttuessa saattaa joskus tulla katkos anturin vastuksen(NTC -vastuksien) piiriin... ruiskulle toinen napa ja sytylle toinen, arvot samat.
Jos siis antaa suoraan tuon koodin anturiin, vaihtaisin silti vaikka ohmit täsmäisivät.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2011, 14:40:04 kirjoittanut hevonen »

Poissa -4K1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 740 -90 ruiksu volvon kylmäkäynnistys !!!
« Vastaus #12 : 03.11.2011, 22:09:21 »
nyt ois sitte uus anturi paikallaan (noin tunnin vääntämisen jälkeen) vika koodia en saa pois eikä auto lähe yhtään paremmin käymään  :( luulisin tuossa johto puolessa vikaa. avaanko koko ison johto nipun johon noi kaks johtoa menee vai onko jotain oikotietä ? ::)

 

Autoracing  KL-varaosat