Samppasport  Futurez

760 valojen sähköt paloi? (auto sammuu kun kääntää valot päälle)

  • 5 Vastauksia
  • 2662 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
elikkä auto on vm 1987 760 volvo, 2.3turbo joka oli seissyt kauan ja laitettiin käymään. No jonkun aikaa auto kävi pihalla valot päällä kun auto sammui ja keskeltä kojelautaa alkoi puskea savua, lähinnä puhaltimen suuttimista. Otettiin virrat ja valot pois ja hetken päästä auto lähti käymään ja kaikki toimii normaalisti paitsi kun kääntää valot päälle auto sammuu.
Mistä kannattais alkaa vikaa etsimään. kiitos

etusumuvalot palaa kokoajan kun on Virrat päällä vaikka ei pitäisi
Edit. Sumuvalot sammuu välillä ajovalokytkintä räplätessä, ja parkit syttyy takasumuvalon kanssa samaan aikaan. Ja parkit syttyy katkaisijasta (auto sammuu) mutta ajovalot ei, paitsi pitkät välähtää viiksestä normaalisti eikä auto edes sammu.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2012, 09:03:24 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: 760 valojen sähköt paloi?
« Vastaus #1 : 20.01.2012, 07:38:09 »
Mistäköhän tämän ajovalojen releet ja johdot löytäisi kun tuhkakupin takana ei taida olla mitään ja sulkakkeetkin löytyi kojelaudan päädystä kuskinpuolelta. omassa 740.ssa taas on sulakkeet ja releitä tuhkakupin takana.
Savua kyllä tuli siitä keskeltä soittimen paikkeilta, saattoi tulla mittaristonkin takaanta vähän, ei kai auta kuin purkaa kojelauta ja alkaa etsimään sopivia johtoja joita vaihdella.  :'(

Kaikki  muu autossa toimii moitteetta paitsi valot, mahtaisiko olla iso työ jos vetäisi kaikki valoihin liittyvät sähköt uusiksi käyttäen alkuperäistä valokatkaisijaa ja pitkät laittaisi syttymään viiksestä.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Kimmoje

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 760 valojen sähköt paloi?
« Vastaus #2 : 20.01.2012, 07:52:42 »
Mulla meni 740 lyhkäset joskus pimeeks, niin että vaan pitkät toimi. Paikallisella korjaamolla sitte kympillä veteli uudet johdot ja releet vaihto konehuoneen puolelle. Hintaan perustaen ei pitäis olla iso homma, mutta tiedä noista sitten kun ei itse tehnyt. Palo itellä juurikin se valojen releen kanta sieltä tuhkiksen takaa.

Ite laittelin kyllä volkkariin valojen sähköt uusiks tollasella bilteman kaapelisarjalla. Oli niin paljon virtavähikkiä että näky valotehossa. Sarja ei paljoa maksanut ja oli helppo asentaa, vanhoilta johdoilta otin pitkien ohjauksen.
Volvo 240 Turbo -83

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • 760 Turbo
Jos on 760 uudella keulalla, niin reletaulu on apukuskin puolella vähän keskikonsolista eteenpäin. Jalkatilasta pahvi pois, niin pääsee käsiksi.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2012, 10:28:48 kirjoittanut okoz »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Jos on 760 uudella keulalla, niin reletaulu on apukuskin puolella vähän keskikonsolista eteenpäin. Jalkatilasta pahvi pois, niin pääsee käsiksi.
Ja niin olikin, kiitosta vaan. Jokin vihreä rele ylärivissä keskellä joka on merkattu  B.llä (bensapumpun rele), ni sen nastasta 86/2 lähtee kaksi johtoa joista toinen menee valokytkimen isompaan liittimeen nro. 9 (miksi bensapumpun releeltä menee johto valokytkimelle)???
ja toinen johonkin kojelaudan syövereihin, molemmat on palanut vähän matkaa ja se toinen oli kokonaan katki, hyppyjohdolla sain auton käymään parkit päällä mutta ajovalot puuttuu silti.
Selvennän kirjoituksia kun pääsen koneelle että ei tarvitse kännyllä kirjoittaa.

EDIT. mitkä sulakkeet on valoihin liittyvää, ei ole ohjekirjaa niin voisin pistää ylös ne jos joku viitsii omastaan katsoa.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2012, 12:02:20 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Tarkistin kaikki sulakkeet ja olivat ehjiä.
Korvasin palaneet johdot uusilla ja lisäilin teippiä.
nyt valokytkintä räplätessä jäi parkit kokoajaksi päälle ja ajovalotkin sain toimimaan yhdistämällä kytkimen nastat numero 6 ja 12. olisiko valokytkin kyrvähtänyt.
sopiiko 960.n tai 940.n valokytkin tähän kun siinä on sellainen liuku jolla himmennetään mittarivaloja, 940.n ei siis taida sopia mutta 960.ssa on samannäköinen katkaisija.

Mitä ne kaikki muut piuhat on  siinä valokytkimellä voisiko ne karsia pois ja kytkeä vaikka tavallisen 740,n valokatkaisijan siihen. sumuvaloille voisi tehdä sitten kokonaan uudet sähköt konehuoneen puolelle ja käyttää sitten sitä alkuperäistä katkaisijaa
« Viimeksi muokattu: 20.01.2012, 17:41:23 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

 

Carcom Oy  Ateho