Huohottimen liekkiloukun puhdistus on tärkeä toimenpide talveksi, etenkin ellei moottorin historiasta ole varmaa tietoa. Se kun vanhassa (väljässä) koneessa jysähtää pakkasella kylmälimasta tukkoon, on kuulemma ongelmia odotettavissa kun öljyä saattaa pursuta vähän vaikka mistä.
Sen metallikierukan tai muovisen kapillaaripillistön poistamiseen ei ole syytä, JOS KONE PYSYY PUHTAANA. Omassani on ollut aina paikallaan ja ajallaan puhdistettu, enkä ole sinne nähnyt töhnää kertyvän, mutta minun autollani ei olekaan ikinä ajettu öljynvaihtovälejä pitkäksi eikä ikinä käytetty muuta kuin kunnollista synteettistä öljyä. Mutta JOS siellä on töhnää, niin...
Ei kai se venttiilikopan kostuminen ole niin yksinkertainen juttu, että pelkästään täyttökorkin tiiviste on kovettunut että tulee valumalla sitä kautta? Tuo tiivisterengas kuoleentuu kuumassa paikassa eikä vaihto monta lanttia maksa.
Toinen vakiopaikka on kannen takaosassa virranjakajan O-renkaat (2 kpl), jotka kuluvat noin 100.000 km välein sen verran väljäksi, että alkaa vuotaa jakajan akselia pitkin. Ei myöskään paha rasti vaihtaa eikä osat maksa sitäkään kuin täyttötulpan tiiviste.
Uuden kopantiivisteen kun vielä vaihtaa (mittaa vaikka venttiilivälykset siinä samalla kun auki on) niin ehjän koneen ei vielä satojen tuhansien kilometrienkään jälkeen kuulu sotkea paikkoja.