Samppasport  Futurez

-95 3.0 24V (B6304S) ei avaa suuttimia?(Ratkaistu)

  • 4 Vastauksia
  • 1642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
Tai siis avaa. Ongelmana on se että startatessa polttimon(suuttimen pistokkeessa) kanssa testaten näyttäisi että suuttimet aukeaa pariksi sekunniksi jonka aikana kone yrittää käymään ja harvoin jopa jää vähäksi aikaa käymään. Sitten loppuu polttimon välke ja auto sammuu. Virta näyttäisi tulevan suuttimille koko ajan, eli suuttimien ohjauksessa lienee syy. Vika ilmeni viime maanataina kun meinasin tällä lähteä töihin, niin että ei edes luvannut koska ecun sulake oli palanut. Vaihdoin sulakkeen ja siitä alko tää nykyinen käytös. Itseltä loppuu ideat kohta kesken, jos en toista ecua sitten pääse testaamaan.

Mainittakoon vielä että kerran olen saanut käymään jopa lämpimäksi asti, kunnes parin yskähdyksen jälkeen sammui.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2015, 01:20:18 kirjoittanut -nikke- »
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: -95 3.0 24V (B6304S) ei avaa suuttimia?
« Vastaus #1 : 10.08.2015, 01:45:19 »
Suuttimille pitäisi tulla jatkuva +12V.
Laitappa yleismittari maan ja tuon syötön väliin, katoaako suuttimilta syöttöjännite auton sammuessa?

Sulakkeen palaminen kuulostaa väähän pahalta, olisiko johtosarja rispaantunut ja joku johdin runkoa vasten?
« Viimeksi muokattu: 10.08.2015, 01:50:39 kirjoittanut Rivipumppu »
Audi A6 4.2

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
Vs: -95 3.0 24V (B6304S) ei avaa suuttimia?
« Vastaus #2 : 10.08.2015, 11:25:08 »
Virta tulee kyllä jatkuvasti suuttimille niinkin kirjoitin, eli boksi ei nyt jostain syystä maadoittele suuttimia.

Johtosarjat pitäisi kyllä kattoa läpi.
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
Vs: -95 3.0 24V (B6304S) ei avaa suuttimia?
« Vastaus #3 : 14.08.2015, 21:53:30 »
Kah, alkaa tää vyyhti selviämään vähitellen. Kuten aiemmin kirjoitin niin toista ecua piti päästä koittamaan kun sitä epäilin, joten ostin sellaisen. Uusi boksi paikalleen naks, ja toiveikkaana kääntämään virta-avaimesta. Muutaman kerran sahasin pettyneenä, kunnes huomasin että nythän se yrittää kokoajan käyntiin sen entisen parin sekunnin sijaan. Välillä jopa kävi tyhjää vaivalloisesti. Sitten alko epäilykset heräämään kun mietin että jonkun aikaa sitten siirtopumppu pimeni(korjaamisen jälkeen ajeltu ongelmitta) ja nilkutin auton tallille painepumpun varassa, että näinköhän on pumppu menny harvaksi. Tänään rakentelin sitten pa-paine testimittarin ja sain painemittarin viisarin juuri ja juuri nousemaan nollatapista irti, eli pumppuostoksille. Biltemahan toki möi sitten väärän pumpun miulle, mutta uskoisin että kun saan ehjän pumpun alle lähipäivinä niin tää on ratkaistu.

Vähän kyllä ihmetyttää kuinka menee pumppu, ecun sulake ja ecu yhtäaikaa. Voiko se päästä tekemään virtapiikin boksille jos pumppu hirttää kiinni?
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

Poissa -nikke-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
    • Kuvia
Vs: -95 3.0 24V (B6304S) ei avaa suuttimia?
« Vastaus #4 : 16.08.2015, 23:52:21 »
Jatketaan yksinpuhelua sen verran että homma sai vielä semmoisen käänteen että pumpun vaihdettuani auto tosiaan lähti laakista käymään niinkuin pitääkin, mutta onneksi tuo bensanpainetestimittari oli edelleen paikoillaan. Bensanpainetta oli nimittäin jotain 7.x baaria. Ei ehtinyt käydä onneksi kun muutaman sekunnin kun näin tuon mittarin lukeman. Paluuletkun otin auki, ja se näytti aivan kuivalta eikä paluulinjakaan puhallustestillä vaikuttanut olevan tukkeessa. Tallilla lojuu onneksi kaverin tinakutonen josta sain liisata paineensäätimen. Toinen säädin paikalleen ja nyt on paineet mitä pitää ja toimii täydellisesti muutenkin.

Ihmekkös tuo että meinas olla vaikea tapaus selvittää kun kolme vikaa päällä yhtäaikaa. :idiot2:
Volvo 760 B6304+M90+G80 '85, Volvo 242 '82 B5234T+GS6-37DZ projekti
Chevrolet Camaro Iroc-Z '88 Projekti, Plymouth Valiant '65 2d 318+904, BMW 330d '01

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo