En tiedä, onko nuihin asennettu etanoliantureita, käsittääkseni ei. Moottoria on mahdollista toki ajaa etanolilla, mutta tämä ei onnistu huijausboksilla, sillä kyseessä on suoraruiskumoottori. Huijausboksit pidentävät suuttimien aukioloaikoja etanolipitoisuuden mukaan lasketulla prosenttimäärällä, jonka vuoksi ne toimivat ainoastaan imusarjasuihkutetuissa moottoreissa. Etanolin käyttöön suoraruiskussa vaikuttaa myös suoraruiskupumpun ohjaus, pumppu kun pyörii mekaanisesti ja venttiileillä hallitaan kapasiteettia. Pumpun tuottoa ei myöskään ole mahdollista lisätä yli sen varan mitä siihen tehtaalla on suunniteltu. On täten mahdollista että pumpussa ei riitä tuotto täydellä kaasulla, sama voi päteä myös suuttimiin, mutta siihen on hankala ottaa kantaa tietämättä mikä niiden kapasiteetti ja ruiskutusaika on. Ylipäätänsä suoraruiskun muuttaminen etanolille on huomattavasti hankalempaa kuin imusarjaruiskutetun, eikä onnistu minkään sortin väliboksilla, vaan vaatii muutoksia omaan ecuun, eikä välttämättä ole mahdollista sittenkään. Joitain suoraruiskumoottoreita on säädetty etanolille, mutta yleisesti ei ole vaivan arvoista katuautoon.
Harmi ettei Volvo ole valmistanut etanoli/biokaasu versioita näistä, ainakaan vielä. Mahdollista se olisi. Etanolissa on näillä leveysasteilla vain se ongelma että koostumus vaihtelee kelin mukaan, eikä pysy vakiona. E100:sta jos täältäpäin saisi, voisi olla tilanne toinen. Tuollaiset moottorit kun viritetään varsin rajoille jo tehtaalta (joskin leikatulla vääntöpiikillä), niin voi olla ettei valmistaja halua riskeerata moottoririkkoa sen vuoksi että polttoaineen koostumus ei ole ennakoitavissa. Vähentää se toisaalta suunnittelukustannuksiakin kun ei etanolia tarvitse huomioida, sitä kun ei kaikkialla maailmassa myydä toisinkuin bensaa. Lopputuloksena kiinan pojat saa enemmän voittoa tililleen.