Autodiagnoosi  Carcom Oy

Diabetes-topic

  • 164 Vastauksia
  • 49142 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #30 : 02.02.2014, 00:33:30 »
juuuu ugh. On tää vaikea sairaus ja vaatii paljon. muuta ei oikeen voi sanoa.. tuntuu välillä että pää räjähtää koko homman kans. tänään tulee tasan 12 vuotta tätä sairautta. henki on ollu lähteä, on syrjitty ja kiusattu tämän takia. on myös tuettu ja entistä enemmän rakastettu tämän takia. ei oo helppoa ei.. jonkun tutkimuksen mukaan kuulemma naisdiabeetikkojen hoito on vaikeampaa hormonivaihteluiden takia. nojoo. suhteellista kaikki. joskus on valoa tunnelin päässä mutta useimmiten tuntuu että ei jaksais hetkeäkään. pikku turhautuneet kyyneleet tais tirauttaa tämä nainen just nyt. miksi minä; en tiedä.
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #31 : 02.02.2014, 00:57:31 »
henki on ollu lähteä, on syrjitty ja kiusattu tämän takia.

Missä syrjimistä ja kiusaamista on tapahtunut ja kenen toimesta. Parilla tutulla on eikä heidän kohdalle ole sattunut moista. Ainoastaan arvon heittelyä joskus.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #32 : 02.02.2014, 02:45:55 »
Missä syrjimistä ja kiusaamista on tapahtunut ja kenen toimesta. Parilla tutulla on eikä heidän kohdalle ole sattunut moista. Ainoastaan arvon heittelyä joskus.
Kun sairastuin, olin 9v. Syrjiminen johtu siitä että pelkäsivät että se tarttuu ( !!!!) ja esim mua ei kutsuttu synttäreille koska vanhemmat kielsi. Luulivat että sairauden hoito on vieläkin niin kivikautista ettei diabeetikot saa syödä sokeria ja mulle olis eriksen pitäny hommata sokeriton tarjottava.

Ne sun pari tuttua ei halua sua huolestuttaa kovalla hoidollaan.minäkin yleensä vain vähättelen jos joku on huolissaan. Ku en kestä sitä hyysäämistä..
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #33 : 02.02.2014, 02:47:54 »
sairauden takia kiusaaminen ja syrjiminen.... sen voi heittää saman tien romukoppaan, arvostelioita ja viisastelijoita löytyy varmasti.  pitää ajatella positiivisesti kaikesta huolimatta vaikka muut sanoo mitä.  Kaikkea hyvää ja tsemppiä  :)  !
Kiitti tsempeistä, niillä mä jaksan eteenpäin. En haukuilla (jotka yleensä tulee teoriasta oppineen lääkärin suusta)  :-*
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #34 : 02.02.2014, 11:09:16 »
Kun sairastuin, olin 9v. Syrjiminen johtu siitä että pelkäsivät että se tarttuu ( !!!!) ja esim mua ei kutsuttu synttäreille koska vanhemmat kielsi. Luulivat että sairauden hoito on vieläkin niin kivikautista ettei diabeetikot saa syödä sokeria ja mulle olis eriksen pitäny hommata sokeriton tarjottava.


Uskomatonta! :o 

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #35 : 02.02.2014, 11:11:36 »
Kun sairastuin, olin 9v. Syrjiminen johtu siitä että pelkäsivät että se tarttuu ( !!!!) ja esim mua ei kutsuttu synttäreille koska vanhemmat kielsi. Luulivat että sairauden hoito on vieläkin niin kivikautista ettei diabeetikot saa syödä sokeria ja mulle olis eriksen pitäny hommata sokeriton tarjottava.

Ne sun pari tuttua ei halua sua huolestuttaa kovalla hoidollaan.minäkin yleensä vain vähättelen jos joku on huolissaan. Ku en kestä sitä hyysäämistä..
Anna mä arvaan asutte kainuussa muualla suomessa asiat kyllä tiedetään ja osataan elää.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #36 : 02.02.2014, 15:59:07 »
Anna mä arvaan asutte kainuussa muualla suomessa asiat kyllä tiedetään ja osataan elää.
Silloin asuin limingassa. Nykyään rovaniemellä. Kyllä täällä osataan jo jotain.
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #37 : 09.08.2014, 16:53:37 »
Kukkuu! Muistinpas että tällanenki topiikki on vielä pystyssä :D

Koltta, just nyt vasta ensimmäisen kerran luen tuota sinun blogia. En jotenki jaksanu uhrata ajatusta talvella, mutta olis näköjään pitäny. Oon vasta ihan alussa lukemassa ja silmistä valuu vesi ku sulla on niin loistava tyyli kirjottaa!  :2funny: mutta tosiasiassa, asiaa.
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa epe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #38 : 09.08.2014, 18:06:56 »
Toukokuussa alkoi tytöllä(4v) oireet... Nyt menossa vaihe jossa oma haima toimii jonkun verran mutta ilmeisesti nämä helteet aiheuttaa enemmän heittelyä.
Vaimo rukka ei ole puhkeamisen jälkeen nukkunut yhtään kokonaista yötä ja hermot meinaa hieman kireällä olla.... Mummeleita ja ukkeja ei tunnu hoidon opettelu kiinnostavan, ilmeisesti liian paljon vastuuta :-\  ....kyllähän sitä apua alkais jo hieman kaipaamaan  :(
XC90 T8 -16 & V70 2.5T AWD -03.
Entiset: XC90 d5 -06 OOSSOM RACE / V70 D5 AWD -03
V70 D5 -06 / V70 2.5T AWD -99

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #39 : 09.08.2014, 18:12:47 »
Mummit ja ukit, miksei muutkin jotka lapsen kanssa ovat tekemisissä paljon. Voisivat saada uskallusta viettää lapsen kanssa aikaa käymällä jossakin kuuntelemassa kahden-neljän tunnin vapaamuotoisen luennon aiheesta.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #40 : 09.08.2014, 18:25:08 »
Mummit ja ukit, miksei muutkin jotka lapsen kanssa ovat tekemisissä paljon. Voisivat saada uskallusta viettää lapsen kanssa aikaa käymällä jossakin kuuntelemassa kahden-neljän tunnin vapaamuotoisen luennon aiheesta.
ois ihan hyödyllistä käydä. Oon ollu luennoimassa vierailevana artistina diabeteksen hoidosta potilaan näkökulmasta lääkäri- ja hammaslääkäriseminaarissa ja yllättävän vähän nekää tietää aiheesta niin miten sitte omaiset joilla saattaa olla vielä käsitys että sokeritautinen ei saa syyä sokeria ja jos syö niin kuolee noin tunnissa ???
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #41 : 09.08.2014, 18:29:29 »
Toukokuussa alkoi tytöllä(4v) oireet... Nyt menossa vaihe jossa oma haima toimii jonkun verran mutta ilmeisesti nämä helteet aiheuttaa enemmän heittelyä.
Vaimo rukka ei ole puhkeamisen jälkeen nukkunut yhtään kokonaista yötä ja hermot meinaa hieman kireällä olla.... Mummeleita ja ukkeja ei tunnu hoidon opettelu kiinnostavan, ilmeisesti liian paljon vastuuta :-\  ....kyllähän sitä apua alkais jo hieman kaipaamaan  :(
voi ei :( roppakaupalla voimia koko perheelle! Voin kertoa, että perheen tuki on lapselle nyt ihan mielettömän tärkeä että lapsi joskus kykenee hyväksymään sairautensa. Mummuille ja ukeille sellaiset terkut, että se on oikeasti ehdottoman välttämätöntä eikä sitä missään tapauksessa saa alkaa kiertämään! terveisin 12,5 vuotta sairastanut, eikä vieläkään täysin hyväksynyt, koska osa sisaruksista on jopa kiusannut sen takia, ja koulukaverit syrjiny.
kyse on kuitenkin vakavasta perussairaudesta jonka kanssa on opittava elämään.
joo, nestetasapaino on yks kans mikä vaikuttaa. kun pitää paljon juoda, eikä hirveämmin tee mieli syödä niin sillon on hankalampi sitten hoitaa. onko minkälainen hoitomuoto? kolmipistos- vai monipistoshoito?
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #42 : 09.08.2014, 18:30:53 »
Juu, samaa olen ihmetellyt itsekin vaikka en itse diabeetikko ole. Yksi esimerkki tuli mieleen Henkan kirjoituksesta. Maalikkojen on vaikea ymmärtää miksei pistetä ruokaa joka syödään ennen liikuntasuoritusta.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa epe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #43 : 09.08.2014, 18:52:23 »
Monipistoksella mennään.... Vieläkun noi mummut ja ukit on välillä 55-75 vuotiaita niin ennakko luuloja/vähättelyjä löytyy  :idiot2:

XC90 T8 -16 & V70 2.5T AWD -03.
Entiset: XC90 d5 -06 OOSSOM RACE / V70 D5 AWD -03
V70 D5 -06 / V70 2.5T AWD -99

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: Diabetes-topic
« Vastaus #44 : 09.08.2014, 18:53:31 »
Monipistoksella mennään.... Vieläkun noi mummut ja ukit on välillä 55-75 vuotiaita niin ennakko luuloja/vähättelyjä löytyy  :idiot2:
Sano niille suorat sanat ;)
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo