Sama havainto täällä että kulutus on järkyttävä jos tehokkaasti haluaa edetä. Mutta jos tyytyy 90hv antamaan suorituskykyyn niin vähälläkin voi päästä. Mutta eihän tässä ole järkeä ajaa 60te autolla joka kulkee kuin 200D mersu.
Ite en ole paljoa Constant awd tai Power -moodeja käyttänyt, mutta ohituksissa tosi hyvät. Risteyksistä lähtiessä hybrid-ajotila kytkee kyllä tosi pienellä viiveellä myös sen nelivedon avuksi eli olen ollut tyytyväinen vaikkei käyttäisikään tuota pakotettua nelivetoa. Offroad-modea tarvinnu tosi harvoin... Kitkoilla pärjätty hyvin ja viime talvikin tosi positiiviset kokemukset sähkölläkin ajosta kitkoilla, vaikka on takavetoinen. Hyvin toiminut silti ja jatkan kitkoilla edelleen. Ainoa huono puolihan tuossa on se voimalinja ettei ole täysin nelivetoinen ellei sitä kytke päälle. Kaverilla Toyota Rav4 plugin, jossa on kyllä hyvä se sähköinenkin neliveto. Suosittelin hänelle myös kitkoja... Goodyear tuntunut olevan tosi kiva merkki tähän autoon ja nyt laitoin 2,7kbar ilmanpainetta ja 2,2sta laski parissa kolmessa päivässä heti 1,9ään kulutus. Seuraavat kitkat laitan Goodyear Ultragrip Ice 3... Pitäisin noita parempina kuin Michelin Xice Snow Suv tai Nokia R5.
https://www.goodyear.eu/fi_fi/consumer/tires/ultragrip_ice_3/235-55-19-105-T-588376.htmlHuomenna Haaparantaan ja kulutus toki nousee, mutta laittelen siitäkin sitten kommenttia tänne. Noin 1250km silti tällä tulee ajoa tankille n. puoleen väliin ja vähän halvemmalla ruoåttinhinnalla sitten bensaa tulomatkaksi täysi tankki. Veikkaan, että menee tuo 1,9L keskikulutus nyt johonkin 3-4L välille (ajelen "hold" toiminnolla menomatkan, meniskö jotain 5L paikkeille ja tullessa hörppää väkisin sen 6-7L mutta katotaan sitten...) On ollut kyllä erinomainen tämä T8 paketti omaan käyttöön ja ei paljon osaa verrata miten paljon parempi uudempi T6 tai T8 long range olisivat, kun siihen aika paljon pitäisi välirahaakin maksaa... Tuo ajomoodien valintarulla on kyllä ollut mahtava ominaisuus eli sillä tulee värkättyä päivittäin ja myös B-jarruvaihdetta käytän tosi aktiivisesti. Sähkönkulutus näyttäisi olevan aina vähintään sen 20kWh/100km vaikka kuinka tossuillaan ajelisi eli siihen ei voi kauheasti vaikuttaa. Samaa luokkaa siis sähkövolovojen kans vaikka on aika pienitehoinen tuo erad-takamoottori 87hv...