Futurez  Kulkukoira

Bensa tinalohkot

  • 26 Vastauksia
  • 16643 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #15 : 09.05.2013, 23:50:16 »
Jotain erikoista täytyy olla . Ei se hylomar olekaan mikään liima, mutta ei ne osat minulla kyllä itsekseen ole putoilleet. Kysyn nyt vielä tyhmän kysymyksen että millaisen määrän olet ainetta käyttänyt pinnoilla? Hyvin ohuelti vai reilusti?


Hyvin kapean nauhan pursottanu, ja joissain kohdin sormella tasoitettu. "nokka" katkaistu sellaselta kohdalta, että nippanappa on reikä auennut.
Ainetta ostin tosiaan siksi että Vammaksen aikoina sitä kuulemma käytettiin täällä monessakin paikassa, ja oli "tautinen" aine....
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #16 : 10.05.2013, 00:00:21 »
Sitten en kyllä osaa sanoa, jollei sitten ole aine saanut jossain vaiheessa pakkasta varastoinnissa. Onko sinulla mahdollisuus reklamoida eli viedä takaisin sinne mistä ostit?
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #17 : 10.05.2013, 00:05:20 »
Sitten en kyllä osaa sanoa, jollei sitten ole aine saanut jossain vaiheessa pakkasta varastoinnissa. Onko sinulla mahdollisuus reklamoida eli viedä takaisin sinne mistä ostit?


Kai se olis, mutten kyl osaa todistaa että miten inhimillinen virhe (elikä minä) poistetaan välistä, joten antaa olla.
Jos kukaan muu ei tuolla aineella epäonnistu nii syy lienee joko minussa, tai virheellisessä tuubissa :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #18 : 10.05.2013, 05:54:40 »
No voit ainakin yrittää jos ostosta nyt ei hirveitä aikoja ole. Millaisesta liikkeestä ostit sen? Ja kuten sanottu tuotteita on paljon mitä minäkin käytän Locktite, Hermetite, jne. Jos joku ei toimi niin toinen sitten. Jossain paikassa voi olla paikallaan käyttää ihan vanhaa sivellinlakkaa. kun se on laadukasta joustavaa, niin sillä voi kompensoida pintojen vääntymiä. Myös se on helpompaa puhdistaa kuin vanhemmat perinteiset tiivistelakat joita ei tahtonut saada pois kuin hiomalla tai puhalluksella kun edes ammattikäyttöön tehdyt stripperaineet eivät tehonneet. Nämä ovat kuten tiedät uudelleentäytettävissä painepulloissa.

Koskaan ei kun jokin osa irroitetaan paikoiltaan emme tietysti voi päästä tehdasasennuksen tasolle johtuen juurikin komponenttien muodonmuutoksista, joita ei tietysti voi korjata kuin pinnat hiomalla ja korjaamalla ne pulttien kohdat joista materiaali on muuttanut muotoaan kiristämisen seurauksena. Siksi nuo momentit ovatkin tärkeitä, käsivara kun tahtoo heittää itselläkin vaikka kokemusta on, niin automaattikone kyllä hoitaa öljypohjan pikkupultit tai mutterit tarkemmin kuin minä momenttiavaimen kanssa sen 1-1,5 kpm, mitä niitä saa kiristää yleensäkin. Peltipohja ei sitten tykkää siitä senkäänvertaa, että on niitä pitänyt oikoa reikien kohdilta, että pitäisivät edes vähän. Että katso nyt seuraavan kerran lohkon pinnat pulttien kohdalta että ovat kunnossa kaikki. Jos jossain pinnoissa on sanomista niin ei siihen auta mitkään tiivisteaineet.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2013, 06:28:19 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #19 : 10.05.2013, 06:42:40 »
No voit ainakin yrittää jos ostosta nyt ei hirveitä aikoja ole. Millaisesta liikkeestä ostit sen? Ja kuten sanottu tuotteita on paljon mitä minäkin käytän Locktite, Hermetite, jne. Jos joku ei toimi niin toinen sitten. Jossain paikassa voi olla paikallaan käyttää ihan vanhaa sivellinlakkaa. kun se on laadukasta joustavaa, niin sillä voi kompensoida pintojen vääntymiä. Myös se on helpompaa puhdistaa kuin vanhemmat perinteiset tiivistelakat joita ei tahtonut saada pois kuin hiomalla tai puhalluksella kun edes ammattikäyttöön tehdyt stripperaineet eivät tehonneet. Nämä ovat kuten tiedät uudelleentäytettävissä painepulloissa.

Koskaan ei kun jokin osa irroitetaan paikoiltaan emme tietysti voi päästä tehdasasennuksen tasolle johtuen juurikin komponenttien muodonmuutoksista, joita ei tietysti voi korjata kuin pinnat hiomalla ja korjaamalla ne pulttien kohdat joista materiaali on muuttanut muotoaan kiristämisen seurauksena. Siksi nuo momentit ovatkin tärkeitä, käsivara kun tahtoo heittää itselläkin vaikka kokemusta on, niin automaattikone kyllä hoitaa öljypohjan pikkupultit tai mutterit tarkemmin kuin minä momenttiavaimen kanssa sen 1-1,5 kpm, mitä niitä saa kiristää yleensäkin. Peltipohja ei sitten tykkää siitä senkäänvertaa, että on niitä pitänyt oikoa reikien kohdilta, että pitäisivät edes vähän. Että katso nyt seuraavan kerran lohkon pinnat pulttien kohdalta että ovat kunnossa kaikki. Jos jossain pinnoissa on sanomista niin ei siihen auta mitkään tiivisteaineet.

Niin ja loppukevennyksenä. Kyllä tehdas voi toimittaa valmiiksi vinoja osia myyntiin, pahimmat näkee ihan silmällä että varmasti vuotaa liitos, eikä auta tiivisteaineet lisänä. >:(
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #20 : 10.05.2013, 07:53:37 »
Joops. Eli kyllähän tämä vaikuttaa siltä että täytyy vielä käyttää lohkot erillään ja hommata oikeat mönjät väliin. Perhana kun pitäs ensin ajatella ennenkuin alkaa mitään tekemään  :)
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #21 : 11.05.2013, 18:32:30 »
Männänrenkaat; Audi Coupe (1980-1988") ja 3b tyypin moottori. Niillä Yks kone on läjätty ainakin. Samoilla mitoilla 2,3t5 moottoriin koneistamolta ostin, öö. 12€ Yks sarja.  Ja sit varmaan jossain golfissa voi olla samat renkaat.. -muistipohjalta-  ::)
« Viimeksi muokattu: 31.05.2013, 22:45:06 kirjoittanut volvosami »
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #22 : 13.05.2013, 22:54:21 »
Mitä b5234t männät kestää kyseessä 850 t5, entäs lohko 81mm porauksella ilman betonia :) ?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #23 : 30.05.2013, 12:35:24 »
Mitä b5234t männät kestää kyseessä 850 t5, entäs lohko 81mm porauksella ilman betonia :) ?

T4 kestää 100hp/mäntä niin kait myös T5.
SPM saa taotut ensimmäisen ylikoon PK 32,5mm männät + 143mm kanget reiluun donitsiin jos haluaa panostaa.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2013, 16:37:30 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #24 : 09.10.2013, 22:52:05 »
Mitenkä onnistuisi rn kannen laitto n moottorin päälle, täytyykö sisuskaluja vaihtaa männät ilmeisesti ainakin rn moottorissa tasalakiset, joten täytyykö sisuskalut vaihtaa uudenmallin koneesta? :) kyseessä siis vanha vitoskone noi kovat nostajat tuntuis ajatuksena ainakin kivemmilta isoillakierroksilla sekä kansi ois valmiiks paremmin virtaava

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #25 : 16.03.2014, 18:18:43 »
Mitenkä onnistuisi rn kannen laitto n moottorin päälle, täytyykö sisuskaluja vaihtaa männät ilmeisesti ainakin rn moottorissa tasalakiset, joten täytyykö sisuskalut vaihtaa uudenmallin koneesta? :) kyseessä siis vanha vitoskone noi kovat nostajat tuntuis ajatuksena ainakin kivemmilta isoillakierroksilla sekä kansi ois valmiiks paremmin virtaava

Alakerta tosiaan lähes sama ja hihnapyörät kulkevat samassa linjassa. RN kannessa kannatta käyttää RN imusarjaa. Pakonokan pään reikää pitää hieman suurentaa että nokka-akselin asentoanturin levy mahtuu sinne. Kierre on valmiina, mutta reikä muutamia millejä liian pieni. Imu nokassa on sopiva reikä pyörijän levylle ja kierre valmiina.
citikka

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Bensa tinalohkot
« Vastaus #26 : 09.05.2014, 19:28:35 »
.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2014, 15:14:47 kirjoittanut Brick »
citikka

 

KL-varaosat  Race.fi