Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Volvopoju - 17.07.2013, 14:47:49
-
Elikkäs saiskos automaatin liikkeellelähtö kierroksia nostatettua jollain kepulikonstilla? Pitäis jokkisvehke lähtemään rivakammin viivalta..
Jarrullakaan ei voi kierroksia nostattaa, kun alkaa molemmat pyörät sutimaan jo pikkusen alle 2000 kierroksella... :buck2:
-
pistä paremmat takajarrut, tai enemmän painetta takajarruille.
-
pistä paremmat takajarrut, tai enemmän painetta takajarruille.
Tuskin se kone jaksaa nostaa kierroksia vaihde päällä vaikka perä oli hitsattu jumiin.
Turbiinin modaaminen taitaa olla ainut järkevä konsti
Jokkis käytössä voisi kuvitella kokeilevansa vapaalta lähtöä.
Eli viivalla vaihde vapaalla, koneessa kierroksia. Lipun liehuessa vaihde päälle
En tiedä kestääkö laatikko yhtään tälläistä lähtöä...
-
Tuskin se kone jaksaa nostaa kierroksia vaihde päällä vaikka perä oli hitsattu jumiin.
Turbiinin modaaminen taitaa olla ainut järkevä konsti
Jokkis käytössä voisi kuvitella kokeilevansa vapaalta lähtöä.
Eli viivalla vaihde vapaalla, koneessa kierroksia. Lipun liehuessa vaihde päälle
En tiedä kestääkö laatikko yhtään tälläistä lähtöä...
Tällä keinolla ei fiksua lähtöä saa aikaiseksi. Olisi varmaan hyvä jos saisi jarrua vasten perän jousituksen hieman painumaan alas. Antaa tavallaan lisäpitoa kun lähdössä potkaisee renkaita alaspäin. Onpas helppo selittää ;D
-
Kiitoksia kaikille. Pitää koittaa kysästä vielä parilta ralliharrastajalta, josko he tietäisivät järkevää tapaa. Toki yks vaihtoehto olis ihan manuaali askiin siirtyminen, mutta pakkovaihteilla sujuu vaihdot manuaalia nopeemmin.. ::)
Tota vapaalta lähtöä voisi kokeilla aluks hieman pienemmillä kiekoilla (3000), ettei heti paskoisi laatikkoa. Onhan tuolla silti pari laatikkoa vapaana, jos vahinko käy..
-
Älä kokeile sitä vapaalla ja kierroksia lähtöä, saat lootan rikki varmasti eikä siitä sanottavaa hyötyä ole muutenkaan. Tyydyt tuohon vakioon tai viet turbiinin muokattavaksi, jolloin saat haluamasi kierrokset lähtöön jarrua vasten = Stall Speed.
Jos alkaa sutimaan, niin onko takajarrut varmasti kunnossa, painatko kunnolla jarrua esim. kantapäällä? Poista jarrupaineen säätimet takajarruista ja koita uudelleen.
Omassa toinen esimerkki 245 T6 tinakoneella niin ei myöskään saa takajarruja pitämään. Mutta ei ala sutimaan asfaltilla vaan katusicksit työntää autoa eturenkaat lukossa nahkoineen eteenpäin :D
-
Yks idea olis kanssa hydraulinen käsijarru, eli jarruttaisit lähdössä vain takapyöriä, kahvasta päästämällä liikenteeseen.
-
Onkoan tuosta toteutuksesta mahdollisesti juttua tällä foorumilla?
-
Toni: On kunnossa, mutta tuota paineensäätimien poistoa voisi toki kokeilla näin alkajaisiksi. Kyllähän tuossa paakia löytyykin ihan hyvin, että ei ihme jos ei jarrut meinaa pitää lähdössä.. ( ei aivan vakio kuiteskaan ;) )
Tuota turbiinin muokkausta olis kyllä mielenkiintosta kokeilla. Talvena ois kans tarkotus "accumulator modin", niin siinä samalla ois hyvä.
-
Tuskin se kone jaksaa nostaa kierroksia vaihde päällä vaikka perä oli hitsattu jumiin.
Viritetty vapari vinokone kiertää vaihdepäällä sen stall-nopeuden verran riippumatta jarrujen tehosta
-
Kellottakaas vertailuks alle stallin kierroksilta polkasemalla kaasu pohjaan.
-
Mahtaakohan AW71 ja AW30/43 turbiinit sopia ristiin?
Mulla on 30/43:n kanssa päinvastaisia ongelmia, joten sehän olisi ratkaisu molemmille, jos turbiinit voisi vaihtaa ;)
-
Mahtaakohan AW71 ja AW30/43 turbiinit sopia ristiin?
Mulla on 30/43:n kanssa päinvastaisia ongelmia, joten sehän olisi ratkaisu molemmille, jos turbiinit voisi vaihtaa ;)
Ainakin kiinnitys vetolevyyn on eri pulttijaolla. Ja silmälaakerikin on AW7x:ssä pienempi.