Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: volpatti - 27.02.2015, 20:54:13

Otsikko: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: volpatti - 27.02.2015, 20:54:13
Eli nyt ois teräsvauhtipyörä ja 707 asetelma. Mitä levyä suosittelisitte sinne väliin. R levyä ei enää saa ilman,että ostaa koko kytkinpaketin,joten joku muu pitäs keksiä. Olen katellu noita jousitettuja sinttereitä. Kumpi ois parempi 4-palanen vai 6-palanen? Tarkoitus ois ottaa ainakin 2x vakiotehot koneesta,joten ei ihan pilipalikytkintä viiti laittaa.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: vippe - 01.03.2015, 23:34:25
erilaisissa takavetosissa kokemusta jäykistä 3-, 4- ja jousitetusta 6-lapaisesta, omasta mielestä suurempi lapamäärä on käyttömukavempi, mutta pinta-ala jota asetelma puristaa on isompi eli oman käsityksen mukaan ei purista niin tiukasti kuin vaikka 3-lapaista. (paineen kaava-> p=F/A)

6-lapainen sintteri itellä takavedossa, toimii ihan jees, jäisissä risteyksissä vähän kurja... ja tuo tosiaan on jousilla. Paikallisessa viritysputkassa (http://www.tarvikemotti.com/) kyllä sanottu ettei he suosittele noita n.170e jousitettuja sinttereitä tehokkaisiin vehkeisiin. Omassa ei toistaseks sen tehon puolesta oo pelkoa, ja kone käytellään vielä pois ennen tehon nosteluja joten samalla mietitään varmaan levy uusiksi

sachsin sintteri voi olla erimaata, hintakin taitaa olla tupla tuohon halvempaan, mutta siihen levyynhän voi palojen loputtua käydä niittauttamassa uudet palat jos keskiö pysynyt tikissä.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: volpatti - 08.03.2015, 15:29:59
No nyt alkais olemaan kytkinosat kasassa. Enää puuttus painelaakeri,eli oliko niin,että jotku on laittanu esim. x40 painelaakeria,eli sitä,mikä tulee sinne kytkinkopan sisään,vai onko parempi laittaa tuolla vakio vipusysteemillä.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: volpatti - 18.04.2015, 19:45:05
Kertokaapa nyt,millä levyillä ajatte tinakoneilla,jossa on vakiota enemmän tehoa. Nyt tuntuu,että oma projekti junnaa paikoillaan,ku ei löydä levyä mistään 707 asetelman kaveriksi. Pitää vissiin volvolta hakea koko R kytkinpaketti,että saa levyn siitä käyttöön. Tietenki ruottista saa sinttereitä,mutta luulis niitä suomestakin jostain löytyvän.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: volpatti - 18.04.2015, 20:50:32
Top auto-osan kautta yritin tuota,niin eivätpä saaneet ainakaa sieltä hommattua ja nyt on siellä rahat sisällä jumissa.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: volpatti - 19.04.2015, 10:19:34
Top auto-osan kautta yritin tuota,niin eivätpä saaneet ainakaa sieltä hommattua ja nyt on siellä rahat sisällä jumissa.
Ei saanu tuoltakaa tuota R-levyä.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: Makru - 19.04.2015, 22:37:06
Mitä maagista tuossa "R-levyssä" on? Miksei perus massalevy käy tai sintteri?
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: Chall - 20.04.2015, 01:01:47
Ihmettelin ihan samaa, mikä siinä nyt niin erikoista on.

http://www.autoluettelo.fi/wls/view_article_info.do?articleIdNo=1421069&nodeIdNo=1289476

Sachsin sintterin saa suoraan kun tilaa...
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: Hurm0s - 23.04.2015, 14:13:09
Ihmettelin ihan samaa, mikä siinä nyt niin erikoista on.

http://www.autoluettelo.fi/wls/view_article_info.do?articleIdNo=1421069&nodeIdNo=1289476

Sachsin sintterin saa suoraan kun tilaa...
Massalevy on aika paljon mukavampi tuon 707-asetelman kanssa mitä sintteri.
Tuo asetelma on muutenkin jo aika jämäkkä ajaa, jos sen kaverina on levy jota ei voi luistattaa yhtään, voi kaupunkiajon ainakin unohtaa.

Perus massalevy ottaa muistaakseni keskiöstään kiinni asetelmaan, R-levyssä tuo keskiö on pienempi joten sopii 707-asetelman sisälle. Lisäksi tuossa on keskiössä paljon järeämmät jouset, eli kestää vääntöä paremmin.

Itse ostin taannoin R-levyn ja asetelman volvolta pakettina, maksoi muistaakseni jotain 300-350e, myin asetelman pois ja pidin levyn. Simple as that.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: volpatti - 24.04.2015, 21:06:13
Asia on jo ratkaistu ja osat on jo painotuksessa.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: Makru - 03.05.2015, 00:43:48
No miksi se tarvitsee olla -707 asetelma jos sinne ei mahdu tavallista massalevyä? Itse sovitin t5 kiinteeseen pyörään -765 asetelman joka pitää enemmän ja joka on vielä halvempikin mitä tuo -707.
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: Hurm0s - 03.05.2015, 11:21:56
No miksi se tarvitsee olla -707 asetelma jos sinne ei mahdu tavallista massalevyä? Itse sovitin t5 kiinteeseen pyörään -765 asetelman joka pitää enemmän ja joka on vielä halvempikin mitä tuo -707.
Porukka luultavasti laittaa -707 asetelmaa, sillä sen tiedetään sopivan ja kohtuu pienillä muutoksilla.
Tuota -765 asetelmaa on harva laittanut, eli siitä ei löydy tietoa.

Eli, valaise kansaa ja kerro miten tuo sovitetaan ja millä massalevyllä... :)
Otsikko: Vs: 850 T-5R kytkimestä.
Kirjoitti: _NepandeR_ - 10.06.2015, 17:27:58
Itelle tulee kans tuo mystinen M5:sen -765.
Tarttee vain vauhtipyörään ohjuritappien siirron ja uudet kiinnitys reiät.
Ei oo lopun iso homma ja pitää Sacshin mukaan sen +500nm vakio massalevyllä ja sintterillä luvataan lähemmäs 700nm lukemia. Tiiä sitte käytännössä miten lukemat natsaa,mutta varmasti pitää +500hp.