Kulkukoira  Proturbo

Vauhtipyörän kevennys.

  • 7 Vastauksia
  • 10698 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vauhtipyörän kevennys.
« : 07.02.2011, 19:09:32 »
Joku hieman keventänyt pottapyörää. Kestääköhän tuo enää mitään?

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Vauhtipyörän kevennys.
« Vastaus #1 : 07.02.2011, 20:31:40 »
En ainakaan minä laittaisi sitä omaan autoon, vaikka olisi vahvistettu kardaanitunneli, jota ainakin suosittelen tuon kanssa tekemään ihan varmuuden vuoksi levystä ja mielellään vaikka hardoksista. On jalat sen verta tärkeät elin ehdot. Näyttää kyllä niin pettävältä yhdistelmältä kierroksia antaissa. Hyvin voi pelata jos ei joudu väännön alaiseksi, mutta se tilanne on hyvin harvoin. Suosittelen laittamaan ennemmin littupyörän kuin tuon, saa saman aikaiseksi kun pistää oikean painelaakerin ja asetelman.

Mutta tämä on vain minun versio ja kokemusta ei ole rikkoituneesta VP:stä.

Poissa Grease Monkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Vauhtipyörän kevennys.
« Vastaus #2 : 07.02.2011, 20:49:44 »
Tuttavalta paukahti aikoinaan turbotetusta C-Kadettista valurautainen vauhtipyörä. Tulipelti meni ihan päreiksi n. metrin leveydeltä. Polkimet irtosivat kokonaan ja rattiakseli meni mutkalle. Matkustajan varpaat säilyivät ainoastaan siksi, että jäähdytin oli siirretty peräkonttiin ja vesiputket kulkivat siitä matkustajan jalkatilan läpi. Ne putket taas pysäyttivät läpi tulleet vauhtipyörän sirpaleet... Juuri kunnostetusta moottorista hävisi vaihdelaatikon puoleinen pääty kokonaan. Lisäksi auto meinasi mennä metsään sen vuoksi, että ohjauksesta tuli hieman "kulmikas" ja jarrua on hankala painaa, jos poljin makaa lattialla. Liikaa kevennetty valurautapyörä on todellinen pommi. En suosittele.  :nohnoh

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Vauhtipyörän kevennys.
« Vastaus #3 : 07.02.2011, 21:24:55 »
Tiedän vaarat. Itseltä tuli joskus nuorempana 100A datsunista kytkimen paineasetelma konepellistä läpi. Siinä kun on sellanen valuraudasta sorvattu möntti se asetelma.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2011, 21:26:55 kirjoittanut järviin »

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vauhtipyörän kevennys.
« Vastaus #4 : 07.02.2011, 21:45:43 »
Jos tota ei oo pakko laittaa paikalleen ni ainakin itse jättäisin tallin nurkkaan. Laita vaikka littupyörä jota hieman kevennetty. Kerran oon todistanut pottapyörän räjähtämisen ja toivon mukaan oli ainut kerta ku sitä tarvitsee todistaa.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1123
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Vauhtipyörän kevennys.
« Vastaus #5 : 09.02.2011, 16:49:19 »
.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2016, 15:17:33 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Vauhtipyörän kevennys.
« Vastaus #6 : 05.11.2011, 12:22:43 »
Pakko oli nostaa kun kaveri näytti hyvän kaatopätkän.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Z-6zwhXsneg#t=626s

10:30 alkaen manta synnyttää.. Päästää pahan äänen. Ehkei niiden vauhtipyörien kanssa siis kannata leikkiä..
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1123
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Vauhtipyörän kevennys.
« Vastaus #7 : 04.12.2015, 20:08:58 »
Toi on nyt kestänyt 300hv 6 vuotta, koneistettu vain huuli pois. Paino keveni ulkokehältä ja on n. 13,0 --> 8,0 kg.

« Viimeksi muokattu: 20.02.2016, 15:16:26 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Carcom Oy  Elekma