RallyBaron  Samppasport

m90 kakslankkuun

  • 11 Vastauksia
  • 7996 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
m90 kakslankkuun
« : 18.09.2012, 20:12:35 »
eli mitä täytyy vaihtaa/muokata jos laittaa m90 laatikon 240 volvoon. m90 tulisi valmiiksi b230fk moottorin perässä, joka
siis myös samalla autoon vaihdetaan

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #1 : 20.09.2012, 15:32:42 »
- Kardaanin etuputki ja Hardyn kiekko (vaihtoehtoisesti vanhempi pyöreä rautalaippa askiin ja siihen sopiva kardaani)
- Vaihteiston tukipalkki ja kiinnityskumi
- Vaihdekeppiteline
- Sopiva vauhtipyörä + kytkin + painelaakeri tehonkeston mukaan
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #2 : 30.07.2013, 05:46:36 »
Mistä, millä mitataan tuo kardaanin etupätkän oikea pituus ? onko jollain mittoja ?
volvoja - onhan noita.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #3 : 30.07.2013, 11:39:46 »
Mistä, millä mitataan tuo kardaanin etupätkän oikea pituus ? onko jollain mittoja ?

FAQ osiosta löytyy vastaus eli 690 mm.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=138.msg418#msg418

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #4 : 30.07.2013, 11:47:14 »
Kytkin olisi myös fiksua muuttaa samalla nestetoimiseksi.
Vaatii kytkinpolkimen muokkauksen, pääsylinterin tulipeltiin (paikka valmiina).
Uuden nestesäiliön jarru / kytkinnesteelle, jossa lähtö kytkimelle (löytyy esim 9 tai 7 sataa sarjalaisista valmiina).
Nopeusmittarin toimivuus / toimimattomuus pitää myös tiedostaa. M90 laatikossa ei ole vaijerilähtöä, eli sähköinen
mittari ja peräanturi on oikea alkuperäistyylinen ratkaisu.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #5 : 30.07.2013, 14:52:51 »
Kytkin olisi myös fiksua muuttaa samalla nestetoimiseksi.
Vaatii kytkinpolkimen muokkauksen, pääsylinterin tulipeltiin (paikka valmiina).
Uuden nestesäiliön jarru / kytkinnesteelle, jossa lähtö kytkimelle (löytyy esim 9 tai 7 sataa sarjalaisista valmiina).
Nopeusmittarin toimivuus / toimimattomuus pitää myös tiedostaa. M90 laatikossa ei ole vaijerilähtöä, eli sähköinen
mittari ja peräanturi on oikea alkuperäistyylinen ratkaisu.

Kiitoksia, pitääkin varastaa ysistä tuo säiliö ja nuo poljin hässäkät.
volvoja - onhan noita.

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #6 : 04.02.2014, 21:13:09 »
Laatikon vaihtoa on tuossa kevään mittaan edessä -75 242 volvoon. Ongelmana on nopeusmittarin toimintaan saattaminen sähköisesti ja kun tässä on vanhan mallinen kojelauta niin suoraan ei saa uudemmasta sähköistä mittaria toimimaan mutta onko kukaan kokeillut siirtää uudemman mittarin sielua vanhan mittariston sisään?

Itse en ole vielä päässyt katsomaan vierekkäin aihioita onko edes mahdollista.
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #7 : 04.02.2014, 21:26:03 »
Olen nähnyt jossain jutun jossa vanhaan mittaristoon laitettiin uudempi sähkömittari. Käytettiin vanhan naamataulua.   
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #8 : 05.02.2014, 06:19:53 »
Jotain tuollaista suunniteltiin myös,  onkohan täällä kukaan sitä toteuttanut?

Pärjääkö pelkällä keskiverto sorminäppäryydellä. :P
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #9 : 06.02.2014, 17:46:23 »
Jotain tuollaista suunniteltiin myös,  onkohan täällä kukaan sitä toteuttanut?

Pärjääkö pelkällä keskiverto sorminäppäryydellä. :P

JONZA, ja pärjää.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #10 : 11.02.2014, 15:38:55 »
Itsekin haluaisin tietoa tuon vaijerimittarin saamiseksi toimimaan sähköllä!

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: m90 kakslankkuun
« Vastaus #11 : 11.02.2014, 16:42:54 »
Lainaus käyttäjältä: Maukki - 06.02.2014, 22:29:10
Oletko saanut nopeusmittaria toimimaan m90 laatikolla tuossa vanhassa mittaristossa?  :) Videoissa ainakin näytti pysyvän samoilla nurkilla kokoajan mutta kuulin toisaalta huhua että olisit tehnyt jotain asialle.

Lainaus käyttäjältä: JONZA
Moi

Kyllä mulla on mittari ollu toiminnassa. Oon muokannu uudemman sähkömittarin vanhanmallin mittariin, ainut mikä ei toimi on trippimittarin nollaus nappula mut se ei oo haitannu. Laitoin vanhanmallin mittaripohjan ja sähkösen mittarin neulan minkä lyhensin ja maalasin. Sähkömittarin romut on aika ahtaat, mutta pienellä viilauksella ja sovittamisella ne sinne menee.

Jonza
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

 

KL-varaosat  Race.fi