Autoracing  KL-varaosat

AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?

  • 12 Vastauksia
  • 6297 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« : 17.07.2013, 14:47:49 »
Elikkäs saiskos automaatin liikkeellelähtö kierroksia nostatettua jollain kepulikonstilla? Pitäis jokkisvehke  lähtemään rivakammin viivalta.. 

Jarrullakaan ei voi kierroksia nostattaa, kun alkaa molemmat pyörät sutimaan jo pikkusen alle 2000 kierroksella...  :buck2:

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #1 : 17.07.2013, 14:48:37 »
pistä paremmat takajarrut, tai enemmän painetta takajarruille.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #2 : 17.07.2013, 17:13:53 »
pistä paremmat takajarrut, tai enemmän painetta takajarruille.

Tuskin se kone jaksaa nostaa kierroksia vaihde päällä vaikka perä oli hitsattu jumiin.

Turbiinin modaaminen taitaa olla ainut järkevä konsti
Jokkis käytössä voisi kuvitella kokeilevansa vapaalta lähtöä.
Eli viivalla vaihde vapaalla, koneessa kierroksia. Lipun liehuessa vaihde päälle
En tiedä kestääkö laatikko yhtään tälläistä lähtöä...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #3 : 17.07.2013, 21:08:44 »
Tuskin se kone jaksaa nostaa kierroksia vaihde päällä vaikka perä oli hitsattu jumiin.

Turbiinin modaaminen taitaa olla ainut järkevä konsti
Jokkis käytössä voisi kuvitella kokeilevansa vapaalta lähtöä.
Eli viivalla vaihde vapaalla, koneessa kierroksia. Lipun liehuessa vaihde päälle
En tiedä kestääkö laatikko yhtään tälläistä lähtöä...

Tällä keinolla ei fiksua lähtöä saa aikaiseksi. Olisi varmaan hyvä jos saisi jarrua vasten perän jousituksen hieman painumaan alas. Antaa tavallaan lisäpitoa kun lähdössä potkaisee renkaita alaspäin. Onpas helppo selittää ;D

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #4 : 17.07.2013, 21:44:55 »
Kiitoksia kaikille. Pitää koittaa kysästä vielä parilta ralliharrastajalta, josko he tietäisivät järkevää tapaa. Toki yks vaihtoehto olis ihan manuaali askiin siirtyminen, mutta pakkovaihteilla sujuu vaihdot manuaalia nopeemmin..  ::)

Tota vapaalta lähtöä voisi kokeilla aluks hieman pienemmillä kiekoilla (3000), ettei heti paskoisi laatikkoa. Onhan tuolla silti pari laatikkoa vapaana, jos vahinko käy..


Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #5 : 17.07.2013, 22:17:46 »
Älä kokeile sitä vapaalla ja kierroksia lähtöä, saat lootan rikki varmasti eikä siitä sanottavaa hyötyä ole muutenkaan. Tyydyt tuohon vakioon tai viet turbiinin muokattavaksi, jolloin saat haluamasi kierrokset lähtöön jarrua vasten = Stall Speed.

Jos alkaa sutimaan, niin onko takajarrut varmasti kunnossa, painatko kunnolla jarrua esim. kantapäällä? Poista jarrupaineen säätimet takajarruista ja koita uudelleen.

Omassa toinen esimerkki 245 T6 tinakoneella niin ei myöskään saa takajarruja pitämään. Mutta ei ala sutimaan asfaltilla vaan katusicksit työntää autoa eturenkaat lukossa nahkoineen eteenpäin  :D
« Viimeksi muokattu: 17.07.2013, 22:23:02 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #6 : 17.07.2013, 23:20:17 »
Yks idea olis kanssa hydraulinen käsijarru, eli jarruttaisit lähdössä vain takapyöriä, kahvasta päästämällä liikenteeseen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #7 : 17.07.2013, 23:30:02 »
Onkoan tuosta toteutuksesta mahdollisesti juttua tällä foorumilla?
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #8 : 18.07.2013, 15:29:29 »
Toni: On kunnossa, mutta tuota paineensäätimien poistoa voisi toki kokeilla näin alkajaisiksi. Kyllähän tuossa paakia löytyykin ihan hyvin, että ei ihme jos ei jarrut meinaa pitää lähdössä.. ( ei aivan vakio kuiteskaan ;) )

Tuota turbiinin muokkausta olis kyllä mielenkiintosta kokeilla. Talvena ois kans tarkotus "accumulator modin", niin siinä samalla ois hyvä.


Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #9 : 18.07.2013, 15:49:14 »
Tuskin se kone jaksaa nostaa kierroksia vaihde päällä vaikka perä oli hitsattu jumiin.

Viritetty vapari vinokone kiertää vaihdepäällä sen stall-nopeuden verran riippumatta jarrujen tehosta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #10 : 26.07.2013, 22:38:58 »
Kellottakaas vertailuks alle stallin kierroksilta polkasemalla kaasu pohjaan.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #11 : 27.07.2013, 09:12:38 »
Mahtaakohan AW71 ja AW30/43 turbiinit sopia ristiin?

Mulla on 30/43:n kanssa päinvastaisia ongelmia, joten sehän olisi ratkaisu molemmille, jos turbiinit voisi vaihtaa ;)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71 liikkeellelähtö kierroksien nostatus?
« Vastaus #12 : 27.07.2013, 16:55:59 »
Mahtaakohan AW71 ja AW30/43 turbiinit sopia ristiin?

Mulla on 30/43:n kanssa päinvastaisia ongelmia, joten sehän olisi ratkaisu molemmille, jos turbiinit voisi vaihtaa ;)

Ainakin kiinnitys vetolevyyn on eri pulttijaolla. Ja silmälaakerikin on AW7x:ssä pienempi.

 

Elekma  Autoracing