Autoracing  KL-varaosat

B23ET:n kanssa M90

  • 9 Vastauksia
  • 4502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Romuko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
B23ET:n kanssa M90
« : 04.05.2011, 22:33:38 »
olen laittamassa M90 M45 tilalle ja huomasin että vaikka kuinka mittailee niin ysikymppisen kytkin akseli ei riitä silmä laakerille?
kuinka muut on toteuttanu?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8947
  • Teiden tukko
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #1 : 04.05.2011, 22:36:47 »
olen laittamassa M90 M45 tilalle ja huomasin että vaikka kuinka mittailee niin ysikymppisen kytkin akseli ei riitä silmä laakerille?
kuinka muut on toteuttanu?

Meille sorvattiin siihen holkki johon silmälaakeri tuli mutta ei se sitä tartte. Ei 900-sarjalaisessakaan sitä ole (tietääkseni). Meillä rupes jousittamattoman sintterin + tuon silmälaakerin kanssa pitämään moottorijarrutuksissa raivostuttavaa resonanssiääntä. Tiedä sitten kummasta johtuu. Moottorina meillä myös tuo B23ET.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Romuko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #2 : 05.05.2011, 22:04:23 »
Lueskelin svf foorumin puolelta samaa kysymystä ja sielläkin oli vastattu että ei tarttis mitään no voihan sitä kokeilla kestääkö ilman holkkia tai sit sorvailee  siihen sellasen väli holkin

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #3 : 06.05.2011, 06:39:10 »
Ei se tarvitse silmälaakeria. Laatikon akseleiden laakerointi on toteutettu eri tavalla, mitä takavetoisissa normaalisti. Tuo on vähän kuin etuvetoisen laatikko, mutta tungettuna takavetoautoon :)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8947
  • Teiden tukko
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #4 : 06.05.2011, 10:41:15 »
Ei se tarvitse silmälaakeria. Laatikon akseleiden laakerointi on toteutettu eri tavalla, mitä takavetoisissa normaalisti. Tuo on vähän kuin etuvetoisen laatikko, mutta tungettuna takavetoautoon :)

Tätä muistelin itsekkin että jotain yhteyttä tuolla M90:llä on noihin väärästä päästä repiviin. Jahka moottori vaihtuu itsellä niin tuo silmälaakeri lentää romukoppaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Romuko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #5 : 06.05.2011, 15:48:10 »
Kiitoksia vastauksista nyt tarvii alkaa tunkeen laatikkoo paikalleen alkaa toi kesä painaan jo pikkuhiljaa päälle

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8947
  • Teiden tukko
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #6 : 06.05.2011, 21:33:28 »
Kiitoksia vastauksista nyt tarvii alkaa tunkeen laatikkoo paikalleen alkaa toi kesä painaan jo pikkuhiljaa päälle

Onko sulla M90:sen kanssa yhteensopiva kytkinlevy olemassa? Tai vanhaan levyyn uusi keskiö?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Romuko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #7 : 07.05.2011, 21:42:04 »
Joo on levy ostettuna ja kardaani aihio kolmi reikäsellä laipalla.
isompi Turbo pitäis hommata

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #8 : 25.05.2012, 10:53:11 »
jatkan tähän.

eli kyselen mielipiteitä muiltakin että mikä vaihtoehdoista kannattais.

eli auto on 940 (b230ft) ja nyt pottapyörällä varustettu, tarkotus olis kesän aikana laittaa m90 ja siihen semmonen kytkin hässäkkä että kestäs vääntöja mutta ois käyttömukavuuttakin.
mielessä pyöriny 3-400hp käyttöauto med e85...

eli ehdokkaat on:
1.  http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/BF202102 <-tuo+ m3 asetelma(SRE -618)+m90 diisselin levy(tai vastaava jousitettu)+ väsätä triggeri systeemi uusiks
 
2. teettää uus vauhtis missä ois triggaus ja tähä sitte asetelmaks SRE -765 ja levyksi ???????

3.  teettää uus vauhtis missä ois triggaus ja tähä sitte asetelmaks SRE -618 ja levy m90 diisselistä(tai vastaava jousitettu)

kaikki mielipiteet auttaa ja muitaki ehdotuksia otetaan vastaan
« Viimeksi muokattu: 25.05.2012, 12:21:56 kirjoittanut vippe »
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B23ET:n kanssa M90
« Vastaus #9 : 26.05.2012, 01:04:27 »


eli kyselen mielipiteitä muiltakin että mikä vaihtoehdoista kannattais.
...käyttömukavuuttakin...


eli ehdokkaat on:

3.  teettää uus vauhtis missä ois triggaus ja tähä sitte asetelmaks SRE -618 ja levy m90 diisselistä(tai vastaava jousitettu)

kaikki mielipiteet auttaa ja muitaki ehdotuksia otetaan vastaan

Tähän vaihtoehtoon itse kallistuisin. Käyttömukavuutta on sekin, että koneen triggeröinti on vakio paikassa. Tuo asetelma ja kytkinlevy paketti on mukava käyttää ja kestää nuo tehot. Itsellä oli vastaava setti koneessa jossa oli + 500 nm vääntöä.

 

Autoracing  KL-varaosat