Samppasport  Futurez

Nestekytkin muutokset takavetoihin

  • 0 Vastauksia
  • 2956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Nestekytkin muutokset takavetoihin
« : 27.01.2015, 23:58:41 »
Poistakaa ja kertokaa jos on jo olemassa aihe.
Eli toimenpiteitä mitä pitää tehdä vaijerista muutettaessa nestekytkimeksi.

Eli mitä osia tarvitsee?
Nestesäiliö jossa lähtö sylinterille(kolmion muotoinen)
Pääsylinteri
Työsylinteri
Kytkin poljin
Letkut

Kuskin jalkotilasta pahvit pois, kytkin vaijeri irti, sokalla kiinni.
Kytkin poljin on yhdellä pultilla kiinni(17mm kanta), pultti lähtee pois ilman jarrupolkimen irroitusta kun tarpeeksi muljuuttelee.
Laippa irti, johon pääsylinteri tulee kiinni. Kahdella 8mm pultilla(13mm kanta)
Nestesäiliö lähtee irti nostamalla(repimällä)

740n kytkin poljin ei käy 240 volvoon suoraan.
740ssä polkimen kiinnitys liian leveä ja pultti pienemmällä halkasialla.

Mutta jos haluat sen kummiskin sinne asentaa:
Irroita molemmista muoviholkit ja rautaholkit.
Lyhennä 740n polkimen leveyttä samaan mittaan kuin 240n poljin on.VASEMMALTA PUOLEN, eli siltä puolen mihin pääsylinteri kiinnittyy.
Kairaa 740n reikä sopivaksi 240n rautaholkille.(12 tai 14mm)
Asenna rautaholkki ja muoviholkit.
Asenna kytkinpolkimen akseli/pultti YLEMPÄÄN reikään, eli ei siihen mistä irroitit vaijeri mallin polkimen.
Laita pääsylinterin ja polkimen väliin akseli ja sokka.

Oman järjen käyttö tarpeellista ja en vastaa vituixmäneistä  :D

Kuvia voin lisätä jos siitä on apua jollekkin.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

 

RallyBaron  Samppasport