Samppasport  Futurez

200Srj M47 Kardaani -> M90

  • 10 Vastauksia
  • 4833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
200Srj M47 Kardaani -> M90
« : 27.07.2016, 21:28:47 »
Iltapäivää... Tuli brittiläisellä osasivustolla vastaa moinen kikkare minkä kanssa sopisi M47 kardaani M90 perään.
LINK: http://www.retroturbo.com/?product=vrs-m90-box-to-m47-driveshaft-link-for-volvo-200-series

Kenelläkään kokemusta kyseisestä palikasta? Onko ostamisen arvoinen ja miten kestävyys? Vai tuleeko olemaan heikoin lenkki voimansiirrossa tuo kikkare.
Volvo 242DL -79

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #1 : 27.07.2016, 23:02:28 »
Bemmin paksu hardy piisaa, kardaaninkannatinta tarvii hiukan muokata ja sillä hyvä. Poorit piisaa, ei ihan tule etuosasta ulos.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #2 : 27.07.2016, 23:45:19 »
Itsellä m90 loodan kanssa tuli 740/940 b2xx +m47 kardaanin etupätkä josta lyhennytin 40mm pois niin sopiva.
Tukikumin vaihtamalla käy suoraan entisen paikalle ja vaatii tietysti paksun 200 sarjan kardaanin takapätkän kaveriksi.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #3 : 28.07.2016, 10:03:42 »
Joo kyllä tiedossa on miten saada kardaani passaamaan m90 perään 200sarjalaisessa, mutta nyt ihan mielenkiinnosta juuri tuosta kikkareesta kyselin että onko kenelläkään kokemusta tai tietoa moisesta. :) Tuonhan pitäisi olla juuri sellainen että lätty väliin ja rokkenroll, mutta miten kestävyys? Ei tarvitsisi monen kardaanipätkän kanssa alkaa rakentamaan saatikka viemään lyhennettäväksi tietävälle ihmiselle että tulee vielä suora.  :P
Volvo 242DL -79

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #4 : 29.07.2016, 07:19:52 »
Joo kyllä tiedossa on miten saada kardaani passaamaan m90 perään 200sarjalaisessa, mutta nyt ihan mielenkiinnosta juuri tuosta kikkareesta kyselin että onko kenelläkään kokemusta tai tietoa moisesta. :) Tuonhan pitäisi olla juuri sellainen että lätty väliin ja rokkenroll, mutta miten kestävyys? Ei tarvitsisi monen kardaanipätkän kanssa alkaa rakentamaan saatikka viemään lyhennettäväksi tietävälle ihmiselle että tulee vielä suora.  :P
Tuohon rahaan kyllä ammattimies sorvissa lyhentää kardaanin ja mallaa tumpin suoraan. Saattaa jopa hitsata kiinni jos nätisti pyytää. Ei ollut kummoinenkaan homma kun omaan lyhennytin ammattilaisella, heppasi tumpin kiinni ja itse vetäsin sitten tigillä sauman.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #5 : 29.07.2016, 12:03:15 »
Tuohon rahaan kyllä ammattimies sorvissa lyhentää kardaanin ja mallaa tumpin suoraan. Saattaa jopa hitsata kiinni jos nätisti pyytää. Ei ollut kummoinenkaan homma kun omaan lyhennytin ammattilaisella, heppasi tumpin kiinni ja itse vetäsin sitten tigillä sauman.
30e maksoi itellä tuo kardaanin lyhennys ja hitsaus + tasapainotus.
eipä kehannut paljoa ruveta itse väsäämään edes  ::)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #6 : 29.07.2016, 20:36:50 »
Jaa ne on noin kalleissa hinnoissa  :idiot2:  :2funny: Eli ei rahansäästö mielessäkään kannata harkita tuota lättyä. Kiitos infosta!  ;)
Volvo 242DL -79

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #7 : 30.07.2016, 12:00:51 »
Jälleen kerran liputan ammattikouluja tähän väliin. Oma kardaanin jatkoholkki tehtiin Etelä-Kymenlaakson ammattiopiston aikuispuolella huokeaan 0e hintaan. Sattui vielä niin hyvä tuuri, että sais sen hitsautettuakin samaan rahaan. Tasapainotusta ei tehty, mutta tuo ei oikeesti täristä tyhtään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #8 : 30.07.2016, 16:38:24 »
Silti halvin vaihtoehto eli laittaa suoraan sen M47 kardaanin ei kelpaa. Outo logiikka IMO  :idiot2:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #9 : 07.08.2016, 08:32:51 »
Silti halvin vaihtoehto eli laittaa suoraan sen M47 kardaanin ei kelpaa. Outo logiikka IMO  :idiot2:
Ei mulla ainakaan käynyt suoraan M47 kardaani. Löytyi varastosta useita 200-sarjalaisen kardaaneja eikä yksikään mennyt suoraan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 200Srj M47 Kardaani -> M90
« Vastaus #10 : 07.08.2016, 23:32:33 »
Ei mulla ainakaan käynyt suoraan M47 kardaani. Löytyi varastosta useita 200-sarjalaisen kardaaneja eikä yksikään mennyt suoraan.
Kaveriporukassa kolmeen autoon swapattu M47 -> M90, kaikissa käytetty M47 alkuperäistä kardaania ja hieman muokattua kannatinta. Yksi autoista on vieläpä seitensatku kun askin mukana ei tullut kardaania  ;D
« Viimeksi muokattu: 07.08.2016, 23:46:06 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Futurez  Kulkukoira