Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Keisariz - 24.09.2018, 23:30:13

Otsikko: Käyntiongelma
Kirjoitti: Keisariz - 24.09.2018, 23:30:13
240 b200et tyhjäkäynti jää välillä 1500 kohdalle ja kiihdyttäessä nykäisee välillä, lambda valo palaa ja viaksi näytti MAF anturin, mutta ainakaan putsaus ei autannut, voiko uusi bensapaineensäädin liittyä tähän?
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Huikkoster - 25.09.2018, 08:20:03
Onko bensanpaineensäädin alkuperäinen vai nostitko painetta?

Ja mikä moottorinohjaus sulla on?
B200et = 740:n motronic turbo
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Keisariz - 25.09.2018, 10:14:07
Lh 2.4
Ei ole alkuperäinen säädin
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Keisariz - 25.09.2018, 10:51:00
Näyttää myös 3-1-1 vikakoodia eli nopeusanturin signaali puuttuu, voiko tämä liittyä mihinkään?
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Huikkoster - 25.09.2018, 12:26:18
Tyhjäkäynti häiriöitä voi tehdä jos ei tiedä että auto liikkuu/ on pysähtynyt mutta ei pitäisi nykimistä aiheuttaa.

Toista maffia eli tutummin imm:ää voisi koittaa kun siitä koodia tulee mutta älä osta mitään tarviketta. Kokeile käytettyä alkuperäistä varmasti toimivasta.

Tuliko vika bp-säätimen vaihdon jälkeen?
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Keisariz - 25.09.2018, 12:55:35
Vaihdoin IMM nyt lähti nykiminen mutta tyhjäkäynti ongelma jäi
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Keisariz - 25.09.2018, 17:19:02
Onko imm:n paikalla merkitystä, vanha omistaja laittanut sen imusarjan viereen missä se on vaparissakin eikä ilmanputsarin viereen?
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Huikkoster - 25.09.2018, 19:17:07
Nii se on turbotettu b200f?

Jos siellä on bypass venttiili niin immun voi laittaa ilmanputsarin ja turbon väliin. Siellä se on ainakin pitkäikäisempi. Jos on dumppiventtiili niin sen kanssa ei toimikkaan.

Korkealle jäävään tyhjäkäynti voi johtua vaikka mistä.
-kaasuläpän ja katkaisijan säätö
-lambda
-imuvuodot
-nopeustiedon puute eculta
-pielessä oleva polttoainekartta
-kanada eli jostain muusta

Mikähän ecu siellä on? Onko seosmittaria asennettu? Onko toiminut miten kauan vai ollenkaan? Ota ny ekana akku irti joksikin aikaa jotta ecu nollaantuu. Vanhan imm:n mukaan tehdyt sopeutumat voi olla pielessä.
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Keisariz - 25.09.2018, 19:29:45
Kone on vaihdettu b200et:seen
Kokeilen huomenna selvittää lisää
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Keisariz - 25.09.2018, 19:30:16
Ei ole seosmittaria ja ruvennut nyt temppuilemaan pari päivää sitten
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Huikkoster - 25.09.2018, 19:39:28
b200et moottori lh2.4:llä = b200f+t
Jälkimmäiset kirjaimet kertoo moottorinohjauksesta niin ei kannata käyttää b200et nimitystä kun se ohjaa harhaan.
Otsikko: Vs: Käyntiongelma
Kirjoitti: Keisariz - 30.09.2018, 05:01:17
Nyt tarttis apua meinaan ei tää vehje edes käy enää jos IMMun johto on kiinni, uusi IMM on laitettu, ei vaikutusta.
Jos johdon laittaa kiinni niin auto sammuu j tyhjäkäynti heittelee aika paljon, ilman johtoa taas ei pysty ajamaan kunnolla mutta käy tyhjäkäyntiä hyvin, vikakoodeja näyttää 2. Navasta 3-1-1 ja 6 navasta 1-4-4