Samppasport  Futurez

puhallin moottorin vaihto

  • 47 Vastauksia
  • 23085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.T.H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
puhallin moottorin vaihto
« : 17.02.2012, 18:32:06 »
terve en löytänyt aiheesta tarpeeksi tietoa.olisi lämmityslaitteen moottorin vaihto eessä ja ehkä vastuksenkin krohisee ikävästi ja aina ei toimi kuin 3 nopeus.onko kuinka tyläs homma ja mistä lähen alottelemaan purkua  ::) nii ja auto on volvo 240 vm 90 ei ilmastoitu.kaikki neuvot ovat tapeen kiitos etukäteen  :)

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 17.02.2012, 18:41:35 »
Varaa suosista paljon aikaa, tupakkia (vaikka et polttaisikaan), ja viinaa v***tukseen, ja alota homma nostamalla suosista etupenkit ensiksi auton ulkopuolelle.
Sitte voitkin alottaa kojelaudan purkamisen....

Nimim. kertaalleen yövuoroon laina-autolla .....  ::)

Muistaakseni se olisikin suht helppo homma, jos autossa olisi ilmastointi... Tuon kanssa taas aikaa kulumaan mukavasti
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #2 : 17.02.2012, 19:07:39 »

Suunnilleen tämän näkönen on kabiini siinä vaiheessa kun puhallinpömpelin saa juuri ja juuri ryittyä ulos. :buck2:

Itse en muistaakseni repiny kokopömpeliä vaan siirsin hitusen ja halkaisin sitten.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J.T.H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #3 : 17.02.2012, 21:42:49 »
aikast hankalalta näyttää tuo homma :-[taitaa olla syytä varata koko viikonloppu tuohon?eli lähes koko lämmityslaite pitää purkaa että tuon moottorin saa vaihdettua?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #4 : 17.02.2012, 22:08:50 »
aikast hankalalta näyttää tuo homma :-[taitaa olla syytä varata koko viikonloppu tuohon?eli lähes koko lämmityslaite pitää purkaa että tuon moottorin saa vaihdettua?
Päivä riittänee ensikertalaiselle.
Toisella kerralla menee jo puolen päivän aikana, toivottavasti ei vaan tarvii koittaa toistakertaa.

Tossa paikaltaan vähän siirrolla ja sitten halkaisulla vältytään vesiletkujen avaamiselta, joka joudutaan suorittaan jos kokopömpeli pitäs ottaa kauheen kauas avaamista varten.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #5 : 17.02.2012, 22:37:59 »
Toisaalta jos koko pömpelin ottaa pois, niin saa ne syksyn 1993 lehdet pois sieltä  :D

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #6 : 17.02.2012, 22:45:34 »
Toisaalta jos koko pömpelin ottaa pois, niin saa ne syksyn 1993 lehdet pois sieltä  :D
Ei vaikuta saamiseen, vaikka halkaisee lähes paikallaan, koska oikean puoliskon saat kannettua vaikka naapurin tontille silloin. Joten voit hyvin imuroida lehdet kennon päältä pois.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #7 : 17.02.2012, 22:59:51 »
Ei vaikuta saamiseen, vaikka halkaisee lähes paikallaan, koska oikean puoliskon saat kannettua vaikka naapurin tontille silloin. Joten voit hyvin imuroida lehdet kennon päältä pois.

Juur noin.... mä vaihdoin aikoinaan kennonkin samalla, kun matot tuppasivat kastumaan, ja alkujärkytyksen jälkeen ei urakkaan piisannutkaan varattu puol pvää. Aikasemmin oliki tutuksi tullut ilmastointi-valmiudella olevan puhaltimen vaihto, ja tässä mentiinkin persaus edellä puuhun ...
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa J.T.H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #8 : 19.02.2012, 11:29:56 »
homma tuli tehtyä 8h meni aikaa tuohon,otin hanttarin puolen lohkon irti ja sitä kautta sain vaihdettua.lehtiä ja neulasia oli mukavasti kennon päällä,imurilla sain pois ja ny toimii.et kiitoksia vinkeistä teille kaikille :)

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #9 : 19.02.2012, 12:19:30 »
Ei vaikuta saamiseen, vaikka halkaisee lähes paikallaan, koska oikean puoliskon saat kannettua vaikka naapurin tontille silloin. Joten voit hyvin imuroida lehdet kennon päältä pois.

 :facepalm: joku ajatuspieru.
tietysti joo näin  ;)

Saako ne läpät helposti takaisin jos jättää puolet kuorista paikalleen?
Muistelin, että itse taistelin niiden kanssa vaikka koko paketti oli lattialla  :D

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #10 : 19.02.2012, 12:46:34 »
Eihän tuota tartte loppujen lopuks ees paljo purkaa niin se koko hökötys mahtuu tulemaan sieltä kokonaisena ja sen jälkeen sitä on kiva sipistellä vaikka kylppärin lattialla. Saa tehtyä homman huolellisesti, eikä jää mikään paikka repsottamaan.

Putket, letkut ja vaijerit irti kotelosta ja tietysti puhaltimen johot irti.
Kiinnikkeet irti ja koko paketti tulee sieltä vänkärin jalkotilan kautta pihalle.
Viimesellä purkukerralla muistaakseni jätin ton kojelaudan keskiosankin kokonaan purkamatta. Se ei oo mitenkään tiellä koteloa pois ottaessa...

Ja omasta puolestani en sitte suosittele tarvikemoottoria. Pitää melkosta mekkalaa verrattuna alkuperäseen (pyörimisnopeus on ykkösvaihteellakin jo melkonen).
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012, 12:49:43 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #11 : 19.02.2012, 13:06:39 »
Ei sitä tosiaan kauheesti tarvi purkaa. Esim. keskikonsolin runkoa on turha purkaa pois.
Muistaakseni otin sen kyllä itekkin ekalla kerralla.

Oon kolme kertaa aikoinaan joutunut ottamaan sen pömpelin pois.
Oliskohan ekalla kerralla menny 5h ja viimesellä n. 2h.
Millään kerralla ei ole penkkejä irroteltu.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #12 : 19.02.2012, 13:45:33 »
Saako ne läpät helposti takaisin jos jättää puolet kuorista paikalleen?
Toisella koitoksella meni läpät oikein paikoilleen, tökkää autossa kiinniolevaan puolikkaaseen kiinni läpät, ja sitten ilmaputkien aukoista hienosäätää kun puolikkaiden väli on about sentti niin sormella ne läpät kohilleen.

Mulla kaikki läpät on täysin toiminnassa, mutta vaijerien kasauksessa kadotin jonkun vaijeripidikkeen, ja siitäjohtuen joku läppä oli manuaalisäätöiseksi muuttunut, tosin raitisilma systeemin poistin käytöstä, joten sen osilla sai ehjättyä muut läpän käyttösysteemit. Mulle tuli soitin raitisilmaventtiilien paikalle kun "tarvi" saada 3lisämittaritelineen paikalleen.

Ja omasta puolestani en sitte suosittele tarvikemoottoria. Pitää melkosta mekkalaa verrattuna alkuperäseen (pyörimisnopeus on ykkösvaihteellakin jo melkonen).
Unipointti on ainakin pienellä teholla ihan yhtä hiljanen kun volvooriginal toisessa autossa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #13 : 20.02.2012, 13:29:15 »
Unipointti on ainakin pienellä teholla ihan yhtä hiljanen kun volvooriginal toisessa autossa.
Mikäs virma semmosta myy?
Tietää vastaisuudessa jos tosta 242 hyytyy puhallin.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa uneh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: puhallin moottorin vaihto
« Vastaus #14 : 20.02.2012, 16:42:00 »
tänään irrotettu koko mötikkä ja ei siinä kauaa kyllä mennyt  :D, mikäs kannattaa hommata tilalle ??? ,motonet olisi tossa lähellä kyllä.
Long gone: 244 B21et-84, 855R -96
Atm: S40 -04 T5

 

Proturbo  Autodiagnoosi