Futurez  Kulkukoira

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536939 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #855 : 04.02.2016, 20:56:39 »
Onko keinuvipuakselin jalkojen paikoille tehty jotain kannessa , vai seisooko niiden "tornien" päällä ?
Pultit vakiot , vaiko vahvemmat ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #856 : 04.02.2016, 21:13:25 »
9000 kierroksen tuntumassa tikkukone tuplaSU-kaasareilla ei kyllä tuota muuta kuin melua. 45 tuplilla on 200 hevosta n. maksimi ja tulee ulos noin 7500 rpm tuntumassa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #857 : 04.02.2016, 21:17:32 »
9000 kierroksen tuntumassa tikkukone tuplaSU-kaasareilla ei kyllä tuota muuta kuin melua. 45 tuplilla on 200 hevosta n. maksimi ja tulee ulos noin 7500 rpm tuntumassa.
Komppaan tätä, ei mitään järkeä ottaa B20stä 9000 kierrosta irti.
144-70

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #858 : 04.02.2016, 21:45:15 »
SU:ista kun tuli puhetta. Googlatkaa SU DU6. Seuraavaks huomataan et niitten kurkut näyttää pelottavasti osuvan aika liki dcoe jakoa. Lisää googletusta.. On jo olemassa valmiiks adaptereita millä tuollasen DU6:sen saa liitettyä DCOE:n imusarjaan..
Viimosena lisätään soppaan että vähän aikaa sitten SU julkisti kuvia ja tiedon valmistuksen alottamisesta katu ja racekäyttöön aikataululla "soon".

Järkeä? Ehkei.. Mut "Quad-Su B20".. Ei ois jokaisella..

Sori Ot
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #859 : 04.02.2016, 22:22:03 »
SU:ista kun tuli puhetta. Googlatkaa SU DU6. Seuraavaks huomataan et niitten kurkut näyttää pelottavasti osuvan aika liki dcoe jakoa. Lisää googletusta.. On jo olemassa valmiiks adaptereita millä tuollasen DU6:sen saa liitettyä DCOE:n imusarjaan..
Viimosena lisätään soppaan että vähän aikaa sitten SU julkisti kuvia ja tiedon valmistuksen alottamisesta katu ja racekäyttöön aikataululla "soon".

Järkeä? Ehkei.. Mut "Quad-Su B20".. Ei ois jokaisella..

Sori Ot

Jatketaan OT. Vihdoin nähtäisiin b20 TUPLA SU:illa :D Yksi ärsyttävimmistä termeistä öljynlauhduttimen ja sanan pelli käyttö sanan pelti sijaan lisäksi ;D ;D
 Ja jos jollekin ei avaudu tuo tupla su niin: tupla on kaksikurkkuinen kaasutin, SU on yksikurkkuinen kaasutin. Tupla SU on tuommoinen DU6, ei hif eikä hs sarjalainen. eikä 2x hif/hs ole tupla su:T vaan pelkkä 2xSU tai SU:t. Aika joutavanpäiväinen avautuminen, mutta tämä on ilmennyt sekaannuksena markkinapaikalla niin myynti kuin osto puolellakin monta kertaa.. eikä pelkästään tällä foorumilla.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #860 : 04.02.2016, 22:32:52 »
Keinuvivut ja pukit on vahvistettu kaikki, välijousien tilalla holkit, jalat on mallia kolmiomalliset jykevät, ~8mm pulteilla kiinni, kannessa koneistettu paikat jaloille. Pukki pysyy taatusti paikallaan ja vivut ei vaeltele.

Ei ehkä ole järkeä, eikä välttämättä ollut tarkoituskaan, mutta sen verran kone naukui silloin silti, ei kyllä montaa kertaa kun tosiaan piti aikamoista meteliä jo. Ja jatkossakin, kun haaveissa olisi 123 jakaja, jossa myös rajoitinominaisuus ilmeisesti, sitä olisi tarkoitus hyödyntää, heti poikki kun tehokäyrä käy laskuun. Samoin kiekkamittarissa on vaihtovalo, jota kyllä olen seuraillut, nykyisillään laitoin sen syttymään ~4500rpm kohdilla jo. Ylempänä tekee vaan tuhoa moottorille(risa).. 7500rpm kuullostaa ihan riittävältä jo. Eihän sitä aina olla nau'uttamassa muutenkaan.

Ja jos tommoiset SU:t jostain käsiini saisin, ne olisi minun ehdoton valinta O0 Noissa on sitä jotain ::)

--------

edit. Tuossa pari kuvaa vielä pukista:

      
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 22:57:30 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #861 : 05.02.2016, 06:28:57 »
Jatketaan OT. Vihdoin nähtäisiin b20 TUPLA SU:illa :D Yksi ärsyttävimmistä termeistä öljynlauhduttimen ja sanan pelli käyttö sanan pelti sijaan lisäksi ;D ;D
 Ja jos jollekin ei avaudu tuo tupla su niin: tupla on kaksikurkkuinen kaasutin, SU on yksikurkkuinen kaasutin. Tupla SU on tuommoinen DU6, ei hif eikä hs sarjalainen. eikä 2x hif/hs ole tupla su:T vaan pelkkä 2xSU tai SU:t. Aika joutavanpäiväinen avautuminen, mutta tämä on ilmennyt sekaannuksena markkinapaikalla niin myynti kuin osto puolellakin monta kertaa.. eikä pelkästään tällä foorumilla.
Ja jos käytetään ihan oikeita termejä niin
Kaksikurkkuinen kaasutin on esim 36/36DCD Weber. Sitten on sellainen termi kuin kaksoiskaasutin, kuten 45 DCOE. Tuplakaasari on taas ihan puhekielessä esiintyvä termi jolle löytyy monta merkitystä. 1
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #862 : 05.02.2016, 15:30:10 »
Multakin moinen satsi löytyy ;)Kukahan noita satseja on muuten joskus väsäilly?

Ite en kyllä noin tarpeettoman jäykkiä tuplajousia käyttäs,aiheuttavat vaan turhaa kulumaa ja ainakin noissa mulla olevissa sisemmät jouset ovat halkaisijaltaan liian isot kihnaavat ulompiin jousiin.
10mm. pulteilla ainakin nuo mun pukit on ;)
« Viimeksi muokattu: 05.02.2016, 15:31:50 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #863 : 05.02.2016, 17:45:38 »
Onhan ne jäykät, mutta koneistuksetkin kanteen tehty noille, jäykemmät sinkkujouset voisi laittaa, mutta alkaako ne sitten hyppimään miten sattuu kierroksilla ? Nyt taidan silti laittaa tuon vähän rauhallisemman kannen jonka tuossa juuri läppäsinkin, siihen tiedustelinkin tuolla omassa päiväkirjassani, että millaiset vinokoneen kannen jouset on ? Kun niitä toiset vissiin käyttää ???

Noista termeistä, pakko ottaa kantaa siihen itekin, tuplakaasarit on tuplakaasarit, oli mikä kaasari tahansa kyseessä, mutta sillon niitä on koneessa kaksi. Kahdet su:t on tuplat, kahdet dcoet on tuplat. Ei vaikuta kaasarityyppiin omasta mielestäni ainakaan millään tapaa kun puhutaan tuplista :) Kaksois- (tai kaksikurkkuinen) kaasutin on sitten asia erikseen. Useasti se sitten mainitaankin dcoe:t, tai dhla:t ihan erikseen. Näin itse ajattelen.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #864 : 05.02.2016, 19:24:51 »
En tiedä valehtelevatko vanhat silmäni , mutta minusta näyttää että nuo keinut painaa hiukan "ohi"  :(
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #865 : 05.02.2016, 19:46:48 »
En ole ajatellut, ei ainakaan merkittävästi. Voihan tuo olla kuitenkin kun ohjureita on siirretty kauemmaksi toisistaan, ni sen verran painaa ohi. Pitää tutustua vielä ja kokeilla ehjillä venoilla niitä ohjureita samalla.

Voihan se tietty olla syy tuolle imuvenojen kulumiselle, jos imuset on siirretty kannessa sivuun ja painaa pikkusen vinosta.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #866 : 05.02.2016, 19:55:40 »
En jaksa ruveta selaamaan , eli mitkä venat tässä on jos ohjureita on siirretty ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #867 : 05.02.2016, 20:40:06 »
Ja jos käytetään ihan oikeita termejä niin
Kaksikurkkuinen kaasutin on esim 36/36DCD Weber. Sitten on sellainen termi kuin kaksoiskaasutin, kuten 45 DCOE. Tuplakaasari on taas ihan puhekielessä esiintyvä termi jolle löytyy monta merkitystä. 1

Erittäin hyvin sanottu! Puhekieli on oma lukunsa jossa vastuu on aina kuulijalla. Oma perustelu asiaan on seuraava: tupla on monikko+ kaasarit on monikko. Monikonmonikon minimi on neljä, tässä tapauksessa kaasuttimen kurkkuja, oli kyseessä kaksois-, tupla- tai kaksikurkkuisista kaasuttmisita koostuva asennus. Koneessa on TUPLA suT. Otetaan toinen pois, onko jäljelle jäävä kaasutin tupla su? Onhan tämä kunnon pilkunnus.....aa eikä edesauta tappikoneen virittämistä mitenkään. Paitsi niitä jotka ovat ostamassa alkuperäisiä "tuplia" b20:iin tilaanteessa jossa ostaja ja myyjä ovat vielä enemmän sekaisin kuin allekirjoittanut :D

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #868 : 05.02.2016, 20:49:10 »
Mä en ymmärrä miten kukaan menee sekasin jos on ostamassa tupla-su:ita tappikoneeseen?
Ei varmaaan oo ostamassa DU:ita kun nuita ei tainnu/taia edes kovin moni tietää.
Vastaavasti jos on DHLA:t/ DCOE:t myynnissä niin on kyllä varmasti mainittu erikseen. Mä en vaan ymmärrä..
Kai näihin Volvoihin on liikaa osia si tarjolla
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #869 : 05.02.2016, 21:24:20 »
Mä en ymmärrä miten kukaan menee sekasin jos on ostamassa tupla-su:ita tappikoneeseen?

Siten että täälläkin on näkynyt ilmoituksia joissa myydään tappikoneen tuplat, sen kummemmin erittelemättä minkämerkkisistä kaasuttimista on kysymys. Myyjä myy SU:ita ja ostaja luulee ostavansa webereitä, dellortoja tai solexeita tms. Jos kumpikaan ei ole perillä termeistä tai kaasutintyypeistä niin soppa on valmis. Tämä on ihan todellisuutta, kaasareiden kulta-aika meni jo sukupolvi sitten, samoin ymmärrys niiden päälle.

Edellisestä viestistä lainaten:
Koneessa on TUPLA suT (esim. 2xhs6) Otetaan toinen pois, onko jäljelle jäävä kaasutin tupla su?


 

Proturbo  Autodiagnoosi