RallyBaron  Samppasport

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 541052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #195 : 25.11.2011, 23:40:38 »
Juu näitä tuollaisia kuvia löytää kyllä googlesta,
ihan irtonaisesta sarjasa kuvia haluaisin nähdä.

Tosin mahollisuus on päästä näkemään yks imu/pakosarja b20b:stä ihan livenä.


Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #196 : 26.11.2011, 08:30:32 »
Nyt on koneessa sitten K-nokka  :) Kivasti tuli Amatsooniin eloa  8) Vaikuttaako tuo K tyhjäkäyntiin kun aiemmin hyvin toiminut kone kävi ihan nätisti tyjäkäyntiä. (Tosin kun tossa tovi sitten kärähti kannentiiviste niin kone oli levällään juuri vähän aikaa, ja samoilla purkamisilla vaihdoin nokan). SU:t on kyllä väljät, mutta A-nokalla kuitenkin kävi tasaisesti. K:lla en meinaa saada tasaista käyntiä mitenkään, seilailee rajusti.. Varmaan kaasarit pitäisi korjata aluksi ???

Millainen ryyppysysteemi tuossa kuuluisi olla, itsellä ei ole minkäänlaista ja oli aamulla tuskaa saada auto käyntiin?

Kaasarit purettu ja puhdisteltu, kasatessa laitoin läppäakseleille vähän kilkettä ja pari jousta niin pysyy nyt kontrollissa paremmin. Ja nyt saa jopa 2. kaasarinkin ilmavirran säädettyä :o Ensimmäinen kunnon koeajo (lpr-porvoo-lpr) 450km trippimittarissa, bensaa (99) kului 35 litraa  8) Eli alle 8l/100km, pakko uskoa lukemia. Amazon forever S*
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #197 : 06.12.2011, 09:51:39 »
Kuinka paljon lyhyemmät on kutoskoneen tönärit?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #198 : 06.12.2011, 10:02:40 »
Minun muistaakseni tais olla 2mm lyhyemmät.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #199 : 06.12.2011, 10:18:04 »
Minun muistaakseni tais olla 2mm lyhyemmät.

Eli juurikin passelit kun joutuu dekkitasosta ottamaan pois 1.7mm
että saa männät siihen tasoon.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #200 : 06.12.2011, 12:31:59 »
Mitkä männät sulle on tulossa?
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #201 : 06.12.2011, 12:37:01 »
Mitkä männät sulle on tulossa?

Kuplan sanoo kuka mitä tahansa  :)
Jos niitä on ennenki käytetty, ja käytetään tällä hetkelläkin,
niin kyllä ne toimii.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #202 : 06.12.2011, 12:42:30 »
Millä porauksella? onko sulle tulossa joku virtetty kone vai?
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #203 : 06.12.2011, 12:48:56 »
Millä porauksella? onko sulle tulossa joku virtetty kone vai?

92mm männillä.
Noo emmätiiä mistään virimoottorista, kunhan rakentelen varamoottorin
et voi tarvittaessa nostaa vakiokoneen kunnostusta varten ylös ja pitää auton ajossa ;)

Siitä sit ehkä vähän lisää kun saa sen kasaan, kuluja kun laskee niin ehkäpä
se on kasassa kun kesälomarahat tulee.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #204 : 06.12.2011, 13:01:10 »
Sillä vaan kyselin kun mulle on tulossa kans kone 92mm porauksella mutta en ole vielä löytänyt muita mäntiä kuin Volvon omat B21E:n männät kun veivejä en enää viitsisi vaihtaa ja jotkin Venoliat , JE:t sun muut on niin kalliita ettei oikeen raski ostaa.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #205 : 06.12.2011, 13:59:05 »
Sillä vaan kyselin kun mulle on tulossa kans kone 92mm porauksella mutta en ole vielä löytänyt muita mäntiä kuin Volvon omat B21E:n männät kun veivejä en enää viitsisi vaihtaa ja jotkin Venoliat , JE:t sun muut on niin kalliita ettei oikeen raski ostaa.

Okei. Mut jos sul o vaa porautettu ni tokkopa sitä kannattaa ostaa kuplan
mäntiä ihan ehdoin tahdoin, ku sulle käy noi volvon.

Mutta jos hinnat kiinnostaa nii Mahlen ruiskupainevalumännät eli "tako" on 59€
ja AA:n 39€ kpl. Ilmakoneeseen.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 14:07:44 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #206 : 06.12.2011, 14:48:41 »
Eli juurikin passelit kun joutuu dekkitasosta ottamaan pois 1.7mm
että saa männät siihen tasoon.
Kyllä nokan perusympyrällä ja nostollakin on oma merkityksensä. Perusympyrän muutos vaikuttaa suoraan ja nostosta huomioidaan puolet.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #207 : 06.12.2011, 15:15:12 »
Kyllä nokan perusympyrällä ja nostollakin on oma merkityksensä. Perusympyrän muutos vaikuttaa suoraan ja nostosta huomioidaan puolet.

Ahaa.. Ihan uutta itselle, ei ole tullut tuohon koskaan tutustuttua.
Nopeasti järkeiltynä se menis noin, mut noinhan se onki tarkemmin miettien
et siihen vaikuttaa muutki.. Ei muutaku tutkimaan, jenkkifoorumeilta luulis löytyvän aiheesta
tarpeeks.

Jaaha löytykin ohjeet. Pitääkin kokeilla laskea jollakin kuvitellulla
setupilla ihan harjotukseks. Jaa no ei se laskeminen onnistu oikee,
tarvis havainnollituskohteen  ::)

Onkos kellään kokemusta kuplan ontoista tönäriputkista
ja irtopäistä? Käykö edes kuplan tönärien päät volvoon? Vai saako
tuollaisiin sovitettua esim volvon päät teurastamalla volvon tangon.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 15:43:31 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2191
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #208 : 06.12.2011, 17:01:19 »
Ahaa.. Ihan uutta itselle, ei ole tullut tuohon koskaan tutustuttua.
Nopeasti järkeiltynä se menis noin, mut noinhan se onki tarkemmin miettien
et siihen vaikuttaa muutki.. Ei muutaku tutkimaan, jenkkifoorumeilta luulis löytyvän aiheesta
tarpeeks.

Jaaha löytykin ohjeet. Pitääkin kokeilla laskea jollakin kuvitellulla
setupilla ihan harjotukseks. Jaa no ei se laskeminen onnistu oikee,
tarvis havainnollituskohteen  ::)

Onkos kellään kokemusta kuplan ontoista tönäriputkista
ja irtopäistä? Käykö edes kuplan tönärien päät volvoon? Vai saako
tuollaisiin sovitettua esim volvon päät teurastamalla volvon tangon.

Kaveri puhu että jollaki oli ainakin kuplan työntöputket just sen takia että ovat kevyet ja sopivan mittaiset sen koneeseen..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #209 : 06.12.2011, 18:41:07 »
Kyllä nokan perusympyrällä ja nostollakin on oma merkityksensä. Perusympyrän muutos vaikuttaa suoraan ja nostosta huomioidaan puolet.

Onko tosiaan noin? Miksi nosto vaikuttaa työntötangon optimipituuteen? Eikös suurentunutta nostoa pitäisi kompensoida keinuvipuakselin pukkeja madaltamalla. Toisaalta tämä tietysti vaatii taas tönäreiden lyhentämistarpeen, mutta pelkällä nostolla ei mielestäni ole vaikutusta, ilman keinupukkien madaltamista.

Olenko ihan metsässä?

 

Carcom Oy  Ateho