Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 537057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #285 : 02.06.2012, 10:41:39 »
Mulla onkin ilmeisesti kohtuu erikoinen B20 , on läpihengittävä kansi , ja lohko






 :nohnoh
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #286 : 02.06.2012, 10:44:15 »
Toi on varmaan se uusi T3 moottori (kolmepyttyinen ahdettu ecotek).

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #287 : 02.06.2012, 15:16:11 »

Mulla onkin ilmeisesti kohtuu erikoinen B20 , on läpihengittävä kansi , ja lohko


Hei, sulta on irronnut 2. pytyn pakkasproppu!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Moksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #288 : 07.06.2012, 21:57:02 »
Kuinka lyhyeksi kärsii venttiilinohjurit vetää?
saabia ja volkkaria tällä hetkellä

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako ostaa peltisarja?
« Vastaus #289 : 09.06.2012, 22:04:00 »
Mikä se alustajuttu on?  :o
Ei tunnu täälä kuuluvan ku 1% repertuaariin virittämisessä alustan parantelu, K&R-madallussarjaa
kun ei taida voida parhaalla tahdollakaan laskea parantavaksi systeemiksi  ;D
Ei sillä että itsekkään alustalle mitään olisin tehnyt tai lähiaikoina teen,
näitten veteraanien alustat on niin kisakireitä jo valmiiks  ;)  ;D
Juu,meinaan vaan että tärkeintä viriä on tehon saaminen tienpintaan (kohtuu)hallitusti.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #290 : 22.06.2012, 12:58:15 »
Mitenkäs tommosen pystykoneen orkkis ruiskun kanssa saa otettua tehoja irti? Esim jos on r-nokka kanssa..? Kellään kokemusta?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #291 : 22.06.2012, 14:30:16 »
Mitenkäs tommosen pystykoneen orkkis ruiskun kanssa saa otettua tehoja irti? Esim jos on r-nokka kanssa..? Kellään kokemusta?

Muutama linkki:
http://www.ipdusa.com/blogs/156/the-ipd-racecar-is-coming-back
http://www.bluebrickracing.mysite.com/
ja yks lh http://www.ipdusa.com/blogs/55/kevin-rutledge-purchasing-inventory-manager

Eli kyllä vanhasta ruiskukoneestakin voimaa saa. Lisäksi herkkyyttä löytyy aika mukavasti, ainakin d-jet vastaa kaasuun viiveettä. Turbobricksin sivuilla tais olla aika paljon asiaa ruiskutappikoneen virittämisestä jos oikein muistan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #292 : 24.06.2012, 19:37:17 »
Semmosta vielä tosta ruiskujutusta.. Miten vakio ruiskun kansi antaa virrata? Että mihin asti riittää ennen kun joutuu mitään tekemään? Ja onhan niissä vakiona 44/35 venttiilit? Loppu viikosta vaan pitäs lähtee hakemaan yks 144:nen ruisku pois niin aattelin että jos siitä nakkaiskin amazoniin ruiskuvermeet mutta mitenkä tuon kannen kanssa.. Sitte vielä että mistä erottaa onko kone b20e vai b20f ? Vähän tästä meni offtopiciin mutta tuskimpa se ketään haittaa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #293 : 24.06.2012, 19:44:39 »


Siinä. Turkoosi on koskematon imukanava ja punanen koskematon pakokanava.
Muut on tehtyjen kanavien käyrät. Samassa paperissa mikä ei näy tuossa kuvassa,
lukee että koskematon vakiokansi riittää 115hv asti. Ja noi käyrät,
turkoosi ja punanen, on juuri koskemattoman isoventtiilisen ( jos näitä edes oli pienillä) ruiskun kannen virtaukset
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #294 : 16.07.2012, 23:34:53 »
Minkäkokonen palotila b20 kansissa alunperin on? Mun kansi joku 72-73vm. Mittailin vähä kantta ja omassa oli tälläset speksit:

Paksuus: 82,8
Palotila: 44cc
Imuvena: 44mm
Pakovena: 38mm

Onko muuten kaikissa b20 lohkoissa varaa porata 92mm? Ei hajua minkä ikäsestä pelistä tuo lohko on.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2012, 23:39:35 kirjoittanut juhal »

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #295 : 17.07.2012, 01:25:01 »
On kyllä höylätty jonkin verran kun 44cc palotila ja pakovenatkin on vaihdettu isompiin. Kyllä kaikissa B20 lohkoissa on varaa tonne 92mm asti.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #296 : 07.08.2012, 08:13:58 »
Hei.

n. kesänhän tuolla vanhuksella jaksoi sitten ajelle ennenkuin viritys rupesi kiinnostamaan. Museoikoon ne joita se homma kiinnostaa. Antakaapa vähän vinkkejä aloittelijalle, miten kannattaisi edetä tuon amazonin ja B20 kanssa. Tämän ketjun luin läpi ja muutakin internetin ihmeellisestä maailmasta. Täytyy käydä myös tuota virittäjän käsikirjaa mitä monet suosittelee etsimässä kirjastosta. Turbollahan niitä heppoja saisi taloudellisemmin, mutta ei mielestäni sovi tälläiseen old schooliin joten ihan perinteisiä keinoja ajattelin kokeilla, joten näin ollen turbo jää pois laskuista.
Tehoja olisi tarkoitus saada jotain 130-150hp ja autolla pitäisi pystyä ajelemaan ihan normaalisti kaupunki ajoakin, joten miten tuo helpoiten onnistuisi? Keinojahan taitaa olla nuo tuplat, kireempi nokka, isoventtiili kansi, kannen laskeminen, ylikoko, kanavien muokkaus, peltisarja, jne. mitkä noista olisivat järkeviä tuota teho ja käyttömukavuutta ajatellen, onko esim turha laittaa peltisarjaa, jos hakee vain 130 hp tehoja vai kannattaako nekin rahat käyttää johonkin parempaan jne.?

Mihin tehoihin asti tupla SU riittää vai kannattaako suoraan hankkia weberit? Mikä kokoluokka webereistä sopisi parhaiten noille tehoille. Onko 45 jo liian isot vai kannattaako niitä tehoja hakea "helposti" juuri isoilla kaasareilla, mutta toimiiko ne isot kaasarit sitten kunnolla jos muut palikat ei ole kunnossa?

Kiitosta jos joku jaksaa vastailla, itse jatkan perehtymistä aiheeseen.  8)

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #297 : 07.08.2012, 15:09:53 »
Minä ainakin lähtisin noita 130-150hp tehoja hakemaan seuraavilla muutoksilla:
- Jyrkempi nokka (Timon 717 tai KG19)
- Portattu ja laskettu kansi 44mm imu ja 37mm pakovenoilla
- 40mm vaakaimut tai 36/36 pystyimu weber
- Timon tai KG:n Steg1 peltipakosarja
- Tasapainotettu alakerta, uudet laakerit ja männänrenkaat
- 2 tai 2.5" putkisto

Noilla muutoksilla luulis ainakin sen 140hp aika hyvin tulevan ja on varmasti ihan hyvä ajaa kadullakin
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #298 : 07.08.2012, 18:49:09 »
Ruiskukone on jo vakiona noissa lukemissa (124hv). Siihen sitten vielä köykäisempi vauhtipyörä ja kireempi nokka niin avot, eikä käytettävyys ainakaan kärsi. ;)

Helpoiten ja edullisimmin saavutettavissa nuo tehot lienee tonin tyylillä: http://volvo.tonit.org/ >> 142tic.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #299 : 15.08.2012, 21:20:45 »
Kuinka paksut laipat on tehdastekoisissa peltisatseissa? Pitääkö pelata halkaistuilla prikoilla jotta saa kiristymään oikein misabin tai SU tuplien kanssa jos siihen asentaa peltisarjan?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy