Elekma  Autoracing

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536915 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #315 : 07.09.2012, 14:36:42 »
Ei paha, vois helposti suositella kokeilemaan tuollaista b18-kantta b20-venoilla. Oman kokemukseni mukaan b18-kannet on ollu parempaa valua kuin b20-kannet. Niillä on voinu ajaa ilman lyijyn korvaavaa lisäainetta vuosia.. :D Toisin kuin b20-koneen vastaavilla.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #316 : 07.09.2012, 19:45:44 »
KG myy ohjureita b20-venoille b18-kanteen

E: EV-550 ja EV-551 osanumeroin ( imu/ pako-ohjuri) ja hintaan 55kr/kpl vanhassa esitteessä.
Oman kokemuksen mukaan hinnat ei kyllä juurikaan ole noussut mihinkään noista,
elleivät jopa sitten päivitä ajoittain vain hintoja tuohon esitteeseen ???
Eli olis 440kr = 51.64€ + vaihtotyö ellei itse vaihda.

InlineFour vei sanat viestistäni ...  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #317 : 08.09.2012, 19:49:00 »
Pitänee haudata tosiaan tuo idea b20 kannesta palotilan takia. Irroitan tuon oman b18 kannen sitten ajokauden päätyttyä ja katson missä kunnossa pinnat. jos näyttää et pitää koneistaa niin nuo "erikoisohjurit" isommat b20 venttiilit sitten ainakin imuiksi, pakohan onkin vakiona sama molemmissa. 3 vuotta tuo b18 minun ajossa kestänyt ilman lisäaineita :) Syy miksi mietin koko kansiremppaa on pieni pölläytys välillä käynnistäessä, kai kumit ainakin loppu, näkee sit kun avaa mikä on muu kunto. Samalla sit muutaman käyttöhevosen lisäys(yritys).

Onko yksi strömperi pahin tulppa jos vaihtaa nokan Aasta paripykälää vireämpään, nostaa hieman puristuksia ja siistii kanavia. Pakosarja, putki ja tuo kaasari jää ennalleen. Onko järkeä siis yrittää parantaa edes kannen virtausta noilla eväillä?

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #318 : 17.09.2012, 22:04:51 »
Kaikenlaiset kokemukset KG19 nokasta tervetulleita  -H-

Poissa arrska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #319 : 19.09.2012, 15:55:13 »
NYT tarvitaan muutamaa tarkennusta,lähinnä varoiks...
on kone levällään ja pitäis tietää jatko suunnitelmia varten...

1:Onko b20 lohko alunperin putkitettu?tämä on ,std koossa
2:Onko kent cams joskus tehny virinokkaa volvoon(nokassa k235c merkintä+made in england teksti)siitä vaan päättelin..
3:jos olen oikeen tietoa löytäny,kone kannattaa kasata b19 veivillä,käytetään ilm. b19 kk-laakeria myös?nykyiset laakerit 24mm leveät,kampirauta on kasipulttinen.eli onko kanget ja kampi "eriparia"

kyseessä pikkuviilattu kone,joka vaan perushuolletaan huohotus vaivan takia ::)

Poissa Ramiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #320 : 22.09.2012, 08:38:24 »
NYT tarvitaan muutamaa tarkennusta,lähinnä varoiks...
on kone levällään ja pitäis tietää jatko suunnitelmia varten...

1:Onko b20 lohko alunperin putkitettu?tämä on ,std koossa
2:Onko kent cams joskus tehny virinokkaa volvoon(nokassa k235c merkintä+made in england teksti)siitä vaan päättelin..
3:jos olen oikeen tietoa löytäny,kone kannattaa kasata b19 veivillä,käytetään ilm. b19 kk-laakeria myös?nykyiset laakerit 24mm leveät,kampirauta on kasipulttinen.eli onko kanget ja kampi "eriparia"

kyseessä pikkuviilattu kone,joka vaan perushuolletaan huohotus vaivan takia ::)

Teen itse kanssa perus remontin ja samoja tietoja kaipaisin + tiedon saako uusia mäntiä b20 koneeseen, nykyinen std ja aikamoiset kaulukset sylinterin yläpäässä.

Poissa arrska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
jako123
« Vastaus #321 : 23.09.2012, 11:38:31 »
tämä on vissiin loppupään b20 on 24mm tapit..ja norm stefoilla...

lisäkysymys,onko yläpään tiivistesarjoissa millaisia eroja kun ainakin motonet myi kolmea tai neljää erillaista sarjaa,tietty ruiskusarja erillainen,mut muuten..

 >:(eilen ajoin 70km turun motonetiin,lähtiessä katsoin koneelta,5hyllyssä...
paikan päällä sanottiin:ei ole,ei löydy...ne on "hävinny"    kiitti *tusti....ei tarvi tilata,kyl taas kannatan paikallista varaosa puljua,ku vaan tiedän millaisen sarjan tilaan...

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: jako123
« Vastaus #322 : 23.09.2012, 11:48:14 »
tämä on vissiin loppupään b20 on 24mm tapit..ja norm stefoilla...

lisäkysymys,onko yläpään tiivistesarjoissa millaisia eroja kun ainakin motonet myi kolmea tai neljää erillaista sarjaa,tietty ruiskusarja erillainen,mut muuten..

 >:(eilen ajoin 70km turun motonetiin,lähtiessä katsoin koneelta,5hyllyssä...
paikan päällä sanottiin:ei ole,ei löydy...ne on "hävinny"    kiitti *tusti....ei tarvi tilata,kyl taas kannatan paikallista varaosa puljua,ku vaan tiedän millaisen sarjan tilaan...

Oliskohan eri paksuset kannentiivisteet?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 620
  • www.vrcf.fi
Vs: jako123
« Vastaus #323 : 23.09.2012, 15:51:45 »
Mulla on ollut -73 auto jossa joutu selvittelemään rungonnumeron perusteella tiivistesarjajuttuja .

Kannentiiviste muuttuu "soikeareikäiseksi" kun kannen palotila leveni isompien imuventtiileiden myötä.
Loppuvuodesta -73 eteenpäin on eri tiiviste ,paksuus riippuu konetyypistä .

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: jako123
« Vastaus #324 : 23.09.2012, 20:49:11 »
Mites kun mittasin just ruiskun kannen palotilan leveyden niin 92mm tuli lukemaks.. Pitääkö tossa olla juuri se "soikea" tiiviste? Millähän numerolla sen löytää motonetistä?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #325 : 06.10.2012, 10:42:18 »
Poimin kampiakseli keskustelun omaksi viestiketjuksi.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #326 : 08.10.2012, 20:46:36 »
Nyt ois hommattu kone 142:seen. Porattu, K-nokka,XL-peltisarja, kansi on tällä hetkellä vakio isompi venttiilinen ja ajattelin ajaa siitä pari milliä pois sinne 85mm korkeuden tienoille samalla siistin kanavat.
Mitähän sitä laittais polttoaineensytöksi? Tuplat, läppärungot ja mega, prätkän kaasarit, mielipiteitä saa heittää.. riittäiskö ihan vaan SU:t?
Putkiston meinasin tehdä 2,5" osista itse, vai riittäiskö 2"?

Poissa marko730

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • jos ei muulla niin amazonilla
b20 päivitys
« Vastaus #327 : 08.11.2012, 21:57:13 »
elikkä b20 viritys, lohko b20 porattu b21 mahlen männille 92mm 6pulttinen miten kannatais tehdä vauhtipyörän kevennys,kannen muutos tulee pojan opinnäytetyönä ammattikoulussa mitä sille kannattaa tehdä ja mikä nokka kannataa laittaa peltipakosarja tulee myös.kaasareiksi olis tiedossa lortot 45dhla tuplat onko mahdoton ajatus toimivuuden kanssa auto tulee normi liikenne käytöön jolla rouvakin ajelee(osaa sekin painaa :o kaasua)mutta kuitenkin sellainen peli ettei aina tarvi lähtä kaasu pohjassa eteen päin ja paljonki tällä sydeemillä saa kaakkeja irti :idiot2:

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b20 päivitys
« Vastaus #328 : 08.11.2012, 22:00:20 »
Isot on kaasarit. Itte lähtisin 40mm kaasareilla ja 36mm kurkuilla liikkeelle. Tehdas nokkaa siihen kupeeseen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa marko730

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • jos ei muulla niin amazonilla
Vs: b20 päivitys
« Vastaus #329 : 08.11.2012, 22:06:50 »
ne kaasarit on tarjolla yhdellä tutulla ja edukkaat mutta ku ei itellä oo hirveesti tietoo viri hommista  :nohnoh joten kaikki tieto on tervetullutta että sais toimivan paketin  ;D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron