Autoracing  KL-varaosat

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #345 : 14.02.2013, 11:35:38 »
Onko mahdollista että järeällä nokka-akselilla ja nuilla perus vireillä auton puristuksen on aika kovat ? Kun säädin kärkivälit, sain tosissani vääntää että kone pyörähti ja sain kärjet liikkumaan . Onko tuo normaalia vai alkaako jokin laakeri hajoamaan
Jos koneessa on hyvä perus vire, sitä saa ihan tosissaan pyörittää käsin.
144-70

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #346 : 14.02.2013, 12:21:59 »
Täytyy pyörittää tulpat irti . Olin vaan kauhusta kankea kun pyöritin konetta ja oli tosissaan jäykkä . Pelkäsin että motti leipoo kiinni

PS propelista kun vääntää, kuuluu epämääräistä narinaa ja pyörittäessä ei tunnu kunnolla puristuskohtaa vaan pyörittäminen on nahkeaa Kokoajan
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 12:50:36 kirjoittanut JVeij »
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #347 : 14.02.2013, 13:36:14 »
Täytyy pyörittää tulpat irti . Olin vaan kauhusta kankea kun pyöritin konetta ja oli tosissaan jäykkä . Pelkäsin että motti leipoo kiinni

PS propelista kun vääntää, kuuluu epämääräistä narinaa ja pyörittäessä ei tunnu kunnolla puristuskohtaa vaan pyörittäminen on nahkeaa Kokoajan

Hihna hiukan luistaa , ja narisee  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #348 : 14.02.2013, 19:11:24 »
Hihna hiukan luistaa , ja narisee  ;)

Jep. Sama homma täällä jos yrittää flektistä pyörittää.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #349 : 14.02.2013, 21:01:16 »
Taisi öljytkin olla hieman kehnot , uusien öljyjen myötä alkoi pyöriä hyvin ja jouhevasti. Kreivin aikaan tuli vaihdettua öljyt, ei olisi motti kestänyt kauaa. Onneksi ei ainakaan öljyn seassa ollut metallia yms ylimääräistä. Huomenna muutama kymmenen kilometriä ajoa , öljyt pois ja öljypohja irti, täytyy tarkistaa ettei mitään ole hajonnut. Sitten vaan täyssynteettiset kisaöljyt pannuun
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #350 : 19.02.2013, 17:59:13 »
No niin arvon veteraaniharrastajat, tarvitsisin teidän mielipidettä seuraavaan asiaan. Eli minulla on tiedossa tuollainen b20 kone. Koneessa on ilmeisesti jakopään pienempi Ratas ( onko se wiberratas) kappaleina. Millaista tuhoa se on saattanut koneeseen tehdä ? Lähinnä minua kiinnostaa tuon auton kansi, onko se saattanut vaurioitua ? Kansi kiinnostaa siksi että olisin aikeissa rakentaa moottorin joka ei olisi kamalasti viritetty. Nykyisessä koneessa on siis r-nokka ( ilmeisesti ) kantta laskettu, kanavia avarrettu, peltipakosarja, misab imusarjat ja 45 tupla dellortot ( vaaka ) . Haluaisin tehdä koneen jossa olisi mieto virinokka, peltisatsi ja yksi kaasutin joka olisi mielellään pysty. Onko tällainen kalliskin homma ja kuinka ja millä osilla tällainen katupirssi kannattaisi tehdä ?
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #351 : 19.02.2013, 18:25:17 »
Kukin taaplaa tyylillään mutta paras tappikone jolla koskaan olen ajanut sijaitsi tuttavan Duettissa ja oli kasattu suunnilleen:

-pystyweber 32/36
-K nokka-akseli
-isoventtiilikansi
-valupakosarja
-2"putkisto

Oli todella nöyrä käyttömoottori joka tarpeen tullen liikutti Duettia ihan kivasti. Kävi tyhjää reilusti alle tonnin tasaisesti. Ei lämpöongelmia jne.
Harmi vain, että se ei ollut oma...
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #352 : 19.02.2013, 18:32:25 »
Kukin taaplaa tyylillään mutta paras tappikone jolla koskaan olen ajanut sijaitsi tuttavan Duettissa ja oli kasattu suunnilleen:

-pystyweber 32/36
-K nokka-akseli
-isoventtiilikansi
-valupakosarja
-2"putkisto

Oli todella nöyrä käyttömoottori joka tarpeen tullen liikutti Duettia ihan kivasti. Kävi tyhjää reilusti alle tonnin tasaisesti. Ei lämpöongelmia jne.
Harmi vain, että se ei ollut oma...

Kyllä se vakio Sportin konekkin Duettia liikuttaa ihan erilailla kun vaikka Amazonia.. Onhan Duetissa tiheämpi perävälitys.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #353 : 19.02.2013, 18:48:14 »
Tuo duetin kone + viri näyttää jo paperilaskun hyvälle. Juuri jotain tuollaista olisi mukava rakentaa joka normi käytössä on mukava
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #354 : 19.02.2013, 19:05:54 »
Kyllä se vakio Sportin konekkin Duettia liikuttaa ihan erilailla kun vaikka Amazonia.. Onhan Duetissa tiheämpi perävälitys.. ::)

Tekijämiehet vaihtelee niitä välityksiä samalla, kun virittelee moottoreitaan toimiviksi.
Lukiko jossain, että siinä oli Duettin vakiovälitys?
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #355 : 19.02.2013, 19:29:09 »
Tekijämiehet vaihtelee niitä välityksiä samalla, kun virittelee moottoreitaan toimiviksi.
Lukiko jossain, että siinä oli Duettin vakiovälitys?

Niihän ne tekee, mutta eipä tuossa siitä mainittu.. Onhan ne esim amazonin periä niihin laitellut että saa kierroksia vähän alas..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #356 : 19.02.2013, 20:56:36 »
Ehdotuksia ja vinkkejä otetaan edelleen vastaan. Kalleimmat osat on ilmeisesti kaasutin ja nokka
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #357 : 19.02.2013, 22:06:53 »
Nokka ei ole kauhean kallis , mutta koneen toiminnan kannalta erittäin tärkeä  :P
Jos on käyttöauto tai harrastepeli laittaisin ruiskun  :idiot2:
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #358 : 19.02.2013, 23:19:29 »
717 nokka Timos motorilta, 36-36 Weberi ja peltisarja. Vähän kannen porttausta ja lohkon plaanausta. 130 heppaa ja on oikein erikiva moottori.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #359 : 19.02.2013, 23:44:00 »
Nokka ei ole kauhean kallis , mutta koneen toiminnan kannalta erittäin tärkeä  :P
Jos on käyttöauto tai harrastepeli laittaisin ruiskun  :idiot2:

Harrasteautohan se on . Moni on tuota ruiskua ehdottanut, mutta jotenkin minun makuuni vanhassa autossa pitää kaasari olla :) kone mikä nyt on autossa kiinni on arveltu olevan n 140-150 hevosta. Sellainen jota haen on n 100 hevosta.
Volvo Amazon Favorit 67

 

Futurez  Kulkukoira