Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 540907 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #360 : 20.02.2013, 08:41:24 »
Jos sata hummaa piisaa eikös kannata tehdä ihan vakio osilla. B moottorin nokka ja hyvä kaasari ? :) eikö tuo b20b koneen nokka ole C nokka olenko oikein ymmätänyt?
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013, 08:43:39 kirjoittanut Kivinjuh »
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #361 : 20.02.2013, 16:42:33 »
Nokka ei ole kauhean kallis , mutta koneen toiminnan kannalta erittäin tärkeä  :P
Jos on käyttöauto tai harrastepeli laittaisin ruiskun  :idiot2:

Sama juttu, etenkin d-jet b20e vetää ja toimii makeasti noinkin vanhaksi vakiokoneeksi..!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #362 : 20.02.2013, 19:17:45 »
Kukin taaplaa tyylillään mutta paras tappikone jolla koskaan olen ajanut sijaitsi tuttavan Duettissa ja oli kasattu suunnilleen:

-pystyweber 32/36
-K nokka-akseli
-isoventtiilikansi
-valupakosarja
-2"putkisto

Oli todella nöyrä käyttömoottori joka tarpeen tullen liikutti Duettia ihan kivasti. Kävi tyhjää reilusti alle tonnin tasaisesti. Ei lämpöongelmia jne.
Harmi vain, että se ei ollut oma...

Tällainen kokoonpano on erittäin mukava ja toimiva. Ajelin tuollaisella kombolla kesän ja talven. Toimi todella hiennosti, oli varma ja komeesti jaksoi vääntää. bensankulutusta en laskenu mut ei se päätä huimannu. Vielä kun ois ollu vitosvaihde... Jos tehokärpänen ei ois purassu ajelisin ens kesänkin tuolla moottorilla.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #363 : 20.02.2013, 19:21:53 »
Onkos tuohon B20 mahdollista asentaa vain yksi kaasutin ? Tällaista mietin D tai K nokka, peltisatsi ja weber / dellorto kaasutin
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #364 : 20.02.2013, 19:31:59 »
skipi, muistatko suutinkokoja? Tosin mullahan on B21, A-nokka ja 160-kansi vakioventtiilein.

JVeij, enemmän kai B20:iä on aikoinaan ollut yhdellä kuin kahdella kaasarilla.

Jäitä housuun!

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #365 : 20.02.2013, 19:47:53 »
skipi, muistatko suutinkokoja? Tosin mullahan on B21, A-nokka ja 160-kansi vakioventtiilein.

JVeij, enemmän kai B20:iä on aikoinaan ollut yhdellä kuin kahdella kaasarilla.

Enpä muista... Ei ne koot varmaan ole kyl vertailukelposia kahden noinkin eri moottorin välillä. LED-seosmittarilla sai aika hyvin kohdallee.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #366 : 20.02.2013, 20:27:17 »
Onkos tuohon B20 mahdollista asentaa vain yksi kaasutin ? Tällaista mietin D tai K nokka, peltisatsi ja weber / dellorto kaasutin
Tuollaisia misabin imusarjoja on ainakin tehty tappikoneeseen yhdelle kaasarille eli vasen kaksikurkkuiselle pystykaasarille ja oikea vaakaimulle. Vaakaimusarjan kanavien koko muistaakseni 45mm ja pystykaasarisarjaan käy ainakin 36/36.


Kummankinlaisia putkahtelee ajoittain myyntiinkin ja esim. http://www.freetechnics.fi/ kannattaa kysellä.

« Viimeksi muokattu: 21.02.2013, 08:42:47 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #367 : 21.02.2013, 13:15:46 »
Vein tänään koneistamoon akselin hiottavaksi 158 mm H-profiileille. Iskua tulee siis 85 mm ja männiksi WRC Subarun mukit. Kanneksi ruiskun kansi ja nokaksi D. Luonnollisesti ruiskun imusarja ja peltisarja. Tavoitteena saada luotettava käyttömoottori Pyhimykseen ensi kesäksi.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #368 : 10.03.2013, 20:01:28 »
Mahtuuko marteliuksen 4-2-1 peltisarja tupla su kaasuttimien kaveriksi? 140 mallin SU:t, joista pakosarja olisi laikattu irti. Muistelisin että oli aikoinaan peltisarja ja siitä oli jouduttu pajottamaan putkia, jotta jää ilmarako kaasuttimiin. Tuo pakosarja on jo mennyt "hyötykäyttöön" niin ei pysty tarkistamaan..

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #369 : 10.03.2013, 20:04:12 »
Marteliuksesta en tiijä mutta passaapi KG:n pakosarjan kanssa. Sitähän saa loitonnettua myös laittamalla
paksummat, 12mm värinänvaimennuskikkareet kaasarien ja imarin väliin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #370 : 16.03.2013, 01:07:29 »
Tällainen kokoonpano on erittäin mukava ja toimiva. Ajelin tuollaisella kombolla kesän ja talven. Toimi todella hiennosti, oli varma ja komeesti jaksoi vääntää. bensankulutusta en laskenu mut ei se päätä huimannu. Vielä kun ois ollu vitosvaihde... Jos tehokärpänen ei ois purassu ajelisin ens kesänkin tuolla moottorilla.

Jotakuinkin tämmönen paketti itselleni tulossa kesäksi oman aman pellin alle. Ei kuitenkaan isoventtiilikannella, vaan lasketulla "normaalilla." Pakosarjana Marteliuksen 4-2-1. Jännityksellä odotellaan, että miten toimii  :P

Toiveissa saada orkkista rivakampi tekniikka, bensankulutuksen kestäessä kuitenkin suht maltillisena, ja toivottavasti on kaupunkikäytössäkin mukava ajaa.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #371 : 17.03.2013, 13:13:31 »
onko B20 koneen flekti kuinka tiukassa ja onko sen irroituksessa jotain hota olisi hyvä tietää? oman koneen flekti antautui ja olisi asennettava uusi. neljä pulttia näyttäisi olevan
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #372 : 17.03.2013, 13:15:05 »
Pultit auki ja uus kiinni. Vesipumpun käyttöpyörä on sen takana vaan.
Kyllä se lähtee sieltä vetämällä tai pienellä naputtelulla viimeistään.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #373 : 17.03.2013, 14:22:29 »
En tiedä onko oikea paikka viestille, mutta viritystä kuitenkin. Selasin tuolla aircooled sivustolla mäntäsettejä ja kun rupesin miettimään tuota mäntien lakikorkeutta, meinaako se siitä männäntapilta mittaa männän yläpintaan, eli kuinka korkealle mäntä nousee ? Mikähän mahtaa olla tappikoneessa sopiva lakikorkeus männälle ?

Tuollaista sarjaa tossa mm. ihmettelin, on edullinen. http://www.aircooled.fi/tuote/1770/mantasarja-aa-92x69-lakikorkeus-396mm

Poraamalla lohkon saisi mukavasti tilavuutta mutta tuo lakikorkeus  :idiot2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #374 : 17.03.2013, 16:07:28 »
Mars FAQ osastolle.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo