Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 540973 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #555 : 01.09.2013, 23:57:12 »
Onko kellään tietoa onko tässä keinuvivustossa vakio suhde, ainakaan tuolla KG:n katalogissa ei mainita mitään.
Tosin ruotsinkieli ei ole kovinkaan hyvin hallussa  :idiot2:


Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #556 : 02.09.2013, 10:33:17 »
Onko kellään tietoa onko tässä keinuvivustossa vakio suhde, ainakaan tuolla KG:n katalogissa ei mainita mitään.
Tosin ruotsinkieli ei ole kovinkaan hyvin hallussa  :idiot2:





Kuvittelisin ettei ole ruuveja siirrelty ? Lähetä kyselyä , kyllä ne lontootakin ymmärtää  ;)

Miten sulla on työstetty tossa kannessa tuo akselipukin alusta , siis kannen puolelta ?
Ja onko pultteja vaihdettu ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #557 : 02.09.2013, 14:37:01 »
Ne on jyrsitty tasaiseksi pukin jalkojen alueelta, (pukin jalkojen pohjat on myös tasaiset). Pukin jalat ylettää venttiilijousille asti (tuplajouset, iso halkaisija) ja jaloista jouduttu kulmat pyöristämään sen vuoksi.  Kiinnityspultit on isommat, olisikohan ollut 8 milliset, pari milliä entisiä isommat.

Näyttäisi vähän että venttiilitkin on koneistettu (imu- ja pako) kauemmas toisistaan, ja keinuvivutkin on jokainen vinossa. Vai onko ne tollaset vakionakin, en muista ???

Klikkaa kuvaa, siitä pääsee kattoo muita kuvia, siellä on koneesta kuva ilman vipupukkia.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2013, 14:40:18 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2191
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #558 : 02.09.2013, 18:04:24 »
Vinossa ne keinuvivut on ainaki mulla.. Ja kaikissa vakio keunuvipupukeissakin mitä mulla tuola tallissa on.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #559 : 02.09.2013, 18:39:51 »
Joo, eikun mietin tuota vaan kun joskus olisi ollut puhetta että 46/38,5 venat olisi suurimmat jotka mahtuu ottamatta kiinni toisiinsa. Vai olenko ihan hakoteillä ??? Tossa on 46/40.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #560 : 02.09.2013, 18:43:20 »
No ei kyllä mahu 46/38.5 isompia venoja
tekemättä vähän enempi töitä jo kannelle
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #561 : 02.09.2013, 18:50:35 »
Sitte muistin oikein, eli ne keinuvivut on enemmin vinossa. Niissä muuten kun on jokaisessa vivussa reikä siinä päällä,  niin miksihän niihin on työnnetty jotku kupariset tulpat ? Osaan niistä. Onko niiden tarkoitus ruiskia öljyä kopan sisällä ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #562 : 02.09.2013, 18:53:39 »
Omasta projektista löytyy 46/37,5 eikä kyllä paljon kannasta jää väliin. :o Juuri se puoli milliä voisi olla varaa, eli millin isompi isompi menisi toinen venttileistä. Että sikäli varmaan pitää paikkansa toi 46/38,5 maksimi. Eri asia jos ohjureita aletaan siirtää. :idiot2:
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #563 : 02.09.2013, 19:03:59 »
En tiiä mitä kaikkea kannelle on tehty kun en ite oo tehnyt, mitä nyt siitä pystyy kattomaan aika hyvin kyllä. Mutta on siihen aikaa ja vaivaa käytetty. Harmittaa vaan että siellä on se halkeama edelleen, 2. Tai 3. Pytyn venojen välissä, en muista kummassa. Mutta pitää onneksi paineet sisällä (toistaiseksi).
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #564 : 02.09.2013, 19:06:40 »
Omasta projektista löytyy 46/37,5 eikä kyllä paljon kannasta jää väliin. :o Juuri se puoli milliä voisi olla varaa, eli millin isompi isompi menisi toinen venttileistä. Että sikäli varmaan pitää paikkansa toi 46/38,5 maksimi. Eri asia jos ohjureita aletaan siirtää. :idiot2:


Siinä nyt on 46/38.5 venat. Eikä ohjureita siirretty.
Projekti on vaan seisonu kohta jo vuoden   :-\
Vaikka aikalailla kaikki osatki on, ainut mitä puuttuu taitaa olla kadonnu nokka-akselin ratas.
Aikaa ja rahaa ( koriin) kysyis, ja nyt on vähän muita asioita pariks vuodeks tiedossa että seisonee vielä toisenkin hetken  :(
Onneks auto on kuivassa ja lämpimässä tallissa.
Ainut miinuspuoli on että kiinnostuskin hiipuu pikkuhiljaa käsi kädessä auton seisomisen kanssa  :(
« Viimeksi muokattu: 02.09.2013, 19:09:12 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #565 : 02.09.2013, 19:36:44 »
Pitäisi itekin suosiolla heittää toinen kone kiinni (b18 vakiokone löytyisi) ja ottaa tuo motti nyt työn alle. Olisi melkein pakko saada porattua, on niin pahat jälet 1. pytyssä. Ja tuo kansi viedä korjaamolle. 2.1 tai 2.3 litraseks tekis mieli  :) Jotkut hyvät männät vielä. Ja kunnon nokka. Jos sitte toimisi ja vetäisi kivasti jo.

Tosin kaasarit olisi varmaan eka asia nyt päivittää jos tehoa haluaa ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #566 : 02.09.2013, 23:21:01 »
tuota kuinka paljon volvon puikkokoneessa pitäisi olla/paljonko kestää puristuksia (jm käytössä oleva) ja kuinka paljon kantta kärsii laskea?

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #567 : 03.09.2013, 08:32:14 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Siinä nyt on 46/38.5 venat. Eikä ohjureita siirretty.
Projekti on vaan seisonu kohta jo vuoden   :-\
Vaikka aikalailla kaikki osatki on, ainut mitä puuttuu taitaa olla kadonnu nokka-akselin ratas.
Aikaa ja rahaa ( koriin) kysyis, ja nyt on vähän muita asioita pariks vuodeks tiedossa että seisonee vielä toisenkin hetken  :(
Onneks auto on kuivassa ja lämpimässä tallissa.
Ainut miinuspuoli on että kiinnostuskin hiipuu pikkuhiljaa käsi kädessä auton seisomisen kanssa  :(

Älä anna periksi, kyllä nämä projektit välillä venyy itse kullakin(kokemusta on)  :) Tsemppiä  :)
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #568 : 07.09.2013, 21:15:53 »
Nyt olisi ajankohtaista rakentaa uusi moottori volvoon ja tälläkertaa on tarkoitus tehdä se kunnolla eikä silleen essonbaari juttujen perusteella. Eli tässä vähän infoa ja liuta kysymyksiä:

Löytyy siis seuraavanlaisia osia joita meinasin hyödyntää:
-B18 lohko joka on porattu B20 tasalaki männille.
-Kansi on B20 jota on viilattu, madallettu ja siihen on laitettu isot venttiilit.
-Pakosarja orkkis valurautainen 4-2-1
-SU-louskut
-K-nokka

Kysymys kuuluukin että miten paljon puristuksia kannattaa laittaa ja miten tuo palotila kannattaa muotoilla kun ei nykyajan 98 bensat oikein näytä toimivan näissä vanhoissa vehkeissä(nakutinak) :buck2:. Siis ihan perus B18B kone nakuttaa noin 9.5 puristusuhteella niin johtuuko se bensasta, puristuksista, palotilan kulmikkuudesta vai mistä? Sytytystäkin säädetty eikä auta ja tulppia kokeiltiin eri lämpöarvoilla.  :(

Kumpi imusarja olisi parempi noitten SU-kaasareiden kanssa, alumiininen imusarja vai semmonen valurautainen imu/pakosarja yhdistelmä?
Sitten vielä semmosta että löytyykö mistään nokkaa jolla sais lisää vääntöä koko kierrosalueelle ja se toimisi noitten SU kaasareiden kanssa? K-nokka on toiminut ihan hienosti mutta jos on mahdollista saada enemmän niin mikäs siinä, kaikki vinkit otetaan vastaan.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #569 : 27.10.2013, 23:13:29 »
Onko B20:n öljyvalon anturin reikä tuolla 1/8"x27NPTF -kierteellä ?
Ja toinen (varmaan tyhmä) kysymys, mitä nuo paineanturin kaksi johtopaikkaa ovat ? Onko siinä mahdollisuus laittaa öljypainemittari toiseen ja kojetaulun öljyvalo toiseen, vai onko ne vaan + ja --  ?? Siksi vaan että tietää tarviiko ostaa haaroitinta  ???



http://www.ekgracing.com/e-shop/index.php?main_page=product_info&cPath=115_163&products_id=974
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Carcom Oy  Ateho