Elekma  Autoracing

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 541444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #600 : 08.02.2014, 21:59:54 »
6 volttiseen o turha haaveella  :'(
Volvo PV 444E -53

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #601 : 08.02.2014, 22:17:42 »
Tuo 123 ignition sopii muistaakseni 6 volttiseenkin järjestelmään.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2014, 03:24:56 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #602 : 08.02.2014, 23:14:51 »
Kyllähän toi Hot Sparkin moduli antaa anteeks jakajan akselin väljyyttä kun ilmaraon muutos ei vaikuta kuten muuttuva katkojankärkien kärkiväli... Ainoa miinus on että jakajan akselin ja magneettikehän väliin on joutunut laittaan kemiallista metallia kun ei kiristy tarpeeks hyvin.
Pikku homma ja hyvin pysyny tähän asti, mutta ylimäärästä säätöö silti.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #603 : 09.02.2014, 17:27:32 »
Tutkailin tänään noita orkkisjakajia, ja molemmat vaikuttaa hyviltä, ei välyksiä. Molemmissa onkin sama numerosarja kyljessä (0 231 170 085) ja alla vielä lisäksi stanssattuna JFU 4. Eli taidan taipua tuohon Hot sparkkiin kuitenkin, riittänee minulle. Varmaan laskee tuokin kulutusta jonkin verran?

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #604 : 09.02.2014, 18:18:48 »
Laskee varmasti kulutusta ja varmaan lisää vetojakin. Itsekkin miettinyt tommosta Hot Sparkin modulia tuohon 164:een kun hintakin todella kohtuullinen.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Ron_i

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • oo
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #605 : 10.02.2014, 17:35:38 »
Onkos olemassa jotain kampiakselia jolla sais tappikoneesta pitkäiskusen koneistamatta ? ja jos ei niin onko jotain tiettyä kampiakselia mistä kannattaa koneistaa että kestää?
Volvo POWER!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #606 : 10.02.2014, 20:53:18 »
Onkos olemassa jotain kampiakselia jolla sais tappikoneesta pitkäiskusen koneistamatta ?

On olemassa sellainen, joka on jo epäkeskohiottu.

ja jos ei niin onko jotain tiettyä kampiakselia mistä kannattaa koneistaa että kestää?

Kaikki kestää ihan saman verran. Kannattaa valita akseli, joka on STD mitoissa. Alikokoon hiotuista ei saa enää täyttä max iskua.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #607 : 10.02.2014, 20:56:08 »
Onkos olemassa jotain kampiakselia jolla sais tappikoneesta pitkäiskusen koneistamatta ? ja jos ei niin onko jotain tiettyä kampiakselia mistä kannattaa koneistaa että kestää?

Mihin käyttöön ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Ron_i

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • oo
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #608 : 14.02.2014, 17:46:00 »
jokkis käyttöön saattais moinen olla suunnitelmissa  ::)
Volvo POWER!

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #609 : 23.02.2014, 21:09:27 »
Meikäläisellä tässä nyt kansipahviarvonnat menossa. Mittasin palotilan kannesta, tuloksena 40cc. Mäntä jää 0,4mm alle tason. Laskurin mukaan 2mm tiivisteellä (en löytänyt puristetun paksuutta, mutta heitin arviolta 1,7mm) puristussuhde jäisi vajaan 10,5 tienoille. Oiskohan tuo ok? Nokka on D, ja kaasari Weber 32/36.

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #610 : 26.02.2014, 13:57:10 »
Moro. Jos nyt ei lasketa kynsitiivistettä niin millasen kannentiivisteen kannattas laittaa ahdettuun (0,6..0,8bar) kun noita oli ainakin muutama eri vahvuinen?? puristussuhteella ei nyt olis väliä kun lähtee palotilasta tavaraa kunhan päädyn johonkin tiivisteeseen...eli kertokaa onko kokemuksia. :hello:
Ja edelliseen...10,5 on aika passeli käyttiksessä :)
« Viimeksi muokattu: 26.02.2014, 13:59:03 kirjoittanut Jaaani »
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #611 : 26.02.2014, 21:12:39 »
Väittäisin että tuo yli 2mm rako kannen ja männän välissä + korkea puristus voi aiheuttaa mäntäpistiäiselle suotuisat olosuhteet, kokemuksella voi sanoa että B20 nakuttelee 9:1 puristuksella ja 1.8mm paljeraolla jos sytkässä hivenenkin liikaa ennakkoa. Oli pyöristelty palotilan kulmat ym... No joo olihan sillä hetkellä lastia yli kaksi tonnia. :D :nohnoh

Skandix:ilta saa 0.85mm Elring "soikeareikäistä" kannentiivistettä 29€ hintaan, ite tilasin yhden ja vaikuttaa tosi laadukkaalta verrattuna esim. Glaserin ja Victor Reinzin vastaaviin ainakin silmämääräisesti katsottuna ja onhan noi kynsitiivisteet kestäny ihan hyvin niin varmaan sekin pelaa. Glaserin (1mm paksu?) B18 kannentiivisteen olen todennut idioottivarmaksi kun ei suostunut antamaan periksi vaikka vedet valu pihalle ajon aikana ja lämpömittarin viisari meni uudelle kierrokselle. ::)

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #612 : 27.02.2014, 16:18:49 »
Joo no tuota mä vähän hainkin että onko paksumpi huonompi?! B20 on kyseessä noin 9:1 puristuksilla ja mulla on siihen yksi B20B/D kannen tiiviste(Glaser) jo olemassa mutta jäin arpomaan tuon tiivisteen kanssa. Aluksi ainakin on tulossa hillitymmillä ahdoilla ja remmiahdettu kokoonpano kyseessä...tulevaisuudesta en sit tiedä jos oikein innostuu sorvaileen remmipyöriä :idiot2:
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #613 : 27.02.2014, 17:49:39 »
Ite kyllä laittaisin ohuen tiivisteen jos palotilaan jää paljealuetta mutta jos viilaat sen pois niin sitten ihan sama mitä laittaa jos vaan kestää painetta, jotkut on sitä mieltä että paksutiiviste on huonompi turpokäytössä.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2191
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #614 : 28.02.2014, 16:07:56 »
Onkos mitää suomalaista sivua mistä ignitorin voi ostaa? Volkkarisivustolla kyllä niitä oli, mutta pyörivät väärään suuntaan..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

KL-varaosat  Race.fi