Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Jani. T - 16.08.2019, 17:49:15

Otsikko: 245 GLE, - 90vm. Päästöt= CO% liian korkea kierroksilla.
Kirjoitti: Jani. T - 16.08.2019, 17:49:15
Terve. Tänään ostin tuommosen 245 ku halvalla sai. Käytin konttorilla kun oli menny leima umpeen. Katsuri sitten löi hylkyä lappuun muutaman pikkuvian takia. Tuo päästö nyt on pahin. Mistä sitä alkaa vikaa ettimään? CO% on kierroksilla 0,88 ja siitä tuli hylky.

(https://i.ibb.co/yQ2PmT9/IMG-20190816-172911.jpg) (https://ibb.co/yQ2PmT9)
Otsikko: Vs: 245 GLE, - 90vm. Päästöt= CO% liian korkea kierroksilla.
Kirjoitti: Juho_ - 17.08.2019, 09:47:57
B200/B230F koneella?
Joko käy liian rikkaalla, tai katti entinen - tai vaihtoehtoisesti ei ole ollut riittävän kuuma.

Lämmitettiinkö kattia ennen päästöjen ottamista?
Katsuri tuskin viittii huudattaa sitä autoa 10 minuuttia siinä, mut on ne jotkut sitäkin jaksaneet.. paras kun korjaamolla ottaa päästöt.

Jos käy liian rikkaalla: ilmamassamittari, lambda.. taitaa olla todennäköisimmät mikäli käyntihäiriöitä ei ole.
Mut en vaihtaisi huvikseen.

Omassa 240:ssä B200F kanssa tota luokkaa päästöt ilman kattia (kuumalla koneella).
Eli sen vuoksi iha ekana kattia epäilisin.. hc kuitenkin ihan ok tasoll eikä co mahdottoman korkea
Otsikko: Vs: 245 GLE, - 90vm. Päästöt= CO% liian korkea kierroksilla.
Kirjoitti: Jani. T - 17.08.2019, 11:55:22
B200F koneella tuo on. Epäilen tuota että ei vaan ollu tarpeeksi kuuma katti. Muutaman kilometrin ajoin konttorille ja ei katsuri kyllä antanu kun muutaman kerran kaasua koneelle. Täytyy laitella muuten kuntoon ja alkaa kyselee korjaamolta päästömittausta.
Ei sattuisi kellään olemaan kuvaa miten laturiin tulee johdot kiinni? Latauksen valo palaa aika kirkkaasti. Uus laturi vaihettu niin epäilyttää vahvasti että joku johto on väärässä paikassa.