Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => TDI => Aiheen aloitti: pakettivolvo - 25.09.2011, 10:50:48
-
Aikaisemmassa VAG-kulkineessa (1,9 tdi) oli tuollainen syöttöpumpun piuhasarjaan kytkettävä boxi. Eilen ajelin tuollaisella vakio 1,9:llä ja onhan se ero huomattava.
Nyt tekisi mieli hankkia tuohon 2,5 tdi:hin samanlainen. Mistähän (ulkomailta) tuommoinen kannattaisi tilata? Onko kokemuksia tietystä merkistä ja malista...
-
kato toi evry ketrju faq-osiosta.
halvimmat boxit on just koteloituja vastuksia. joku krc ehkä tekee muutakin mutta samalla rahalla saa oikean ohjelmison muutoksen.
-
Löysin tuommoisen ihan Suomesta. Saako halvemmalla ulkomailta? http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=2
Saako 140 eur hintaan minkälaisen softapäivityksen itse boksiin ja mistä kannattaisi kysellä (p-savo)?
-
Tuosta finnautomobilen purkista saa ihan käypäisen, kun avaa toisen liittimen, katkaisee yhden johdon ja juottaa pari 1N4148 diodia väliin.
-
Mikä hyöty saadaan diodeista?
-
Ei häiritse tyhjäkäyntiä vaikka ruuvais vähäsen isommallekin syöttöä boksista.
-
Tuo 140€ on vaan melko rasvainen hinta EVRY-modista ilman diodeja. :)
-
Duunaako joku noita plug in paketteja halvemmalla, ei jaksaisi itse väkertää?
-
En tiiä tekeekö kukaan noin niinkuin myyntiin mutta diodit vastus ja potikka niin maksaa jotain 6€ joten 130€ voittoa on minusta ryöstöä... tietenkin kun mukana on laatikko ja noin 80€ liittimet niin ei se sitten enää ole paha...
-
Juu ikävä kyllä pelkät liittimet maksaa 40-50€ paikasta riippuen.
Kotelo + komponentit about 5-10€ maun mukaan.
Johtoa tarvittava määrä 2€/metri.
Postikulut about kymppi...
Eli jos joku tuommoisen boksin tekisi omana hommanaan ja lähettäisi tilaajalle, niin kuluja tekijälle about 60-70€.
Sitten kun kotikutoisesta boksista pyytää esim. 80-90€ että saa parin tunnin väkerrykselle vähän palkkaakin, niin ostajaa rupeaa syljettämään.
"tehdastekoisenhan saa vaan muutaman kympin kalliimmalla..."
Plussapuoli tuossa tehdastekoisessa on tuo ajastin, joka estää vikavalon syttymisen käynnistyksessä. Monesti itsetehdyssä joutuu kikkailemaan katkaisijan kanssa...
-
Paitsi että ei näitä aletakkaan tekemään ns. "tyhjältä pöydältä".
Esim jos itse alkaisin tekemään noita, liittimiä saisi viallisista johtosarjoista niin paljon
kuin jaksais leikata irti, johtoa senkun leikkais kelasta, hintaa jäis
sen kotelot+komponentit+postikult, eli sun mukaan 15-20€.
Siinä alkaas olemaan voitto jo kohdillaan, kun siis pidetään mielessä
että sellaiset näitä jonkun verran tekeekin jotka saavat hoidettua koko
homman ilmaiseksi.
Minä en kyllä ala tekemään, ei kiinnosta.
-
mihin kohtaan boksi tulee? nii osais ehtsiä sitä jos sattuis olemaan paikallaan.... malli ois s80-99
-
Sieltä alipainepumpun alta löytyy tuo liitin. Melko ahtaassa paikassa on kyllä. :( Kannattaa ottaa suosiolla tuo moottorin muovikoppa pois, että saa edes hieman enempi tilaa.
-
kiitoksia vastauksesta. ei ollu boksia. aattelin että oisko ollu kun vetoja tuntuu olevan yli 600000 ajetuksi.... :)
-
voihan siinä olla ihan muutettu softa.. nää kaikki pumpun piuhaan tulevat laatikot on enemmän tai vähemmän itsensä pettämistä. kunnollinen ohjelma antaa enemmän...no ei tietenkään aina
-
Mulla tällähetkellä tuommoinen
http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952 (http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952)
Sisälle en ole kurkannu mutta hyvin tuntuu toimivan. Tuohon hintaan en jaksanut alkaa rakentelemaankaan. Ja ei sytytä vikavaloa vaikka käynnistää päällä ollessaan!
-
Mulla tällähetkellä tuommoinen
http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952 (http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952)
Sisälle en ole kurkannu mutta hyvin tuntuu toimivan. Tuohon hintaan en jaksanut alkaa rakentelemaankaan. Ja ei sytytä vikavaloa vaikka käynnistää päällä ollessaan!
Onko tuo rasia sellaista mallia että olisi mahdollista saada auki ja tarkastettua mitä se on niellyt?
-
Onko tuo rasia sellaista mallia että olisi mahdollista saada auki ja tarkastettua mitä se on niellyt?
Kaikenhan voi purkaa. :) Kyllä tuon varmaan saa avattua ihan nätisti. Voin vielä tarkistaa asian kun auto saapuu kotia.
-
Siellä on massat sisällä,turhaan aukaset ;)Eikä se nyt mitään sen kummempaa sisällä ku muutkaan vastaavat purkit.
Suurin etu tuossa valmiissa poksissa onkin,että on plug and play mallia.Ei tarvi raiskata johtosarjaa ja arvuutella vastusarvoja.Veikkaan että moni vielä kiroaa nuo omat juotospatentit aikojen myötä ku alkaa hapettuun ym.Toki niitä on tehty osa paremmin ja osa täysin päin v...tua.Pieni raha kuitenki ostaa valmis purkki.Eikä sytyttele vikavaloa!
-
Onko nämä nyt nimenomaan noita evry-modeja jollain lisäsäädöllä?
http://www.teholastu.com/product_details.php?p=1608
http://www.jjmachinery.fi/lastut/?k=fi&s=listaa_tiedot&l=552
http://www.powerdiesel.fi/tuotteet.html?id=44/1730
-
Nimen omaan niitä.
Edit: Huh, aikamoiset hinnat...
-
Säätääkö nuo sekä ahtoja että syöttöä vai pelkästään toista?
-
Säätää pelkästään syöttöä.
Teholastu.com:in boksi näyttäisi olevan kytkentäviiveellä varustettu ja toiset taas ilmeisesti kytkeytyvät kun moottoriin menevä ilmamäärä ylittää tietyn rajan.
Molemmat konstit ovat omiaan ehkäisemään vikavalon syttymisen autoa käynnistäessä.
Kytkentäviiveellä oleva boksi tämäkin:
http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=1
-
Sen verran pakko selventää asiaa ennen ku joku siihen takertuu.Tarkotin tuolla hinta-laatu suhteella noita 50-60e pokseja,koska niinku aikasemmin jo monessa topic:issa todettu pelkät liittimet maksaa liki tuon hinnan.
-
Sen verran pakko selventää asiaa ennen ku joku siihen takertuu.Tarkotin tuolla hinta-laatu suhteella noita 50-60e pokseja,koska niinku aikasemmin jo monessa topic:issa todettu pelkät liittimet maksaa liki tuon hinnan.
Juu sehän siinä juuri onkin, kun liittimet oman muistin mukaan maksoivat noin 30 - 40 euroa, ja jos vielä paketissa saa tuon näköisen boxin missä komponentit sijaitsevat niin on kyllä rahansa väärtti...
Olisi vaan kiinnostavaa nähdä onko siellä juurikin kaikki diodit sekä minkäverran vastuksia löytyy, jotta voi verrata muualta saatuihin arvoihin :) mutta ehkäpä tuollaisen ostais tässä kesän aikana...
Noihin voi varmasti vielä itse kuitenkin kyhätä erillisen katkaisimen jotta saisi sen vielä erikseen päälle silloin kun haluaa (kun itse ajaa) eikä silloin kun sitä ei tarvita (kun emäntä ajaa)
-
Noita hintoja kun katsoo niin ihmettelee miksei veisi saman tien softattavaksi ihan oikeasti...
-
No jos jostain saa softan 50-60e niin varmaan jokainen käyttäski.Mun mielestä hyvä ensiapu,sitten ku kaikki muutokset tehty niin ilman muuta softa.Ei vaan mitään järkeä käyttää joka muutoksen jälkeen erikseen,koska ainakin s80 99- joutuu piirin irrottaan ja aika rajallinen määrä monestikko pystyy lämmittään ennen ku menee boxi vaihtoon.
Softa kuitenki maksaa yleensä n.500e ylöspäin...en sitten tiedä mitä isolla kirkolla?
-
No jos jostain saa softan 50-60e niin varmaan jokainen käyttäski.Mun mielestä hyvä ensiapu,sitten ku kaikki muutokset tehty niin ilman muuta softa.Ei vaan mitään järkeä käyttää joka muutoksen jälkeen erikseen,koska ainakin s80 99- joutuu piirin irrottaan ja aika rajallinen määrä monestikko pystyy lämmittään ennen ku menee boxi vaihtoon.
Softa kuitenki maksaa yleensä n.500e ylöspäin...en sitten tiedä mitä isolla kirkolla?
Eipä taida juur sen halvempaa olla missään.
-
Toi on totta jos muutoksia tulee enemmänkin. Lähinnä meinasin tuolla kommentilla "perus"lastuttajaa joka ei suurempia muutoksia tee. Mun mielestä silloin ei kannata 2-300e laittaa kun sadalla tai kahella lisää saa jo kunnon ohjelman mikä varmasti toimii oikein.
-
Mulla kun oli aikoinaan tuollanen V70 tdi niin evryn laitoin kytkimen taakse ja se kytkeytyi vasta kun painoi kaasun pohjaan! Eli siis kytkin oli yhdistettynä kaasupolkimeen. Saa laittaa reilusti syöttöä pesään ja ei ole ongelmia käynnistyksen kanssa eikä myöskään kulutusmittari valehdellut kuin kaasu pohjassa ;) Evry oli säädetty siten, että kun tyhjäkäynnillä painoi kytkimen päälle niin kierrokset nousi 2000rpm:ään, ilman kytkintä ei siis voinut käyttää! Tuohon tietty oli yhdistetty ahtomodi, mikä oli kokoajan päällä riippumatta evryn kytkeytymisestä, hienosti toimi paketti ja tuli joskus vanhan foorumin aikaan testattua Gtech:llä 0-100, mutta sitä en muista tarkaan oliskos ollut 7s + risat! Jäi MV6 Omegat sun muut kattelemaan Vogan perävaloja useasti 8)
-
En viihtiny sittenkään purkaa sitä. Tuntu kannen liima olevan kovempaa kuin ite aski. :2funny:
Piuhat oli pirun lyhyet ja en halunnu boksia jättää konehuoneeseen niin jatkoin niitä. Nyt se on tuolla koelaudan päädyssä sulakerasian päällä kaksipuoleisella teipillä kiinni. Laitoin vielä piuhan väliin ylimääräisen katkaisimen tuonne OBD pistokkeen viereen.
(http://i44.tinypic.com/nr0i6u.jpg)
(http://i42.tinypic.com/fdfud5.jpg)
-
Tuo lisää vaan syöttöä? Millainen ero noin käytännössä tuli tasaseen ajoon ja kiihdytykseen? Onko koneen käynnissä itsessään mitään eroa?
-
Jos tuota säätöä kääntää liian suurelle auton käydessä niin rupeeko moottori "rykeltämään"?
-
Jos tuota säätöä kääntää liian suurelle auton käydessä niin rupeeko moottori "rykeltämään"?
Ei ala, itselläni on kyllä hieman erilainen tuo boksi.
-
Oiskoha iloa kokeilla tuollasta boksia jo ohjelmoituun pirssiin?
-
Ei ala, itselläni on kyllä hieman erilainen tuo boksi.
Ja kyllähän se alkaa ryskään ku vääntää tarpeeksi.Jos ei sulla ala niin vastusarpajaiset menneet pieleen tai sitten kannattas kurkata ootko saanu rahoille mitään vastinetta :-\
Ja kyllä,tuo lisää vaan kakkua.
Oon käyttäny joskus aiemmin(edellisissä)autoissa tuota poksia lastutuksen rinnalla ja auttaa mukavasti.
Syystä että täälläpäin ei saa softaa rullilla tehtynä vaan täytyy tyytyä valmiiseen ja ne on tehty viherpiipertäjille.
Useamman tekijän softia ollut vuosien varrella ja se on varma että karalan softa oli kaks kertaa.Ekan ja viimesen,ei tuu mulle enää.
Ens kerralla toki joudun ajeleen sinne missä dynoja kasvaa ???
-
Tuo lisää vaan syöttöä? Millainen ero noin käytännössä tuli tasaseen ajoon ja kiihdytykseen? Onko koneen käynnissä itsessään mitään eroa?
Soppaa tuo vaan lisää. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Pintakaasulla voi ajella ja kiihtyy ihan kiitettävästi. Kone käy nätisti. En ole tosin niin isolleen vielä kääntäny ette alkais rynkyttämään. Ja saa olla päällä käynnistäessä ilman että vikavalot syttyy, ainakin näillä mun säädöillä. Ahto modin vielä lisäsin. Savumerkin antaa lähdettäessä :)
-
Oiskoha iloa kokeilla tuollasta boksia jo ohjelmoituun pirssiin?
Ei siinä ainakaan korkealta tipu kun vaan 50€ maksaa. :D
-
Niinpä,mutta toi tilaaminen. >:(
-
Soppaa tuo vaan lisää. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Pintakaasulla voi ajella ja kiihtyy ihan kiitettävästi. Kone käy nätisti. En ole tosin niin isolleen vielä kääntäny ette alkais rynkyttämään. Ja saa olla päällä käynnistäessä ilman että vikavalot syttyy, ainakin näillä mun säädöillä. Ahto modin vielä lisäsin. Savumerkin antaa lähdettäessä :)
Eli sulla oli tuo boxi paikallaan ja näpertelit ahtomodin lisäksi vielä? Millainen vaikutus..? Yrittäny miettiä että uskaltaisko ite alkaa evryä ja ahtomodia rakentelee vai tilaisko jonku valmiiiks rakennetun palikan ja sit näpräis ahtomodin ite. Jos nuo koneet kestää kerta niin vois kokeilla, ei ole softaukseen vielä varaa.
EDIT: minkä vuotinen sun auto on?
-
Jos,joku BayPall:n hallitseva lähtee noita boxeja tilaamaan,voisin tulla kimppaan ja ottaa myös yhen .Itse en hallitse tuota maksuliikennettä.Rahat saa vaikka etukäteen tilille.moi jukka
-
Eli sulla oli tuo boxi paikallaan ja näpertelit ahtomodin lisäksi vielä? Millainen vaikutus..? Yrittäny miettiä että uskaltaisko ite alkaa evryä ja ahtomodia rakentelee vai tilaisko jonku valmiiiks rakennetun palikan ja sit näpräis ahtomodin ite. Jos nuo koneet kestää kerta niin vois kokeilla, ei ole softaukseen vielä varaa.
EDIT: minkä vuotinen sun auto on?
Jep. Kyllä sen selkänojassa huomaa. :) Mittarin mukaan 1,5 bar olen tuon säätäny. Parempaa cooleria haaveillu koska tuo 1,5 bar alkaa käsittääkseni aika maksimi vakio coolerille.
Ite mietin tuota samaa silloin. Ebaytä selailin aikani kuluksi ja huomasin ton noin halvalla niin unohdin saman tien rakentamisen. Hintansa väärti ainakin.
Ahtomodiin sitten ostin elektroniikka liikkestä 10 kohm potikan. Myyjä kysy että millaista laatua ja tarkoitusta varten niin sanoin että saa olla hyväkin ja tais peräti 6€ maksaa. :)
11/-00 tuo on rekisteröity.
Niinpä,mutta toi tilaaminen. >:(
Visalla mä ton maksoin. Piti vaan rekisteröityä Ebay:hin eka.
-
Jep. Kyllä sen selkänojassa huomaa. :) Mittarin mukaan 1,5 bar olen tuon säätäny. Parempaa cooleria haaveillu koska tuo 1,5 bar alkaa käsittääkseni aika maksimi vakio coolerille.
Ite mietin tuota samaa silloin. Ebaytä selailin aikani kuluksi ja huomasin ton noin halvalla niin unohdin saman tien rakentamisen. Hintansa väärti ainakin.
Ahtomodiin sitten ostin elektroniikka liikkestä 10 kohm potikan. Myyjä kysy että millaista laatua ja tarkoitusta varten niin sanoin että saa olla hyväkin ja tais peräti 6€ maksaa. :)
11/-00 tuo on rekisteröity.
Visalla mä ton maksoin. Piti vaan rekisteröityä Ebay:hin eka.
Siis boxin asennuksen jälkeen tulee vielä selkeä ero kun ahtoja nostaa? Ite en meinannu noin korkeelle nostaa.
-
Jos,joku BayPall:n hallitseva lähtee noita boxeja tilaamaan,voisin tulla kimppaan ja ottaa myös yhen .Itse en hallitse tuota maksuliikennettä.Rahat saa vaikka etukäteen tilille.moi jukka
Mä voisin kans lähteä mukaan tilaukseen. Itekään en paypalin kautta saa maksettua joten ei paljo apua ole.
-
Tutkitaan tilannetta.Ei hättäillä niin kuin köyhät. ::) :2funny:
-
Tutkitaan tilannetta.Ei hättäillä niin kuin köyhät. ::) :2funny:
Voipi tosin olla että ton hintasesta tuotteesta ei saa alennusta ainakaan kovin paljoa. Saan englannin-kaverin kautta kyllä tilattua noita, sais kaikki samassa paketissakin tulemaan.
-
Voipi tosin olla että ton hintasesta tuotteesta ei saa alennusta ainakaan kovin paljoa. Saan englannin-kaverin kautta kyllä tilattua noita, sais kaikki samassa paketissakin tulemaan.
Siis mitä ja mihin hintaan?
-
Meinasin siis sitä samaa jonka henkka oli laittanu. 42puntaa näytti olevan hinta ja free shipping. Onko sulla paypal-tili? niinku henkka jo sano, ei kovin korkeelta tipaha vaikka ei toimis. Kehui kylläki että toimii hyvin, varmaan sen luitki.
-
Meinasin siis sitä samaa jonka henkka oli laittanu. 42puntaa näytti olevan hinta ja free shipping. Onko sulla paypal-tili? niinku henkka jo sano, ei kovin korkeelta tipaha vaikka ei toimis. Kehui kylläki että toimii hyvin, varmaan sen luitki.
Ei oo paypallia. Enkä ymmärrä tuan taivaallista noista ulkomaan kaupoista.
En oo oikeen noiden kannalla mutta ei toi n. 52€ paha olis. ;)
-
Kehui kylläki että toimii hyvin, varmaan sen luitki.
Hyvin rokkaa. Se tässä palikassa vähän ihmetytti kun ne piuhat ei menny 2 ja 3 nastoihin kuten neuvotaan tuossa evryn teossa. Olisko ollu peräti nastat 14 ja 16 (jos nyt muistan oikein) mihin ne boksin piuhat meni tai sitten numerointi oli vaan viturallaan tuossa liittimessä.
-
Eikö olis paljon helpompaa kun softaa tilatessa pummais "kaikki irti"-ohjelman? Eihän se boxi siihen enää mitään autuutta tuo, kun palikat loppuu kesken niin ne loppuu.
-
Eikö olis paljon helpompaa kun softaa tilatessa pummais "kaikki irti"-ohjelman? Eihän se boxi siihen enää mitään autuutta tuo, kun palikat loppuu kesken niin ne loppuu.
HÄH?
-
Hyvin rokkaa. Se tässä palikassa vähän ihmetytti kun ne piuhat ei menny 2 ja 3 nastoihin kuten neuvotaan tuossa evryn teossa. Olisko ollu peräti nastat 14 ja 16 (jos nyt muistan oikein) mihin ne boksin piuhat meni tai sitten numerointi oli vaan viturallaan tuossa liittimessä.
Menikö ne johdot fyysisesti sinne minne evryssäki? Eli katoitko vaan ne liittimen numerot vai katoitko mihin ne johdot osuu auton johtosarjassa?
-
Ei oo paypallia. Enkä ymmärrä tuan taivaallista noista ulkomaan kaupoista.
En oo oikeen noiden kannalla mutta ei toi n. 52€ paha olis. ;)
En ole minäkään. 50e on sen verti pieni raha että vois kokeilla, oon ite edelleen sitä mieltä että softaus on se ainoa oikea tapa. Saan noita bokseja kyllä järkättyä jos tarvii..itellä tili tyhjä nyt, muuten olisin tilannu jo eilen. :D
-
En ole minäkään. 50e on sen verti pieni raha että vois kokeilla, oon ite edelleen sitä mieltä että softaus on se ainoa oikea tapa. Saan noita bokseja kyllä järkättyä jos tarvii..itellä tili tyhjä nyt, muuten olisin tilannu jo eilen. :D
::) No tuota. V:>
-
Menikö ne johdot fyysisesti sinne minne evryssäki? Eli katoitko vaan ne liittimen numerot vai katoitko mihin ne johdot osuu auton johtosarjassa?
Niin nuo numerot oli siinä boksin liittimissä. En sitten ajatellu sen enempää täsmäsikö ne auton johtosarjaan.
Eikö olis paljon helpompaa kun softaa tilatessa pummais "kaikki irti"-ohjelman? Eihän se boxi siihen enää mitään autuutta tuo, kun palikat loppuu kesken niin ne loppuu.
Tarkoitat kai tuota donnarin tarinaa kun oli käyttäny molempia rinnakkain?
-
Olisko lie joku samanlainen eri valmistajan liitin? Luulis että ne on autossa pakko saada osumaan kohilleen..tai sit sen evryn voi tehdä monella tapaa?
-
Niin nuo numerot oli siinä boksin liittimissä. En sitten ajatellu sen enempää täsmäsikö ne auton johtosarjaan.
Tarkoitat kai tuota donnarin tarinaa kun oli käyttäny molempia rinnakkain?
Joo nimen omaan. Sekoitti tuo lainausten puute.
Mut tosiaan tarkoitin tuota että miksi siitä boxista maksaa ylimääräistä jos autoon on jo asennettu lastu? Ainakin jos ohjelma tehdään penkissä niin siitähän voi osaava softaaja tehdä sellaisen kuin asiakas haluaa, tietysti kokoonpanon puitteissa.
-
Joo nimen omaan. Sekoitti tuo lainausten puute.
Mut tosiaan tarkoitin tuota että miksi siitä boxista maksaa ylimääräistä jos autoon on jo asennettu lastu? Ainakin jos ohjelma tehdään penkissä niin siitähän voi osaava softaaja tehdä sellaisen kuin asiakas haluaa, tietysti kokoonpanon puitteissa.
Jees tosiaan siinä kohtaa ei minunkaan mielestä siitä ylimääräisestä boxista ole mitään hyötyä. Kaivaahan se softaaja autosta sen ulos mitä asiakas haluaa ja auto voi antaa.
-
Olisko lie joku samanlainen eri valmistajan liitin? Luulis että ne on autossa pakko saada osumaan kohilleen..tai sit sen evryn voi tehdä monella tapaa?
Niin... Polttoaineen lämpötilaahan tässä huijataan.
Numerot näköjään vedin hatusta, Eihän tossa ole kuin 10 pinniä. :buck2:
Olisko pinnit 1 ja 3 kun tarkkaan kuvaa katsoo mikä tolla sivulla on.
http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952 (http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952)
-
Niin... Polttoaineen lämpötilaahan tässä huijataan.
Numerot näköjään vedin hatusta, Eihän tossa ole kuin 10 pinniä. :buck2:
Olisko pinnit 1 ja 3 kun tarkkaan kuvaa katsoo mikä tolla sivulla on.
http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952 (http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952)
Polttoaineen lämpötilaa..? Ei kai nyt sentään?
-
Donnarihan oli saanut vaan "tusina lastun" mikä oli tehty ilman rullia. Viimeset rippeet sitten ottanu evryllä.
Mielummin itekkin ottais tuohon ohjelman mikä TEHDÄÄN rullien päällä omien halujeni mukaan. Mutta sitten vasta kun on rahaa vähän enemmän, oon muokkauttanut turboa, vaihtanut paremman coolerin, avarampi putkisto ja... ja... ja... ::)
-
Donnarihan oli saanut vaan "tusina lastun" mikä oli tehty ilman rullia. Viimeset rippeet sitten ottanu evryllä.
Mielummin itekkin ottais tuohon ohjelman mikä TEHDÄÄN rullien päällä omien halujeni mukaan. Mutta sitten vasta kun on rahaa vähän enemmän, oon muokkauttanut turboa, vaihtanut paremman coolerin, avarampi putkisto ja... ja... ja... ::)
No nii'i! ;)
-
Polttoaineen lämpötilaa..? Ei kai nyt sentään?
Niin ainakin isot pojat on puhunu että huijataan polttoaineen lämpötilaa pienemmäksi ja sitä myöten syöttää enemmän soppaa. En nyt kuitenkaan päätäni pantiksi lyö. :)
-
Niin ainakin isot pojat on puhunu että huijataan polttoaineen lämpötilaa pienemmäksi ja sitä myöten syöttää enemmän soppaa. En nyt kuitenkaan päätäni pantiksi lyö. :)
Noin mäkin muistaisin.
Jokatapauksessa, huijaa se jotakin.
-
Mielummin itekkin ottais tuohon ohjelman mikä TEHDÄÄN rullien päällä omien halujeni mukaan. Mutta sitten vasta kun on rahaa vähän enemmän, oon muokkauttanut turboa, vaihtanut paremman coolerin, avarampi putkisto ja... ja... ja... ::)
No nii'i! ;)
Meinaatko että lähtee homma lapasesta? Onneksi suunnitelmat ei maksa mitään. Toteutus onkin sitten toinen juttu. :2funny:
-
Niin ainakin isot pojat on puhunu että huijataan polttoaineen lämpötilaa pienemmäksi ja sitä myöten syöttää enemmän soppaa. En nyt kuitenkaan päätäni pantiksi lyö. :)
Hmm no ehkä ne arvot on haettu sieltä jotenki polttoaineen lämpötilan kautta. Ei kyllä olis ihan ekana tullu itelle päähän että sillä huijattais ohjausta..mutta eipä mun ole koskaan tarvinu dieseliä tuunatakaan.
-
Määki lähinnä sillä mietin tuota boksia lastun rinnalle kun lastuttaessa v-pyörä oli aikalailla finito niin ei ihan täysiä tehoja otettu.. mutta nyt kun on vähän rempattu autoa.niin jotenki houkuttais enemmän ostaa tuollanen boksi kun alkaa lastuttaa uusiks. Ku kuitenki tiiän mistä niitä tehoja säästeltiin. Enimmäkseen syötöstä, hyvin vähän myös ahtopaineista. Ja mieluummin annan koneelle evästä enemmän ku kiusaan nostamalla ahtoja jollakin barbaarimaisella tee-se-itse ahtomodi-virityksellä.
-
-Pakopaineet nousee liikaa 1,2 ahtojen ylittyessä.
-TDI:ssä "huijataan" määränsäätimen antamaa jännitettä.
-Ahtomodi ei ole barbaarimaista, evry voi olla...
(nimim. Ahtoja 2 ja pumppu tappiin :)) )
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
-
No ei se hyväksikään oo 520tkm ajetulle koneelle jos mää siitä ahtomodilla tempasen sen 1,5 bar paineen, sitä lähinnä meinasin barbaarimaisella:)
-
No ei se hyväksikään oo 520tkm ajetulle koneelle jos mää siitä ahtomodilla tempasen sen 1,5 bar paineen, sitä lähinnä meinasin barbaarimaisella:)
Ei kai siinä se modi sillon ole barbaarimainen vaan tekijä..
-
Eikö olis paljon helpompaa kun softaa tilatessa pummais "kaikki irti"-ohjelman? Eihän se boxi siihen enää mitään autuutta tuo, kun palikat loppuu kesken niin ne loppuu.
Niinku kirjoitinkin tuossa aikasemmin,ei saa rullilla tehtyä täällä päin.Sama suomeksi:tilaavat softan ja tunkevat sen sisään eli järki ei riitä ottamaan "kaikkia irti"!Siksi joutuu parsimaan poksilla.Ja käännetääs asia toisin päin,tuo purkki oli ennestään hyllyssä niin paiskasin kii kotiin ajettuani.Nuo valmis softat on kuitenki tehty tosi varovaisesti ettei vaan savuta yhtään ja nimenomaan vakio ahtimille jotka lähes poikkeuksetta on tosi pieniä.
Ja mikäs sen määränsäätimen antaman jännitteen määrää :D
Tdi kone kestää kyllä teknisesti ahtoja todella paljon kunhan pitää huolen ettei pakovenat leiju tai pakopaineet pääse kovin paljo ahtojen yli.Tämä on aiheena kuitenkin niin loputon suo että siirryn lukijaksi mieluummin :hello:
Toiset tietää teorian toiset käytännön.
-
-Pakopaineet nousee liikaa 1,2 ahtojen ylittyessä.
Ok. Täytyypäs vähän pudottaa. Saiskohan vaikka synttärilahjaksi muokatun ahtimen. O:-)
-
https://www.dropbox.com/s/5zlnt9bdlh1nh2y/20140103_145654.jpg (https://www.dropbox.com/s/5zlnt9bdlh1nh2y/20140103_145654.jpg)
https://www.dropbox.com/s/ybzqeqek4c57735/20140103_145829.jpg (https://www.dropbox.com/s/ybzqeqek4c57735/20140103_145829.jpg)
Kellään havaintoa mikä tämän boksin funktio on? Ohkasempi piuha oli kiinnitetty ilmamassamittarin liittimeen ja paksumpi pumpun johtosarjalle. Pumpun johtosarjassa oli vielä KCR:n plugin-boxi kiinni, sen tarkoitus tiedossa.
-99 V70 tdi
-
Huijaa ilmamäärää myös? Joskus aikanaan törmäsin tällaiseen boksiin ja oli luvattu paljon voimaa ;) En kyllä muista valmistajaa enää.. Voin linkittää jos tulee mieleen.
-
Tuolla jotain noihin eri bokseihin liittyen: http://jjmachinery.fi/lastut/?k=fi&s=listaa_tiedot&l=552
Aikamoiset luvut tuolle kalliimmalle boksille...
-
Tuli laitettua käytetty KRC tehoboksi pumpun johtojen väliin (S80 -99). Tulihan sillä lisää vetoa ja savua. Mutta tyhjäkäynti on kauheaa ronklatusta, kierrokset tahtoo jäädä leijumaan eikä laskeudu tyhjäkäynnille kovin herkästi. Tuleeko EVRY viritelmillä samanlainen lopputulos? Heivaan kyllä motikan mäkeen ja ajan vakiona, jos koneen toiminta on tuollaista "viritettynä".
-
Tuli laitettua käytetty KRC tehoboksi pumpun johtojen väliin (S80 -99). Tulihan sillä lisää vetoa ja savua. Mutta tyhjäkäynti on kauheaa ronklatusta, kierrokset tahtoo jäädä leijumaan eikä laskeudu tyhjäkäynnille kovin herkästi. Tuleeko EVRY viritelmillä samanlainen lopputulos? Heivaan kyllä motikan mäkeen ja ajan vakiona, jos koneen toiminta on tuollaista "viritettynä".
Ruuvaa vähän pienemmälle ja sitte laittamaan ajotus kohilleen.
-
Ruuvaa vähän pienemmälle ja sitte laittamaan ajotus kohilleen.
Tuossa potikassa ei kyllä ole mitään säätöä. Ajoitus on kyllä todennäköisesti pielessä jonkun verran ainakin viime talvisen pakkaskäynnistymisen perusteella. Kone kylmänä toiminta tuon potikan kanssa on ehkä parempi kuin lämpöisenä.
Harmi, ettei näihin taida kukaan tehdä ohjelmointeja kohtuuhintaan, Saab-harrastajana on oppinut liian hyvälle :(.
-
Tuossa potikassa ei kyllä ole mitään säätöä. Ajoitus on kyllä todennäköisesti pielessä jonkun verran ainakin viime talvisen pakkaskäynnistymisen perusteella. Kone kylmänä toiminta tuon potikan kanssa on ehkä parempi kuin lämpöisenä.
Harmi, ettei näihin taida kukaan tehdä ohjelmointeja kohtuuhintaan, Saab-harrastajana on oppinut liian hyvälle :(.
ruuvaa kansi auki, löytyy säätöruuvi. Nuo boxit on vaan ylihintasia evryjä..
Edit typo
-
Tilasin tänään tuollaisen, uskaltaako heittää koneeseen kiinni suoraan :D
http://www.ebay.com/itm/110887467806
-
Tilasin tänään tuollaisen, uskaltaako heittää koneeseen kiinni suoraan :D
http://www.ebay.com/itm/110887467806
Valmiilla liittimillä ja "hienolla" kytkinboksilla varustettu EVRY tuo vaan lienee, joten mikäs siinä. Sinne kiinni vaan.
-
Boxi on nyt ollut tuossa kiinni ja eipä paljoa savuta normaalista poikkeavalla määrällä, tehoa tosin tuli tai ainakin sen verran piristy että kyllä tästä vielä kuuhun päästään.
-
Boxi on nyt ollut tuossa kiinni ja eipä paljoa savuta normaalista poikkeavalla määrällä, tehoa tosin tuli tai ainakin sen verran piristy että kyllä tästä vielä kuuhun päästään.
ota boksin kansi irti, siellä on hyvin suurella toennäkösyyellä pieni ruuvi jota voi pyöritellä haluamaansa suuntaan. Toiseen suuntaan savu vähenee, toiseen tehot kasvaa ;)
-
ota boksin kansi irti, siellä on hyvin suurella toennäkösyyellä pieni ruuvi jota voi pyöritellä haluamaansa suuntaan. Toiseen suuntaan savu vähenee, toiseen tehot kasvaa ;)
Tuossa on se säätöruuvi kohta boxin kyljessä suoraan, ei tarvi raottaa. Tehty helpoksi boxiksi tuo siltä osin :)
Tosin ahtopainemittari odottelee asennusta, kohan saa torstaina aikaseks ostamaan haarottimia ja sit vetästä se mittari paikalleen.
-
Ruuvaa vähän pienemmälle ja sitte laittamaan ajotus kohilleen.
Tulipa laitettua taas "tehoboksi" kokeeksi kiinni. Tällä kertaa viimeisen kerran. Säätöruuvia pyöritellessä tuli boksiin ilmeisesti jonkunlainen katkos ja kierrokset lähtivät karkaamaan kuin päästötestissä. Tuli kiire hypätä sammuttamaan autoa. Mutta ennen kuin itse ehdin, niin auto sammui itsestään eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin ruuvia pyöritteli eri asentoon. Vikavalo jäi muistoksi tästä palamaan. Jos vielä haluan joskus lisätehoa, niin ainut vaihtoehto tulee olemaan softaus, tuolla purkilla en enää leiki.
-
Tulipa laitettua taas "tehoboksi" kokeeksi kiinni. Tällä kertaa viimeisen kerran. Säätöruuvia pyöritellessä tuli boksiin ilmeisesti jonkunlainen katkos ja kierrokset lähtivät karkaamaan kuin päästötestissä. Tuli kiire hypätä sammuttamaan autoa. Mutta ennen kuin itse ehdin, niin auto sammui itsestään eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin ruuvia pyöritteli eri asentoon. Vikavalo jäi muistoksi tästä palamaan. Jos vielä haluan joskus lisätehoa, niin ainut vaihtoehto tulee olemaan softaus, tuolla purkilla en enää leiki.
ruuvasit liian isolle sen. Sillon se tekee niin.
-
ruuvasit liian isolle sen. Sillon se tekee niin.
Ruuvasin aluksi isommalle niin, että tyhjäkäynti muuttui roklattavaksi. Kierrosten karkaaminen tapahtui vasta pienemmälleruuvaus vaiheessa.
-
Vieläki liian isolla. Reilusti pienemmälle.. Vähä ku ruuvaa pienemmälle niin loppuu karkailu mutta pätkäsee yläkierroksilla, siitä vielä puoli kiekkaa pienemmälle.
-
Vieläki liian isolla. Reilusti pienemmälle.. Vähä ku ruuvaa pienemmälle niin loppuu karkailu mutta pätkäsee yläkierroksilla, siitä vielä puoli kiekkaa pienemmälle.
Pienemmällä kun oli, niin en huomannut mitään eroa vakioon kulkupuolessa.
-
Tilasin tänään tuollaisen, uskaltaako heittää koneeseen kiinni suoraan :D
http://www.ebay.com/itm/110887467806
Mihinkä kohtaan tuo mötikkä laitetaan? Onnistuuko iha, jos peukalo melkein keskellä kämmentä? Millainen teholisä tuosta tulee?
Ja onko siinä jotain asennusohje mukana. Vai viittitkö laittaa kuvaa tähän linkkiin, mihin tuo mötikkä tulee.
-
Tulee pumpun ja pumpun johtosarjan väliin. se pumpun pään liitin voi olla lujassa mutta ei tuo mitenkää mahdoton oo asentaa. Evryllä(ihan sama asia), ahtomodilla ja putkistolla on otettu muistaakseni parhaimmillaan vähän yli 200hp tehot, mutta se edellyttää jo että tekniikka on "iha vimosen päälle" kunnossa.
-
No tulipahan tuo tilattua, kauankohan tuo toimitus kestää?
Eli vastaan itselleni. 2 päivää, tuli Puolasta kotiovelle. Asennus 15 min.
Hyödyt: Syöttö lisääntyy, niin "turboton" alue on tehokkaampi väännöltään.
-
Itsekin tilasin asensin tuon boksin. Sai tuolla jo vauhtipyöränkin huutamaan kun tarpeeksi käänsi, siispä pienemmälle.
Onko muilla sellasta ongelmaa tän kanssa, että moottorijarrutuksessa 1000-1300 välissä alkaa auto nykyttämään terävästi. Alamäessä tuo on pahimmillaan. Tekee tosin vakionakin tuota, mutta vasta ihan tyhjäkäynnin tuntumassa.
-
Nyt syttyi vikavalo, liekkö tuossa boksissa syytä?
-
Nyt syttyi vikavalo, liekkö tuossa boksissa syytä?
Herjaa todennäkösesti polttoaineen määrää. Eli ei ymmärrä miks soppaa menee niin paljon. Mulla teki eka lastu samaa ja tiiän muitaki joilla tulee vikakoodi samasta syystä.
-
Polttoainepumppua antaa vikakoodiksi. Vika iskee +120 vauhdissa. Ei täysillä kiihdyttäessä. "lastu" edelleen kiinni, mutta off asennossa.
edit : vika ei lastussa, vaan Map-letku oli poikki.
-
Onkos tämmösestä kellään kokemusta? Ainaki on halpa ja nopee toimitus luvattu. Toi on jo sellanen hinta etten viitti ruveta johtoja silpomaan ja juottelemaan.
-
Onkos tämmösestä kellään kokemusta? Ainaki on halpa ja nopee toimitus luvattu. Toi on jo sellanen hinta etten viitti ruveta johtoja silpomaan ja juottelemaan.
Jäikö linkki tms uupumaan?
-
:facepalm: tais unohtuu. Eli tossa http://m.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Box-VOLVO-850-2-5-TDI-103-kW-140-BHP-PowerBox-35BHP-VP37-diesel-/272050241567?nav=SEARCH
-
Mä ostin tommosen tosin se ei maksanut kuin vajaa 30€, mielenkiinnosta boxin aukaisin ja sisällä pelkkä säätö vastus eli saman asian ajaa kuin evry. Itsekkin nuiden liittimien takia sen ostin.
-
No sillä mäkin ajattelin just et sais noi liittimet ja säästyy johtojen juottelulta. Tohon vaan laittaa sit ahtomodin kylkeen.
-
Tämmöisen menin tilaamaan. Katsotaan kun saapuu miten pelittää. Oli halvin kaikista:) http://www.ebay.com/itm/291217664865
-
Kallis evrymod.
-
Ei se nyt niin kallis ole jos laskee että noi liittimet on uutena aika kalliit ja ei tarvii oman auto johtosarjaa raiskata. Tietty evryn teko ei maksa ku muutaman euron mut on se ahtaan näkönen väli kolvata ja liitosta et saa niin tiiviiksi ettei sinne kosteus joskus pääsisi. Sit ahistaa ku on kontakti häiriöt yms.
-
Hyvin sanottu Maidenistiltä 8)
-
Hyvin toimii ja rynkyttää :D
-
Tarjolla 8 ja 10pin versioita näistä bokseista, kumpi näistä liittimistä nyt sit on v70 mk1 tdi classicissa vm 2000?
-
Ota suosiolla se liitin irti ja tarkasta. On molempia malleja. Ei mun tietääkseni ole luotettavaa tietoa vuosimallin mukaan et kumpi olis.
-
Ota suosiolla se liitin irti ja tarkasta. On molempia malleja. Ei mun tietääkseni ole luotettavaa tietoa vuosimallin mukaan et kumpi olis.
Täytyypä ottaa irti, mä jotenkin olin siinä ymmärryksessä että näissä volvon koneissa olis sama ollu. :)
-
MSA 15.8 pitäis olla 10-pin liittimellä.
-
Kaikissa on ollut 8-pinninen. Käsi pystyyn jos jollain ollut 10-pinninen? Ollut samat monessa ja aikaväliltä 97-00
-
Kaikissa on ollut 8-pinninen. Käsi pystyyn jos jollain ollut 10-pinninen? Ollut samat monessa ja aikaväliltä 97-00
Tänään kaivelin liittimen auki (oli muuten todella ärsyttävässä paikassa). 8-pinninen liitin löytyi tuosta mk1 vm.2000 tdi:stä.
Nyt sitten boksi tilaukseen ja miettimään miten sen sais mahdollisimman siististi liitettyä ja tuotua kabiiniin suojaan kaikkea pskaa (vettä, lunta, jäätä, ym). Tarkoitus olis pujotella mahdollisuuksien mukaan alkuperäisten johtosuojien sisään ja sieltä kabiiniin.
Ei taida tuolla matkalla vielä tulla hirveänä vastusta itse johdosta?
-
Kaikissa on ollut 8-pinninen. Käsi pystyyn jos jollain ollut 10-pinninen? Ollut samat monessa ja aikaväliltä 97-00
Tänään kaivelin liittimen auki (oli muuten todella ärsyttävässä paikassa). 8-pinninen liitin löytyi tuosta mk1 vm.2000 tdi:stä.
Nyt sitten boksi tilaukseen ja miettimään miten sen sais mahdollisimman siististi liitettyä ja tuotua kabiiniin suojaan kaikkea pskaa (vettä, lunta, jäätä, ym). Tarkoitus olis pujotella mahdollisuuksien mukaan alkuperäisten johtosuojien sisään ja sieltä kabiiniin.
Ei taida tuolla matkalla vielä tulla hirveänä vastusta itse johdosta?
MSA 15.8 pitäis olla 10-pin liittimellä.
Se siitä sitten :-[
Oiskohan 2-koppasessa, voin melkeen vannoa että mulla ois 10-pin..
-
Se siitä sitten :-[
Oiskohan 2-koppasessa, voin melkeen vannoa että mulla ois 10-pin..
mk2 pumpussaki taitaa olla eroa. Tiivistesarjoja on nimittäin kahta eriä ja kumpaaki vannotaan että ne on tdin pumppuun..
-
Ei oo vaikutusta toimintaan vaikka vetää hyttiin asti johdolla. Ainaki 850:ssä löyty läpivienti vänkärin puolelta.
-
Tässä ei taida olla säätömahdollisuutta?
http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-Chip-Tuning-VOLVO-850-S70-S80-V40-V80-2-5-TDI-35-BHP-140-95-BHP-/200978475321?fits=Car+Make%3AVolvo&hash=item2ecb402939:g:-J8AAOSw-W5UxkDv
Eikä tässä?
http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-Chip-Tuning-VOLVO-850-S70-S80-V40-V80-2-5-TDI-35-BHP-140-95-BHP-/200969668198?fits=Car+Make%3AVolvo&hash=item2ecab9c666:g:1dIAAOSwWKtUwkRt
Tässä näyttäs olevan ja lisäks myös katkaisija:
http://www.ebay.co.uk/itm/Chip-Tuning-Box-VOLVO-850-S70-2-5-TDI-140-HP-Performance-Power-/181652306539?hash=item2a4b523a6b:g:lO0AAOSw1ZBUyOvX
Katkaisijanhan nyt saa mihin tahansa, kun kabiiniin tarkoitus siirtää kuitenkin. Mutta toi säätö, se ei välttämättä olis ollenkaan huono juttu.
Onkohan sellaista relettä olemassakaan, joka kytkisi virrat päälle kun PAINE ylittää säädetyn määrän? Eli saisko ahtopaineesta ohjauspaineen ja tuo kytkeytyisi sitten päälle vaikka vasta kun mennään jo hyvän matkaa ahdoilla? Toinen vaihtoehto on sit tietty rakennella jotain häröä kaasupolkimelle...
-
Tässä ei taida olla säätömahdollisuutta?
http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-Chip-Tuning-VOLVO-850-S70-S80-V40-V80-2-5-TDI-35-BHP-140-95-BHP-/200978475321?fits=Car+Make%3AVolvo&hash=item2ecb402939:g:-J8AAOSw-W5UxkDv
Eikä tässä?
http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-Chip-Tuning-VOLVO-850-S70-S80-V40-V80-2-5-TDI-35-BHP-140-95-BHP-/200969668198?fits=Car+Make%3AVolvo&hash=item2ecab9c666:g:1dIAAOSwWKtUwkRt
Tässä näyttäs olevan ja lisäks myös katkaisija:
http://www.ebay.co.uk/itm/Chip-Tuning-Box-VOLVO-850-S70-2-5-TDI-140-HP-Performance-Power-/181652306539?hash=item2a4b523a6b:g:lO0AAOSw1ZBUyOvX
Katkaisijanhan nyt saa mihin tahansa, kun kabiiniin tarkoitus siirtää kuitenkin. Mutta toi säätö, se ei välttämättä olis ollenkaan huono juttu.
Onkohan sellaista relettä olemassakaan, joka kytkisi virrat päälle kun PAINE ylittää säädetyn määrän? Eli saisko ahtopaineesta ohjauspaineen ja tuo kytkeytyisi sitten päälle vaikka vasta kun mennään jo hyvän matkaa ahdoilla? Toinen vaihtoehto on sit tietty rakennella jotain häröä kaasupolkimelle...
samalla tavalla nuo kaikki toimii, toisiin ei oo jätetty vaan näkyville sitä potikan ruuvia. Sieltä sisältä se löytyy, ei oo valmistaja vaan halunnu sitä ruuvailtavaks..
Kaverilla oli bemarissa mikrokytkin kaasupolkimen alla. Kevyellä painamisella ja tyhjäkäynnillä ei tapahtunu mitään, kaasun ku polkas pohjaan niin alko pukkaan savua. Niin määki laittasin jos evryn väsäilisin :)
-
hei
tilasin ebaystä DS tuning poksin ja siinä tullee poksin johdot 6-7 johtoihin? mihinkä nuo johdot vaikuttavat?
ylleismittarilla kattelin poksin säätöö niin alimmillaan mennee 148ohm. vaikka laitoin 2-3 johtoihin niin ei tullu yhtään vetoja lissee
http://www.ebay.com/itm/PERFORMANCE-CHIP-TUNING-VW-T4-T-4-2-5-TDI-88-102-150-PS-/261868362020?hash=item3cf8921924:g:UhgAAOSwjVVVp6G7
ei oo kallis, taijjan tehhä evrymodin tuosta,
-
Mulla kans tuo ds tuningin boxi ja pelaa, lisäsin vielä diodit boxin sisään ni ei tyhjäkäyntikään isommilla syötöilläkään humppaa. Tossa tuota potikkaa saa ruuvata aika paljon ennen ku alkaa vaikuttamaan(useamman kiertoksen)
-
en ainakaan ite huomannu mitään erroo toiminnassa kun käänsin ääri asennosta ääri asentoon. tosin autona on v70n (2000.vm uudempi korinen)
-
Itellä tuo ds-tuning paketti oli ihan huijausta. Kytkintä ei ollu kytketty ollenkaa virtapiiriin ja etuvastus+potikka niin iso jo lähtöön ,et ei saa tarpeeski pieneksi säädettyä arvoo. Varmaanki juuri siitä syystä, ettei vikavaloo sytytä. Tuolla ei kyllä saa tehoja lisää yhtään :D
Onko kellään kokemuksia tästä --> http://www.ebay.com/itm/VOLVO-850-2-5TDI-V70-2-5TDI-Power-Chip-Chiptuning-/321936637004?hash=item4af4eb3c4c:m:mpPCES6GPVG7wI7Rp-q-pzw&vxp=mtr
-
Laittakaa se evry+ahtomode suoraan vaan sinne.
Eli jos halvalla haluaa pientä tehonlisäystä niin suosiolla tuollaisen hankkii itselleen.
Neuvoja saa kysellä allekirjoittaneelta...
-
Tuo oli nii halpa, et piti kokeilla :) Tuolla oma tekemällä pari pikku probleemaa ollu. Ahdot ei pysy ylhäällä ja esim jos kovan kiihdytyksen jälkee löysää kaasun, nii alkaa rynkyttää konetta.
-
Tuo oli nii halpa, et piti kokeilla :) Tuolla oma tekemällä pari pikku probleemaa ollu. Ahdot ei pysy ylhäällä ja esim jos kovan kiihdytyksen jälkee löysää kaasun, nii alkaa rynkyttää konetta.
ahtojen ylhäällä pysyminen johtuu enimmäkseen hukkaportin toiminnasta. Se on auttamatta liian pieni yli 1,5 bar paineilla. 2,2 ja 261 heppaa sen saa pelaamaan vielä just ja just mutta ei järkevästi, siitä ylöspäin ei auta ees toinen portti rinnalla.
-
Mitenkäs ahdon sais pysymään reilussa kilossa?
-
normipaineet ovat 0.9 bar. Esim evryllä säätämällä saadaan ahdot nostettua noin 1.2-1.3 bar ja ahtomodella tuonne 1.5-1.6 bar
-
Ongelma on juuri ahtojen pysymisessä ylempänä. Piikkinä kyllä ampuu helposti yli kilon, mut tippuu nopsaa alle kiloon.
-
Ongelma on juuri ahtojen pysymisessä ylempänä. Piikkinä kyllä ampuu helposti yli kilon, mut tippuu nopsaa alle kiloon.
mistä sulla on ahtopainetieto?
-
nyt on mapille menevästä letkusta, eli imusarjan päästä.
-
nyt on mapille menevästä letkusta, eli imusarjan päästä.
normaali ahtopainehan näissä on 0,9. Piikkinä ~1,1. Niin sen pitääki ehjänä toimia.
mistä sulla on painetieto? Hukkaportti toimii oikein, jousi pitää just tuon 0,5-0,6bar. Tdin hukkaportti toimii vähän erilain.
Paine kompurakotelolta -(hukkaportin kello)-paine ahtosolenoidilta.
Keskellä on jousi jonka päissä lautaset. Molemmilta suunnilta tulee sama paine kunnes map-anturi tunnistaa tavotepaineen ja antaa solenoidille käskyn rajottaa. Solenoidi alkaa nakuttaa painetta imuputken suuntaan eli tässä vaiheessa kellolle solenoidilta tuleva paine on pienempi kuin toisesta suunnasta tuleva paine. Sulla ei tuu nyt jostakin syystä ollenkaan sitä painetta, jolloin jousi yrittää yksin pitää kelloa kiinni.
-solenoidi voi olla rikki
-joku niistä pikkuletkuista voi vuotaa
-voi olla ahtovuotokin, mutta sillon pitäs savuttaa reilusti ilman evryäkin.
Tuossa todennäkösimmät. :)
Lisäsin lainauksen toisesta topicista jossa selitin tuota hukkaporttia.
-
Eli eikö ahtoja saakkaan pysymään esim. 1.5 kilossa vaikka on tuo evry+ahtomodi?
-
Eli eikö ahtoja saakkaan pysymään esim. 1.5 kilossa vaikka on tuo evry+ahtomodi?
saa sen suunnilleen siinä pysymään, mutta voi heittää rajusti. Kato tuo edellinen viesti, lisäsin tekstiä :)
-
Eli eikö ahtoja saakkaan pysymään esim. 1.5 kilossa vaikka on tuo evry+ahtomodi?
Jos hukkaportti temppuilee, voi olla vaikea nostaa ahtopainetta. Hukkis kuntoon sen jälkeen ahdot kattoon :2funny:
-
Minulla on tuommoinen http://www.ebay.com/itm/Performance-Box-VOLVO-S80-V70-2-5-TDI-140-HP-Chip-Tuning-Power-Module-/261768684403?hash=item3cf2a12373:g:6ikAAOSw8d9U2Ht4&vxp=mtr
ja ahtomodi. Tuohon purkkiin jatkoin johtoa sen verran, että purkki on kabiinissa. Samoin ahtomodin kytkin sekä potikka on kabiinissa. Saa laitettua päälle/pois silloin kun haluaa. Boxista on napit kaakossa ja taisi saada, muistankohan oikein, 500kohm.
Noilla vermeillä ahdot on nyt 1.5bar ja piikkinä tempaisee noin 1.7, helppo säädellä puoleen tai toiseen tuolla potikalla. Ei rynkytä tai toimi muutenkaan omituisesti. Ennen pumpun säätöä sinisellä meinasi rynkyttää, pumpun säädöt olivat melko perseellään.
Käyttökytkin tosin tuosta purkista meni rikki siten, ettei aina kytkenyt. Avasin purkin ja juotin parempilaatuisen tilalle. Kevyt huntu perässä kun urku auki vetää. Toistaiseksi automaattikin toiminut normaalisti. Oli halpa ja huomattava tehonlisäys näillä tarvikkeilla.
Kesäkumien tullessa alle käyn dynolla mittauttamassa tehot mielenkiinnon vuoksi.