KL-varaosat  Race.fi

Sähköautot, joko?

  • 3436 Vastauksia
  • 519878 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #300 : 10.09.2017, 18:17:05 »
Mutta, nyt kun aeroon päästiin, onko näissä sähköhärveleissä minkälaista kokonaisilmanvastusta? Joku kaupunki-sähköpallo varmaan aika "huono" sen suhteen, mutta muutoin?

Ensimmäisillä Tesloilla on Cd -arvo 0.24. Taulukko sivulla 4; https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/the-slipperiest-car-on-the-road.pdf

Uusien Teslojen Cd-arvo voi olla vieläkin alhaisempi, kun poistivat sen etusäleikön kokonaan. Mutta ainoa joka on enää Teslaa virtaviivaisempi, on tämä hirvitys;


Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #301 : 10.09.2017, 19:20:55 »
Mutta ainoa joka on enää Teslaa virtaviivaisempi, on tämä hirvitys;

(Kuva poistettu lainauksesta.)
:juhau:


Teslan Cd arvo näyttäisi tämän listan mukaan olevan 0.23-0.24. Tosin, tuohan on pelkkä kerroin, ei kokonaisarvo.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #302 : 10.09.2017, 19:49:31 »
Tosin, tuohan on pelkkä kerroin, ei kokonaisarvo.

Otsapinta-alan voi valita vapaasti. Kertoimen saaminen alas on se haastava osa.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #303 : 11.09.2017, 13:33:53 »
Ei ne akut taidakaan olla niin kalliita - Tesla on rajannut kilowatit softalla. Käytäntö ei ole kovin laajalle (lue halvempiin) levinnyt..

http://www.is.fi/digitoday/art-2000005362813.html

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #304 : 11.09.2017, 13:35:55 »
Sillävälin maailmalla.

http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/bloomberg-kiina-suunnittelee-kieltavansa-fossiilisia-polttoaineita-kayttavien-autojen-myynnin/770174/

Kiinassa taidetaan vaan tehdä iso osa sähköstä kivihiilellä -> ei lopulta vaikutusta päästöihin.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #305 : 11.09.2017, 13:45:40 »
Kiinassa taidetaan vaan tehdä iso osa sähköstä kivihiilellä -> ei lopulta vaikutusta päästöihin.

Kiinassa ajetaan kovalla kädellä hiilivoimaa alas ja tilalle tulee aurinkovoimaa ja tuulivoimaa nopeiten maailmassa.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #306 : 11.09.2017, 18:31:17 »
Ei ne akut taidakaan olla niin kalliita - Tesla on rajannut kilowatit softalla. Käytäntö ei ole kovin laajalle (lue halvempiin) levinnyt..

http://www.is.fi/digitoday/art-2000005362813.html

Teslalla on omat akkutehtaat, ne näki jo kaukaa että akut ja latausinfra tulee olemaan pullonkaula ja satsasi molempiin. Ohessa syntyi auton kötöstyskin
« Viimeksi muokattu: 11.09.2017, 18:34:06 kirjoittanut Stinger »
Tesla S75D '17

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #307 : 11.09.2017, 19:25:43 »
Ei ne akut taidakaan olla niin kalliita - Tesla on rajannut kilowatit softalla. Käytäntö ei ole kovin laajalle (lue halvempiin) levinnyt..

http://www.is.fi/digitoday/art-2000005362813.html

Tuohan on sinänsä jo iät ajat käytetty tekniikka IT-puolella. Esimerkiksi IBM on hinnoitellut palvelimia sen mukaan, että montako prosessoria asiakas haluaa laskentatehoa käyttöönsä. Sitten kun asiakas haluaakin lisää niin ei sinne lähetetty teknikkoa repullinen prosessoreita olalla, vaan juuri tällä samalla tavalla softasta konffattiin lisää prossuja pyörimään. Ne prossut kökötti koko ajan siellä asiakkaan konesalissa. No nykyaikana tuo homma on pilvessä mutta täysin samaa mekanismia on käytetty vuosikymmeniä sitten.

Kyse on vaan tradeoffista paljonko pystytään/halutaan säästää alkuperäisestä toimituksesta versus kuinka paljon voitetaan siinä että pystytään myymään asiakkaalle lisää sormia napsauttamalla.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #308 : 11.09.2017, 19:36:25 »
Ja onhan autoteollisuudessakin rajattu tehoja mopomalleissa, vaikka "rauta" on tasan saman.

Esimerkiksi joku Volvo niminen valmistajakin on näin tehnyt... ::)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #309 : 11.09.2017, 20:55:05 »
Irma-hurrikaanin osalta tuli mieleen, että täyssähköautokaupungin evakuointi voi olla aika vittumaista. Kamppeet autoon ja menoksi, oli lataustaso mitä tahansa. Sitten valtatien varrella pari miljoonaa autoa yrittämässä ladata puoli tuntia kerrallaan, jotta pääsee 150 km eteenpäin.

Tokihan nyt Floridassa loppui bensakin asemilta.

Latausnopeus ja toimintasäde. Kengässä olevat kivet.

Akkujen puolestako alkaa olla maailman kapasiteetti rajattu, kun hybridejä saa odotella pian vuoden, oli valmistaja kuka tahansa. Ja model 3 ei ole vielä edes markkinoilla.

Akkuvalmistajien osakkeita ostoon, pl. Tesla?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #310 : 12.09.2017, 11:32:38 »
Latausinfra ja lataus on on haaste - no shit sherlock  ;D Mutta akkujen tuotantokustannukset ei ole ongelma, jos ja kun niiden tehoa rajataaan softalla..

Kuka nokkela laskee millaisen agregaatin pitäisi olla varastossa hirmumyrskyä varten ja kuinka paljon polttoainetta varastossa? Vaikka tuollaisen normiksi muodostuneen Teslan lataamiseksi.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #311 : 12.09.2017, 11:48:24 »
Volvo ensin, muut jälkijunassa 8)
https://yle.fi/uutiset/3-9827229
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #312 : 12.09.2017, 12:03:11 »
Kuka nokkela laskee millaisen agregaatin pitäisi olla varastossa hirmumyrskyä varten ja kuinka paljon polttoainetta varastossa? Vaikka tuollaisen normiksi muodostuneen Teslan lataamiseksi.

Ööh, no mites olis about sama määrä polttoainetta jonka tankkaisit fossiiliautoon haluamasi matkan päästäksesi?

Poissa Jatpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #313 : 12.09.2017, 12:11:43 »
Nyt, kun on hurrikaanijutut pinnalla niin Outlander PHEV:ssa on ollut alusta asti Japanin markkinoilla V2H "katastrofimoodi", jolla auton akusta saa noin päiväksi virtaa keskivertokodin laitteisiin tai 10vrk täydellä bensatankilla. Katteen alta paljastuu pienellä purkamisella töpseli.

Sähköautoon soveltamalla saattaisi saada jo aika kattavan hätävaran varsinkin, jos naapurustossa on useampi.

Kauemmin sähköverkko oli Floridassakin toiminnassa kuin bensa-asemat.
V50 T5 awd -06

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #314 : 12.09.2017, 13:06:23 »
Lisäksi bensan tankkaus saattaa tyssätä sähkön loppumiseen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

KL-varaosat  Race.fi