Minä en ainakaan ostaisi, kun se lataus ei ole kovin nopeaa/varmaa matkalla tehtäväksi. On omakohtainen käsitys aiheesta kun tuon kaasutetun Rangen realistinen toimintamatka on karvan päälle 200km, toki siinä ei matka lopu kaasun loppuessa vaan voin jatkaa bensalla tai vaihtoehtoisesti ladata auton muutamassa minuutissa kaasulla. Mutta mites käy sähköauton.
Ok. Vaikka se jokapäiväinen ajo on meillä ~100km työpäivinä mutta tässä on kuitenkin suht usein ajelua sinne sun tänne jolloin esim. tuo ~200km range jää pieneksi. En sinänsä ole sähköautovastainen mutta äkkiä voisi ajatella että on muitakin joille tämmöinen 200km range ei sytytä himoa ostaa, mielestäni, kallista autoa jolla en pysty järkevästi ajamaan kaikkea ajoani.
Tämmöiset normipäiväreissut eivät kyllä sisällä esim tunnin lataustaukoa oikein mitenkään.
Tämä siis meidän talouden todellisuus. Toki voisi ajatella vaihtavansa toisen noista polttislenkkareista sähikäiseen mutta kumman... ja sekin vielä että nämä ovat jo ehtoopuolenvehkeitä rahallisessa arvossa mietittynä joten lompsasta pitäisi löytyä aikamoinen summa kahisevaa. Tässä taas palataan siihen että sähikäisrintamalla EI ole kiinnostavia laitteita vähävaraiselle sopivassa hintaluokassa. En ostaisi mitään kotipölynimurinnäköistä autoa muutenkaan oli se sitten millä kulkuvoimalla tahansa.
Eikä sitä kunnollista koukkuakaan taida kovin moneen sähikäiseen saada? Kunnollisella vetokyvyllä?
Jos asuisi kaupunkialueella ja "kaikki" ajo olisi lyhyehköä niin sellaisessa tapauksessa ehkäpä. Mahdolliset pidemmät reissut sitten vaikka vuokra-autolla? Tai jotain.