RallyBaron  Samppasport

volvo 360 turbo -84 "driftmissile"

  • 54 Vastauksia
  • 27135 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #45 : 08.05.2017, 03:31:47 »
päädyin nyt kummiskin toiseen samanlaiseen, tolla näytti 0.7bar eli luulisi olevan oikeassa.


tuli kanssa laitettua toi takapuskuri vihdoin paikalleen, nippusiteillä kiinni ja muutenkin aika vinossa, mutta ompahan edes jotain tossa.


sitten tuli päätettyä että pitäs päässä radalle tällä, tietenkin just edellisenä päivänä hajos vaihteensiirtäjän pidike, ei ollu aikaa  purkaa koko voimansiirtoa nii tein tohon tollasen väliaikasen patentin. ens viikolla tarkotus tiputtaa koko voimansiirto että pääsee tohon kepin kiinnikeeseen käsiksi. samalla reissulla hirtti vielä toinen jarrusatula kiinni ja senkin sai purkaa.


aattelin myös että eivät varmaan tykkää jos huohotus suoraan ulkoilmaan niin tuli patentoitua tollanen catch can pikasesti. helvetin kamalan näkönen toi on, mutta ei tossa pitkään pysy.


päästin loppujenlopuksi sunnutaina kouvolaan radalle ja tuli sitten vihdoin saatua tästä jonkunnäköstä kuvaa ajosta. aika huonoa laatua kun videolta screenshotattu, mutta ei tänne taida saada videotakaan suoraan.



ongelmia täynnä ja sain parissa tunnissa ehkä 5 toimivaa kierrosta ajettua.
ekat pari kierrosta meni erittäin hyvin, kunnes huomasin lämpömittarin olevan tapissa. päättelin että termostaatissa olisi vika, koska ei koskaan ennen oo noin helposti kuumentunu. otin termostaatin irti ja oli jo sulanut kalvo siitä niin leikkasin loputkin pois siitä. tän jälkeen yritin laittaa vettä ja huomasin että oli halennut sisätilankennolta letku. eli keittäminen johtu luultavasta vaan siitä kun ei ollut nestettä, tai sit toi putki hajos keittämisen jälkeen. vanhasta huohottimesta varastin palan letkua ja puristin vanhat klemmarit uudestaan että sai toimimaan, tähän meni jo puolet rata ajasta. tän jälkeen radalle takas ja alko pätkimään aika pahasti. joka kerta kun polkas kytkintä niin hyyty. teki joskus aikasemmin samaa kun oli liiän pieni bensapumppu. huomasin ahtopaineiden piikkaavan 0.9 bar jotenka otin säätimen kokonaan pois ja laitoin tilalle pätkän jotain läpinäkyvää letkua. tän jälkeen testaamaan, alkuun toimi ja sitten alko taas pätkimään, nopee kurkkaus mittaariin ahdot 1.5bar. letku oli sulanut isommaksi ja lähtenyt irti, ei onneksi tainnut mitään hajota. tän jälkeen säädin takas, mutta kokonaan auki kierrettynä. nyt paineet takas 0.5. puoli kierrosta sai ajettua ja taas alko pätkimään. vaihoin tulpat ja ehti aika loppua ennenkun pääsin testaamaan. tosin myöhemmin tuli kadulla kokeiltua ja tuntuis toimivan. aika epäonnistunu päivä muutenkin, en saanut yhtää rengasta sileäksi radalla (tosin pari meni ihan kadulla). no joskun toiste uusiks.

toinen ongelma on ton termostaatin kanssa, ilman termostaattia oli radalla lämmöt ihan ok, mutta ajossa käy liiän kylmänä ja sisälle ei saa ollenkaan lämpöä jos laittaa sisäkierron päälle niin  mittari laskee alle C merkin. mutta jos laitan tohon termostaatin takasin niin ylikuumeneeko sitten seuraavalla kerralla kun ajaa vähän kovempaa.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #46 : 13.05.2017, 10:35:23 »
Kuullostaa liiankin tutulta nuo vastoinkäymiset.  :(
Löytyykö videoo rata-ajelusta?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #47 : 16.05.2017, 01:48:25 »
Kuullostaa liiankin tutulta nuo vastoinkäymiset.  :(
Löytyykö videoo rata-ajelusta?
https://www.instagram.com/p/BT4boG7FUsI/
koneelta löytyy vaikka mitä, mutta tossa ainut pätkä joka ladattu nettiin, parhaat kierrokset ei tietenkään tullu kameralle.

----------------------------------------------
Tuli irrtotettua toi siirtäjä, halennut tosta alkuperäsen sauman vierestä. pienen googlailun perusteella vissiin jonkunsortin tyyppivika näissä.



hitsattuna


kun joutu koko voimansiirron tiputtaa niin vaihoin samalla vaihelaatikon ja perän välisen tiivisteen. tosin tuntuu vuotavan vieläkin.



sit tuli madallettua toi perä vihdoin, uudet palikat on 60X80mm (vanhat oli 50x50) eli madallusta nyt 8cm.


nyt vaan ongelmana että normivanteilla suditellessa rengas taittuu alle ja osuu tohon alempaan jousilautaseen ja menee renkaan kylki puhki. 3 paria renkaita (ja yks vanne) piti rikkoa ennekuin tajusin mistä johtuu. sekä jos alla on 13" vanteet ja rengas puhkeaa niin jousilautanen ottaa maahan ennen vannetta.
tuli myös pakoputki laitettua auton perään asti kun nyt mahtuu menemään akselin ali. tossa vielä kuva nykykorkeudesta


sit meni toine vetari, kävin yhestä 340 irrottaa toisen. on muuten aivan perseestä noi kuusiokolopultit jotka noissa rellukoneisissa on. en tajua miksi niihinkin ei oo voinu laittaa normaaleja 10mm muttereita kun vetarit kummiskin samat. jouduin noista 12 pultista 10 leikaamaan poikki.


sit meni taas turbon öljyntuloputki poikki ja kaikki öljyt pihalle, tää on jo neljäs kerta kun toi hajoo. tehty siis jarruputkesta alkuun kesti jotain neljä kuukautta ajoa ja sen jälkeen 2-4viikon välein on saanut korjata kaks kertaa mennyt kokonaan poikka ja pari kertaa halennut. laitoin nyt kokonaan uuden putken ja vaihoin toisen pään urosliitäntään, kun aikasemmin oli naaraslittimellä ja se ei tukenut tota putkea kunnolla. mutta tuskimpa toi hirveen kauan kestää. pitäs varmaa hankkii tohon joku oikee putki banjoliittimillä, tai sit joudun sortuumaan noihin an liittimiin joista tahtoisin pysyä erossa.


tuntuu että ei oo ton moottorinvaihoin jälkeen ollu muuta kun ongelmia tän kanssa, ennen sitä ei tarvinnut kun joka toinen kuukaus korjata öljynpaluu, nyt hajonnut kaikki lyhyen ajan sisään.
Sit isoin ongelma tällähetkellä on pätkiminen, pitkään vejättäessä yhtäkkiä tuntuu kaikki tehot häviivän ihan kun mottori sammuis, mutta ei tää tätä aina. ekan kerran kun esiinty oli pariviikkoa koneen vaihoin jälkeen kun yritti kakkosvaihteella suditella kovemmassa vauhissa. päättelin johtuvan bensan loppumisesta niin vaihoin bensupumpun käytettyyn ET pumppuun. tän jälkeen tuntu korjaantuvan, mutta tuli radalla takas, teki tota n. sekunnin sen jälkeen kun polkas kytkimellä sivuttain. laskin ahtopaineet 0.7->0.5 ja pääs puol kierrosta ennenkuin pätkäs. myöhemmin vaihoin tulpat ja tuntu kadulla taas toimivan, mutta tuli alko taas viimeviikonloppuna pätkimään välillä. epäilin bensanpaineiden häviivän niin laitoin mittarin kiinni, mutta en saanut enään pätkimään. helpoin tapa testata toi pätkiminen on polttaa paikallaan kumia ja pitäis jossainvaiheessa hyytyä, tuntuu että mitä pidempään ollu käynnissä niin sitä lyhyemmällä ajalla toi teho häviää, vaihtelee jossain 2-10sek välillä. pitää yrittää nostaa ahtopaineet takas 0.7 ja käyä ton bensapainemittarin kaa testailee.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #48 : 16.05.2017, 20:36:05 »
Teflonista teetätät tuon paine puolen putken/letkun turbolle niin loppuu ongelma eikä tarvitse käyttä an-liittimiä mikäli et tahdo.
Paikalliseen hydrauliletkuja tekevään puljuun kyselee...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #49 : 16.05.2017, 23:42:22 »
Tehohydroon mars  :)

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #50 : 17.05.2017, 01:04:54 »
Teflonista teetätät tuon paine puolen putken/letkun turbolle niin loppuu ongelma eikä tarvitse käyttä an-liittimiä mikäli et tahdo.
Paikalliseen hydrauliletkuja tekevään puljuun kyselee...

pitää yrittää kysellä, tosin pitäs löytä toi turbon puoleinen kierre jostain, lohkon puolella tais olla 1/8npt (ja 24unf näköjään menee siihen kanssa).

Tehohydroon mars  :)
tulee aina käytyä siellä hakemassa jotain ihme liitinhelvettejä ja viimekerralla kommentoivat että etkö sais näitä mistään muualta. no ehkä tälleen puolenvuodenjälkeen kehtaa käydä siellä.

-----------------------------

no tänään meni taas vetari ja samalta puolelta (eli vasemmalta), voiskohan jotenkin johtua tosta madalluksesta, tosin akseli näyttäs olevan enemmän vasemmalla. saako tota akselin keskitystä mitenkään säädettyä?


tähän mennessä hajottanut vaan ulompia murroksia, mutta tälläkertaa meni koko akseli poikki. oli muutenkin aika raju kun hajotessa kuulu aika kova kolahus ja kierrokset nous aika rajusti. hajotti tälläkertaa molemmat murrokset samalla niin ei voi yhistää noita rikkinäisiä vetareita toimivaks.


pätkimisestä senverran että tänään pätkäs jo kovemmassa 2 vaihteen kiihytyksessä, jostain 2000rpm kohilta alotin ja jossain 6000-6500 välillä hyyty.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #51 : 17.05.2017, 09:40:55 »
Mikäs niissä an-liittimissä häiritsee? Kartioliitin pysyy paremmin tiiviinä vrt banjot tai muut. Lisäksi an on sama liitin kuin jic, niitä on tehohydrolla ihan hyllytavarana niin uskoisin että palvelun tasokin muuttuu parempaan suuntaan.
Kuitenkin nuo on sitä kamaa mitä käytetään teollisuudessa niin varmasti kestää paremmin kuin ebaysta kiinan pojalta tilattu an-liitin, jos se pelottaa. Eihän ne sitten ole tehokkaan väriseksi eloksoitu, mutta omassa käytössä ei ainakaan ole ollut ykköskriteerinä..

Poissa basiiba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #52 : 17.05.2017, 15:49:10 »
Selvitäppä tuo pätkimis ongelma kun itellä sama :D olevinaa pelitti paljon paremmin täydellä tankilla että luultavasti se on pa-puolen vika. Saa nyt nähä sitte kun tulee kaikki polttoaine vehkeet uutta turvatankkeineen että häviääkö se. Sen vähä mitä enne pätkäsyä on kerenny seosta kattoo nii olevinaa vetää laihalle ja pahasti. Pumppuna koitettu kopioo ja aitoo 044.
745 2,5 turbo, 745 2,3 turbo    EX: 940 2,3,  740 2,4 TD, 740 2,3

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #53 : 18.05.2017, 00:46:59 »
Mikäs niissä an-liittimissä häiritsee? Kartioliitin pysyy paremmin tiiviinä vrt banjot tai muut. Lisäksi an on sama liitin kuin jic, niitä on tehohydrolla ihan hyllytavarana niin uskoisin että palvelun tasokin muuttuu parempaan suuntaan.
Kuitenkin nuo on sitä kamaa mitä käytetään teollisuudessa niin varmasti kestää paremmin kuin ebaysta kiinan pojalta tilattu an-liitin, jos se pelottaa. Eihän ne sitten ole tehokkaan väriseksi eloksoitu, mutta omassa käytössä ei ainakaan ole ollut ykköskriteerinä..
itseasiassa mulle an letkujen ongelma on just se tuning ulkonäkö, tavallaa yritän tarkotuksella tehä tästä suht patentin näkösen. sekä noi an liitokset on omastamielestä liiän moderni ratkasu näin vanhaan autoon. tosin iso plussa tossa olis että voisin vaikka käsineen kiinnittä noi letkujen päät. varmaan tulee an letkulla jos en parempaa patenttia keksi.


Selvitäppä tuo pätkimis ongelma kun itellä sama :D olevinaa pelitti paljon paremmin täydellä tankilla että luultavasti se on pa-puolen vika. Saa nyt nähä sitte kun tulee kaikki polttoaine vehkeet uutta turvatankkeineen että häviääkö se. Sen vähä mitä enne pätkäsyä on kerenny seosta kattoo nii olevinaa vetää laihalle ja pahasti. Pumppuna koitettu kopioo ja aitoo 044.

itse epäilen tällähetkellä että bensapumpulta katoo sähkö koska teki tätä myös vakiopumpulla (tosin vakiopumpussa ei riittänyt tuottokaan). itsellä keruusöiliö kontissa niin ei tankissa oleva bensan näärä vaikuta. (itseasissa just tuli mieleen että vois johtua siirtopumpun tuotosta). pitää yrittää saada pätkimään bensapainemittari kiinni niin voin varmistua että on varmasti bensapuolella. laihalle menemistä ei oo voinu seurata kun ei seosmittaria eikä oo lambdaakaan mitä mitata.

------------------------

tähän vielä tosta vetarista, tuli tänään vaihettua vetari ja samalla huomasin että perässä on 1/3 kierros väljää. kivasti vaan kolisee ja pomppii kääntyessä. otti varmaan aika paljon osumaa ton vetarin katketessa. pitää varmaan yrittää repiä jostain toinen perä tähän. muutenkin katsastus alkaa lähenemään. jos tääkin vetari kohta hajoo niin alan kovasti miiettiä kovaa akselia ja laatikkoa eteen. pääsis paljon helpommalla ja varaosia löytys helpommin, tosin kardaani ja renkaan pulttijako tulis olemaan pieni ongelma.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #54 : 12.07.2017, 22:16:01 »
ollut lievästi kiireitä niin ei oo ehtinyt kirjottelemaan mitään. aika paljon kuvia hävis kännykän hajotessa, mutta teen nyt jonkunnnäkösen päivityksen.

auto ehtynyt päässä aika huonoon kuntoon nyt parin kuukauden sisään

ehti 6 kertaa toi turbon öljytulo katketa ennekuin vaivauduin korjaamaan ton. päädyin sitten noihin an liittimiin kun vaikutti niin helpolle.




vetareitata kans menny vissiin 8 ennekuin perä päätti antautua. perä tuli vaihettua erittäin hyvissä olosuhteissa parkkipaikalla keskellä yötä.



sit lippakin tais jäädä johonki metsätielle ja takalasin ritilätki jäi autopesuun.


pätkimisongelma sentään korjautu poistamalla ilmanputsarin, hankin uuden samanlaisen putsarin ja kahen päivän päästä taas kävi pätkimään. eli noi bilteman halppiskartiot taitaa olla aika huonoja. viimeset pari kuukautta tuli sit ajeltua ilman putsaria. vesipumppu kans alko vuotaa jossain vaiheessa, uutta yrittänyt ettiä. paikalliset varaosapuljut tarjoovat vain isojen volvojen korkeaa pumppua. 300 sarjan lyhyttä pumppua b19 koneeseen ei taida enään mistään saada uutena. tuli suunnteltua tän leimaamistakin niin kerkesin jo vakioalustankin laittaa kiinni.

sit tuli vähän kolautettua toi peräkulma. piti tarkotuksella osua yhteen seinään suditellessa, mutta menikin vähän liiän syvälle ja perä otti vähän liiän kovan osuman. eihän tossa muuten mitään mutta runkopalkit väänty takanta, kontin pohja rullalla ja toinen kylki pullahti ulospäin.


jotenki tuli toi perä hakattua vähän suoremmaks et sai kontin ja takavalon paikalleen.



leimakin ehti loppua niin meni seisomaan ton varaosaromun vieree, kieroilla runkopalkeilla varmaan turha yrittää leimalle, turbokin pitäs muutoskatastaa.


tälle tosiaan suunnitelmissa suoristaa noi runkopalkit, jonka jälkeen leikkaan tosta harmaasta päällispellit tähän. sit pitää vielä ettiä käytetty vesipumppu jostai tai siirtyy b2xx sarjan koneeseen. tosin aikaa tällä operaatiolle ei nyt ole, jotenka jää nyt oottamaan.

tuli sit tilalle ostettua tollanen vm78 343. b14 koneella ja cvt automaattina. seisonut 8v metsässä. leimakuntoon saamiseksi piti laitta yks paikka helmaan (muuten hitsaamaton) ja takajarrusylinterit.



tuli haettua leima tohon ja 3 päivää ehti ajella ennenkuin meni toinen variaattorin hihnoista ajossa poikki. uudet hihnat senverran suolasissa hinoissa että en nyt tiiä mitä tän kans tekis. löytyis mahollisesti b14+4v manuuaali varaosaauto josta sais kaiken tarvittavan ton manuaaliksi laittamiseen. tosin tossa harmaasta varaosaromusta vois nostaa ton b200e tekniikan tohon. tosin siinä perä rikki ja tänhetkinen budjetti ei salli toisen perän ostamista. ruiskukin viety kermanväriseen. tosin voisin siitä lainata perän ja ruiskun tähän, mutta sitten pitäs saada jostain toiset tohon kermanväriseen kun sen joskus taas ottaa liikenteeseen. muutenkin ei ois nyt aikaa alkaa vaihtamaan tekniikkaa taikka laatikkoa tähän. tällähetkellä järkevin idea taitaa olla myydä toi punanen rikkinäisenä halvalla ja hankkia tilalle joku toinen.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2017, 22:22:10 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy