Carcom Oy  Ateho

volvo 360 turbo -84 "driftmissile"

  • 54 Vastauksia
  • 27170 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #30 : 10.03.2017, 01:43:56 »
tuli toi heräämisongelma selvitettyä, olin unohtanu bypassin letkun irti kun vaihdoin pakopesää. tuntuu aika idiootille kun en tota aikasemmin huomannut :idiot2: .
sit tuli katottua tota hukkaportinkellon esijännitystä ja tuntu vähän olevan vähän väljä, ihan ruosteessa toi akseli enkä saanut sitä säädettyä niin laitoin vaan kellon kiinityksen alle prikat. nyt ahtopaineet pysyy suht tasasesti 0.35 bar, eli kait tuo nyt on fk kello. pitää kehittää tohon jonkunnäkönen turboruuvi.

Sitten tuli hankittua fk kuppipenkit. ei nyt ole tarkotus käyttää kun kuskinpenkki ja laittaa toinen myyntiin, jos ei mee kaupaksi niin laitan matkustajallekin.
tuli haettua tosta toisesta kuskin penkki kiskoja varten


kisko irti


kävi tuuri ja noi 360 kiskot meni noihin penkkeihin pelkästään 2 reiän poraamisella.


autossa paikallaa, tarkotus myöhemmin vielä kallistaa penkkiä taaksepäin koska selkänoja on aika pystyssä.


samalla tuli laitettua rattiin pikalukko koska tosta penkistä nouseminen aika vaikeeta muuten. nyt vaan ongelma ettei sormet yllä vilkkujen ja pyyhkimien vivuille. ratti tulee myös aika lähelle. yritän metsästää jostain matalemman ratin seuraavaksi.


nyt noitten penkkien kanssa ongelma kun ei saa käppäriä vedettyä kunnolla, pitää tehän siihenkin kahva uusiksi.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2017, 22:40:10 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #31 : 18.03.2017, 04:09:19 »
nyt kun kerranki ollut lämmintä niin tehnyt vähän korihommia. ei oo tullut oteltua kuvia kun ollut vähän kiirettä.
molemmat takakulmat oli kasassa ja niitä yritin vähän oikoa, kattoa koitin kanssa tasottaa paremmin. kattoa eikä oikeaa kylkeä jaksanut tehdä kunnolla eli ne jäi aika huonoksi, toisin kelpaa mulle.
pohjamaalia korjatuilla alueilla. suurin osa lommoista jää puskurin alle jotenka niillä ei väliä


kiire oli sen takia että piti saada tänään (perjantaina] maalin kun oli kerrankin yö jolloin ei pitänyt mennä pakkaselle
aika laiskasti tein noi pohjat, mutta väri sellainen että pienet virheet ei näy.


ja maali päälle, sen verran kusi että ekassa kerroksessa ihan liikaa ohennetta ja valu kylissä aika pahasti, pitää ne vielä laittaa uusiksi huomenna

 värin paljastan sitten kun on kunnolla maalattu, sen verran voin vihjata että vieläkään ei tehä tätä "oikein".
« Viimeksi muokattu: 18.03.2017, 13:37:36 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #32 : 21.03.2017, 18:40:30 »
ei nyt mennyt mitenkään täydellisesti, hion valumat tasaseksi, kävin maalaamaan --> ruiskusta ei tule maalia, ajattelin että on varmaan liiän vähän ohenninta --> lisää ohennetta--> maalia tulee jotenkin huonosti --> käy maalamaan --> ruisku lakkaa toimimasta ja samalla huomaan että valunut uudestaan, ruisku oli tukkeessa ja lisäsin taas liikaa ohennetta. ruisku puhtaaksi ja päätin maalata uutta kerrosta vaan valumien päälle, tässävaiheessa ei enään jaksanut tehä uusiksi.
tässä nyt lopputulos, takapuskurin muovi vielä irti, koska kiinnikkeet rikki.

unohtunu mainita mutta tuli tossa parikuukautta sitten laitettua mk1 gti golffin lippa.


en tiiä mitä kusin tossa viimesessä kerroksessa kun maalipinnasta tuli noin matta. aikasempi maalaus oli ns puolikiiltävä, kun yritin korjata valumia kylissä niin päätin samalla laittaa koko autoon yhen kerroksen lisää ja senjälkeen tuli täys matta. voishan tota yrittää kiillottaa, kuhan nyt antaa maalin parivikkoa kuivua. ylempi kuva ennen korjausta ja alempi jälkeen.



maali siis ei ole edes autokäyttöön tarkotettua, kyseessä todella halpa 1k alkydimaali bilteman venepuolelta. maalattuna halvimmalla mahollisella ruiskulla, likasessa autotallissa ovi auki ja vielä pakkasella. eli teoriassa tästä ei olisi pitänyt tulla edes näin hyvä, aika täynnä roskia kylläkin. väri tämä koska lommot ja huonosti tehdyt pohjat ei erotu niin helposti, kokeilin konepeltiin myös sinistä, mutta oli enemmäkin tumma lila ja siinä olis näkynyt kaikki pienimmätkin lommot. tätä väriä biltema myy luonnonvalkosena. värivaihtoehdotkin oli aika rajalliset.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #33 : 21.03.2017, 21:23:12 »
Maalisihti on kätevä kapistus mitä tahansa suihkiessa. Itselle niin monta kertaa käynyt herrat vituiksmän ja uusikmän kylässä kun harjoitteli ruiskun käyttöä että nykyisin ihan silkasta laiskuudesta tekee hommat mielummin kerralla kunnolla kuin pari-kolme kertaa huonosti. Mutta peukkua asenteesta.
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #34 : 31.03.2017, 17:46:19 »
piti olla noi vanteet tulossa briteistä, mutta ei saanut myyjä postitettua niitä niin ne jäi sinne, suurimman osan rahoista sain takas, mutta paypal ryöstää noita käsittelymaksuja muutoman kympin. Kiroilin sitten kun suomessa pyydetään törkeetä ylihintaa kopiovanteista (yhet 4x100 kopio minilitet nähny myynnissä käytettynä hintaan 600e ja uudet toimituksineen 450...), pienet vanteet muutenkin aika kiven alla. tällä budjetilla peltivanteet saa siis kelvata, tosin nää vanteet ja renkaat makso enemmän mitä oli noi toiset toimituksineen briteistä. on kyllä tosi rumasti hitsattukin ja ois varmaan pitäny jättää ostamatta.

eli tollaset takavanteet 8.5x13 ja edessä 9.5x13. päällä oli 175/50 renkaat joista kaksi sileinä. muutenkin ihan liiän matalat renkaat näin korkeeseen autoon. ja noi 175 renkaat 9.5" levellä vanteella on vähän liiän veny.


leveemmät eteen sen takia koska 175 noin levellä vanteella näyttää tyhmälle, eikä kehtaa takarenkaita ostaa uutena kun tuppaa kulumaan aika nopeesti. 175 levempää rengasta 13" koossa harvemmin löytää käytettynä. eteen siis uudet 205/60-13 renkaat taakse nypityt nastat 175/65-13.
oli vähän vaikeksia saada noitakaan vanteille, sisuskumeilla ne sinne meni, mutta ei saanut mistää 205-13 sisuskumia joten essä 155-175 tarkotetut sisuskumit, saa nähä pysyykö renkaat vanteilla


toi 175 8.5" vanteella on vähän liiän veny omaanmakuun, mutta ei ollu roskakasassa leveempää


ja tässä alla.



piti jotain tehä tolle korkeudelle. sillon kun itsasin noi etulpat niin tuli toi holkki liiän korkeelle eikä saanut tosta enään tiputettua. eli tolpat irti,


leikkasin kierreosan navasta, että sais upotettua napaan, mutta leikkasin liiän syvälle ja meni kierteestä läpi, yritin hitsata tota kasaan ja suli vaan isommaksi

[

pitäis varmaan sorvauttaa uudet. ei vaan taida olla mikään paikka viikonloppusin auki, tarkotus oli vaan nopee tehä nää ja launtaina kun ei oo yöllä pakkasta niin käydä testaamassa sutiiko vielä asfaltilla talven jälkeen.
aikasemmin jo kyselin sorvaajaa ja joku laittokin yvtä, mutta en löydä kyseiseta yrityksestä mitään tietoa.

jos joku tietää fiman/henkilön n.100km säteellä lappeenrannasta joka vois sorvata nyt viikonloppuna tollaset kierteet niin laittakaa viestiä
« Viimeksi muokattu: 31.03.2017, 19:46:09 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa hksp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #35 : 05.04.2017, 13:49:13 »
Loistavaa luettavaa!
Itsellä jäärata/jokkis/rokkiralli sianpää ja alustan muutokset ajankohtaiset. Tarkoitus myös tuoda laatikko eteen ja ison volvon akselilla.
Kilpien välissä oleva kaasariturbo-possukin on, toistaiseksi odottaa motivaatioo muuttaa ruiskuturboks  ::)

Seuraillaan tätä jos motivaatioo löytys samalla!

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #36 : 15.04.2017, 23:59:05 »
teen vielä myöhemmin kunnolisen päivityksen, mutta tää on vaan tällänen pikanen "avunhuuto"


eli piti sitten käyä helsingissä ja takastulomatkalla päätti öljyt hävitä koneesta, tällähetkellä jumissa sipoon kohilla, Ei kenelläkään ois huomiseksi lainata/vuokrata/myydä mootorinostinta Lappeenranta-sipoo väliltä? ei toi ihan käsineen vaihdu.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2017, 00:29:39 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa 340trt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #37 : 16.04.2017, 21:10:13 »
tulikohan tämä noin 5 maissa vastaan tuossa hatakan kohdalla trailerissa?

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #38 : 17.04.2017, 02:07:51 »
tulikohan tämä noin 5 maissa vastaan tuossa hatakan kohdalla trailerissa?
jep, valkosen pakun vetämänä

Loistavaa luettavaa!
Itsellä jäärata/jokkis/rokkiralli sianpää ja alustan muutokset ajankohtaiset. Tarkoitus myös tuoda laatikko eteen ja ison volvon akselilla.
Kilpien välissä oleva kaasariturbo-possukin on, toistaiseksi odottaa motivaatioo muuttaa ruiskuturboks  ::)

Seuraillaan tätä jos motivaatioo löytys samalla!
tässä laatikko pysyy takana ja muutenkin tarkotus pitää suht simppelinä, toiseen 360 on tosin tulossa laatikko eteen, tosin siihen ei tuu volvon konettakaan... mites onks toi sun kilpipeli r-sprot sarjalla vai omatekele? mietin vaan kun eikö r-sport sarjasta lähe jo yli toi sallittu 138hp, pitäis tääkin joskus muutoskatastaa.

-----------------------------------------------
parin viikon tapahtumat nyt pikaseen tiivistettynä

sain noi coilien kierrosat toimimaan leikkaamalla lyhemmiksi tosta läpisulaneen kohan alta


seuraava ongelma olikin napojen poraaminen oikeaan kokoon, ostin teräkselle tarkotetun reikäporan ja sain sillä tollasen parinmillin uran, yhen porakoneenkin vaati toi poraus.


tän jälkeen mietin että millä saan tohon reiän ja kuulin että amiksella ois joku hieno kone jolla pitäs onnistua --> osat sinne. 1,5 vikkoa meni ja ilmotetaan että ei oo terää joka kävis näille eikä saa koneeseen kiini. nyt siis koko coiliprojecti jäi tähän. tän jälkeen kirolin vaan kun auto seisoo tallissa, kunnes päätin perjantai iltana 9 aikaan että pitää päässä helsinkiin. ensin 50km päästä hakemaan toisesta 360 tän vanhat tolpat jossa laikkajouset. vasta parivikkoa aikasemmin olin nää sinne vieny.


samalla tuli hitsattua pakoputkin kun olin sen aikoinaan kiiressä tehnyt klemmareilla ja vuoti aika paljon (02 tais olla 15% pakokaasumittarilla).


koko putkisto, hitsaussaumat niin nättejä ettei lähempää tarvii kuvia. pakoputki loppuu tällähetkellä renkaan viereen, koska ei mahu kunnolla akselin yli, eikä oo tarpeeks matala että vois laittaa alikaan.


tuli tehtyö vähän muutakin mm. korjasin öljynpaaluuletkun (jo 3 kerta kuukauden sisään kun vuottaa). rikoin yhen iskarinyläpäistä ja laitoin noi camberyläpäät vakio tolppiin. yritin korjata pakopesän katkennutta pinnapulttia. näistä ei kuvia kun tuli suht kiireellä tehtyä pe-la välisenä yönä. Launtai aamuna helsinkiin, sinnepäin matka ilman ongelmia. ekä ongelma: auto ollut parkissa 5h ja unohin flektin päälle (flekti toimii vieläkin pelkällä napilla). no apuvirtaa sain yheltä smart kuskilta. tän jälkeen keskustan läpi ja melkeen keitti sentaki kun unohin laittaa sen flektin päälle.
ja tästä alkaa oikeesti ongelmat:
eli lähin ajaa takaspäin ja siinä porvoonväylällä ajellessa muistin että piti kattoa jossain vaiheessa öljynpintaa no ajattelin että katon kohta kun pysähyn johonkin syömään. no vauhtia 120 kmh ja mietin että vähänniinkuin menettäis pikkuhiljaa tehoa. tuuli aika kovasti niin ajattelin vaan johtuvan vastatuulesta. 10 sekunttia ja yhäkkiä tehot katoo kokonaan -->1sek hirvee kolina moottorista --> kytkin pohjaan enkä ees ehtiny saada kättä avaimille ennenkuin mootori sammu. koitin startata ei pyöri --> meen kattomaan öljytikkua --> ei kastu --->kiroile. noin tunnin oottelun jälkeen sain käymään, mutta kiertokanget siellä kolis senverran kovasti ettei viittinyt paria sekunttia pitempään käyttää. no sain tutun hinaamaan auton lähimmälle parkkipaikalle
siinä vielä kuva tienlaidasta


ideana oli käyä ostaa toinen moottori ja asentaa se tuolla ja sitten ajamalla takas, ei mistään löytynyt moottorinostinta, mutta sattu löytyy e kortillinen henkilö joka ton suostu hinaamaan mulle kotiin vuokratrailerilla.


toinen moottori tuli myös tänään illalla haettua, tiistaina tarkotus vuokrata moottorinostin ja laittaa paikalleen.

mitä tästä opimme osio:
-pitää asentaa tuo flektin sensori, ollut jo hetken hyllyssä muttakun ei oo kehdannu otta uusia jäähytysnesteitä pihalle, tosin nyt ne on pakko.
-tässä oli turbon öljytulo ryöstetty öljypainanturin reiästä, aikasemmin ajattelin että ei sillä niin väliä kun ei sensori toiminut aikasemminkaan, tosin ois tää moottori varmaan pelastunut jos ois nyt ollut sensori paikallaa. öljytulo myös vuoti hieman jonka takia menee putki uusiksi.

en kyllä tiiä mihin hävis 5l öljyä n.300km matkalla. vuoti se ehkä vähän mutta en ainakaan löytänyt mitään isompaa vuotoa, tosin tuntu menomatkalla savuttavan aika paljon sinistä aina kun kiihytteli. eniten ärsyttä se kun tossa koneessa oli uudet mäännänrenkaat, kiertokangenlaakerit ja kaikki tiivisteet vaihettua uusiin. no seuraavaan moottorin en laita silikonia kallimpaa tiivisteitä niin ei sitten vituta niin kovasti kun se hajoo, vois myös ton öljynpainaanturin laittaa nii ei pitäis jäädä tienpälle. jää nyt nää coiloverit tekemättä jossei saa noihin napoihin reikiä millään.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2017, 02:10:51 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Paikalla Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #39 : 18.04.2017, 12:03:02 »
Ootko kysynyt paikallisesta koneistamosta tota napojen sorvuuttamista  ;)

Maailmassa on tehty reikiä vähän vittumaisempiinkin kohteisiin...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #40 : 21.04.2017, 21:22:42 »
Ootko kysynyt paikallisesta koneistamosta tota napojen sorvuuttamista  ;)

Maailmassa on tehty reikiä vähän vittumaisempiinkin kohteisiin...
kyllähän niitä saa mutta millä hinnalla. aikanaan kun kyselin kierteiden tekoa noitten napojen sisään niin hinta-arvio oli 200e luokkaa parin kierteen sorvauksesta.

-----------------------------

eli tiistaina nousi vanha moottori ylös


öljypohja irti, vissiin 3 sylinterin kanki käynyt vähän kuivana.


ton vanhan koneen ois varmaan saanu kuntoon uusilla laakereilla kiertokangella ja kampiakselilla, mutta tuli halvemmaksi hankkia toinen kone. samanlainen b19a kuin aikaisempi. tämä irrotettu 240 volvosta


pieniä eroja ton 240 ja 360 lohkon kanssa. toisen moottorinkannakeen neljäs reikä ei porattu, jonka takia vaan kolmella pultilla. myös öljytikun kiinnike ei ole porattu jotenka tikun vartta joutu muokkaamaan ja 240 tikun reikä lohkossa ja se piti tukkia.


moottorin mukana tuli valmiiksi t-pala öp sensorille eli sitä ei tarvinnut hankkia. ilmeisesti ollut ennekin turbokäytössä tää kone. siihen uusi sensori, jos tää kone ei hajois öljynpaineen takia.


no seuraavaan moottorin en laita silikonia kallimpaa tiivisteitä niin ei sitten vituta niin kovasti kun se hajoo,
sen verran valehtelin että kannentiiviste piti hankkia uusi. piti ottaa kansi vanhasta koneesta koska siinä oli kaikki reiät valmiina sensoreille. tarkotus oli käyttää vanhaa kannentiivistettä, mutta tässä koneessa jäi tiiviste kanteen kiinni eikä lähtenyt irti rikkomatta, vanhassa koneessa jäi taas lohkoon kiinni.


turbo oli myös rikki ton öljyn vähyyden takia, löyty toinen hyllystä. otin bypassin vanhasta siihen ja samalla huomasin tossa olevan pari prikkaa, toinen näyttää kun ois laikalla yritetty kaventaa. pitäiskö tuolla olla tälläset vai mikä patentti tää nyt on?


uus kone paikallaan


nyt ei tahdo oikein käyä, ekella startilla sai pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin, kävi alkuun tosi huonosti jonka jälkeen pienellä kaasuttelulla sai käymään ok, kaasu ylös ja käy normaalisti tyhjäkäyntiä n.5sek jonka jälkeen tyhjäkäynti alko tosi epätasaseksi, kierroksia ottaa kummiskin normaalisti. tän jäkeen aijoin ulos tallista ja sammu. tän jälkeen en oo enään saanut millään käyntiin. bensa haisee startatessa ja kipinää saa. toi kone ei toisin ole missään parhaassa kunnossa. 1 ja 4 sylinterien ylälaidassa selkeä kynnys, kone myös tosi karstanen. myyjä sanoi saaneensa tän joltain jokkisukolta. mietityttää vaan miten huonossa kunnossa kone on jos jokkis kuski on valmiina antamaan sen pois. tosin uskon että vika on jossain muualla kun moottorissa, ei kummiskaan ton n.1min käymisen aikana pitänyt mitään outoa ääntä.
Edellinen kone oli lohko huohotuksella ja tässä huohotus venakopassa. tällähetkellä huohotus vedetty vaan ilmaan ja imusrajasta ja turbon imuputkesta reiät tukittu, voisko johtua tästä? miten menee alunperin noi huohottimen letkut koneissa jossa kannessa huohotus? vai onko jotain muuta mitä olisin voinut tehdä väärin tossa koneenvaihdossa? voisko muuttunut puristussuhde aiheuttaa tällästä?
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #41 : 21.04.2017, 23:31:24 »

turbo oli myös rikki ton öljyn vähyyden takia, löyty toinen hyllystä. otin bypassin vanhasta siihen ja samalla huomasin tossa olevan pari prikkaa, toinen näyttää kun ois laikalla yritetty kaventaa. pitäiskö tuolla olla tälläset vai mikä patentti tää nyt on?


Tuolleen itselläkin on, kun en jäykempää jousta tahtonut löytää bypassiin. ja varmaan kavennettu ettei tuki tuota nipan kohtaa

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #42 : 23.04.2017, 04:05:58 »
Tuolleen itselläkin on, kun en jäykempää jousta tahtonut löytää bypassiin. ja varmaan kavennettu ettei tuki tuota nipan kohtaa
eli siis lisätty sitä varten että pitäis korkeimmilla paineilla? itselle ei taida olla mitään hyötyä kun vakio paineet, tosin ei tosta varmaan haittaakaan ole.

------------------------------
tosiaan tänään vaihdoin akun kun olin ton toisen startannu tyhjäksi. toinen akku kiinni ja lähti heti käyntiin. koitin lähteä ajamaan  ja sammu taas heti ja ei lähe käyntiin. tän jälkeen ihmettelyä konepellin alla ja huomasin että ruiskun rele ei ollut kunnolla kiinni, rele pohjaan ja kaikki taas toimii. oon vissiin vahingossa tönassyt tota konetta vaihtaessa.


tän jälkeen huonot renkaat kiinni ja vähän kokeilemaan taittuuko vielä talven jälkeen. muuten ihan hyvin, mutta ei haittais jos tehoa ois vähän enemmän, menee aika kaasupohjassa vetämiseks. pitää yrittää keksiä sytytysennakkoa myöhemmälle että vois kokeilla ahtopainetten nostamista
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #43 : 30.04.2017, 03:12:41 »
ollut jo jonkin aikaa ongelmana vuotava öljyntulo turbolle. tehty jarruputkesta ja laitettu tohon liiän lyhyt "pultti" jonka takia putki ei mene kunnolla pohjaan.


koska toi on lievästi väljä niin putki pääsee tärisemään tossa ja sen takia meni ajosta rikki. no nyt on ainakin testattu öp valon toimivuus.


pitempää liitintä ei tolla kierteellä löytynyt mistään, mutta löyty yks jarruputken jatkos


pikkasen hitsauskonetta ja laikkaa ja on oikealla kierteellä oleva liitos, nyt ei enään vuoda


seuraavaksi ahtojen nostoa, löyty tollanen varmasti tosi laadukas rajapaineventtili ebaystä


aikasemminhan ahdot näytti 0.3bar ja mietin että voisko johtua siitä että mittari näyttää -0.2 auton ollessa sammuksissa, no paineet nyt nostettu mittarin mukaan 0.5 eli oikeasti 0.7? vielä ei oo mitään hajonnut, mutta kuullut parilta henkilöltä ettei tällä sytkällä kannattais mennä yli 0,5 bar. tosin bensapuolenkaan ei pitäis riittää ees positiiviselle paineelle...


seuraavaksi mittaristo irti. tähän vaihettu uudenmanmallinen mittaristo, koska vanhaan ei saa uutta nopeusmittarinvaijeria mistään. tässä matkamittari ei toiminut ja ajattelin että otan matkamittarin rattaat vanhasta mittaristosta. vanhan mittariston rattaat ei käynyt, mutta ei ollutkaan ratas rikki vaan oli tippunut paikaltaan. ratas paikalleen ja mittari taas pyörii.


ajattelin samalla kun mittaristo oli irti että vois siirtää ahtopainemittarin tonne tyhjälle paikalle. ekaks reikä mittaristoon.


sit mittari kiinni


omasta mielestä ihan onnistunut asennus, tosin rikoin ton mittarin kun yritin työntää sinne mittariston väristä lediä. ledin pää otti kiini tonne mittarin sisuksiin ja väänsi jotain koska mittari ei enään näytä oikein.


coiloverit menin myymään kun sain sopivan tarjouksen, eli pysyy ainakin toistaiseksi laikkajousilla. tosin jos on vielä ensitalvena ajossa niin pitää keksiä jotakin. ei mahu talvirenkaat alle näin matalana.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2017, 03:16:10 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #44 : 30.04.2017, 10:29:42 »
Hyvin sopii mittari mittaristoon :tykkää: Oikea paine kannattaisi kuitenkin varmistaa teollisuusmittarilla.
Lainaus käyttäjältä: nepiirtääkelonliituu
eli siis lisätty sitä varten että pitäis korkeimmilla paineilla?
Jep

 

Carcom Oy  Ateho