Autodiagnoosi  Carcom Oy

Heegen S60R

  • 7 Vastauksia
  • 2891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Heegen S60R
« : 17.11.2019, 21:15:31 »
Monien tähdellisten autojen jälkeen alkoi autokuume olla sellaisissa lukemissa että jotain asialle oli tehtävä. Ajatus ärrän ostosta oli kypsynyt jonkun aikaa ja nettiautoa selatessa sattui silmään tällainen suomiärrä.

Autonhakureissulle lähdin heinäkuun vaihteessa. Reissu itsessäänkin oli jo melkoinen kokemus mutta ei siitä sen enempää  :D

Eli auto on S60R vuosimallia 2004 ja käyttöönotto oli 2003 loppupuolella. Autossa on täydellinen merkkihuoltohistoria tähän päivään asti ja tällä hetkellä kilometrejä mittarissa pikkuisen vajaa 180tkm.
Autossa on perus ärrä varustus, ilman kattoluukkua ja parkkitutkia. Tutkien ja luukun puuttuminen on itselle lähinnä vain plussaa. Ja tärkeimpänä varusteena tietenkin 6 vaihteinen manuaali.
Autossa on myös jälkiasenteinen eberin lämmitin puhelinohjauksella.
Puhelinohjauksesta vastaa Aumec? nimisen firman purkki joka vaatisi toimivan sim-kortin. Onkohan tuohon pakko hommata Remucin kortti vai onko jotain muita vaihtoehtoja? Yhden prepaid simin kävin jo ostamassa, mutta sillä ei saanut yhtettä purkista operaattoriin.






Autohan oli ostohetkellä täysin vakio.
Muutamilla ärrillä on tullu aiemminkin ajettua, mutta tämä yksilö oli niistä ylivoimaisesti huonoin ajaa. Eli pienellä riskillä autosta kaupat tein.

Huonolle ajettavuudelle löytyi muutamakin syy, eli vasen rt-ulkopää väljä, vasemman etu vetoakselin pultti irti ja kulmat aivan metsässä. Nämä kun laittoi kuntoon niin autosta tuli aivan erilainen ajettava.

Huoltoja ja pientä näpräystä kerennyt kerennyt jo autolle tekemään:
Laaja perushuolto,
Kulmavaihteen booriholkin ja holkin stefojen vaihto. Samalla vaihtui myös öljyt kulmavaihteeseen ja vaihteistoon.
Eibachin madallusjousien asennus ja samassa yhteydessä vaihtelin etujousien istukat.

Viikonloppuna otin missioksi penkkien hoidon, kun yllättävää kyllä atacama jakkarat oli jo vähän kulahtaneet.






Aivan uuden veroisia penkeistä ei tullut käytössä olevilla aineilla, mutta varsin hyvin nuorentui 15v vanha nahka kohtuu pienellä panostuksella.

Kirjoittelen autosta kunhan tulee jotain kirjoittamisen aihetta tulee ja kerkeää tänne rustailemaan  :) Kaikenlaista pientä autolle on suunnitteilla, mutta niistä lisää myöhemmin.



Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Heegen S60R
« Vastaus #1 : 18.11.2019, 17:34:12 »
Mulla on Remucissa dna:n halvin dataliittymä, onkohan vielä minidata nimellä. Jotain 6€ pintaan siinä on kuukausimaksu.

Mitä teit penkeille? Hyvältä näyttää. Omiin atacama-penkkeihin pitäs kans ehostusta tehä...suunnitelmat on kyl jo selvillä niiden osalta mutta muunkinlaiset kokemukset kiinnostaa  :)
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa nfh63

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Heegen S60R
« Vastaus #2 : 18.11.2019, 17:38:35 »
PIN-koodin kysely poistettu SIM-kortilta?
V70 2.5T Summum 2005 facelift
XC70 2.4T 2001

Poissa Heege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Heegen S60R
« Vastaus #3 : 18.11.2019, 18:01:10 »
Mitä teit penkeille? Hyvältä näyttää. Omiin atacama-penkkeihin pitäs kans ehostusta tehä...suunnitelmat on kyl jo selvillä niiden osalta mutta muunkinlaiset kokemukset kiinnostaa  :)

Colourlockshopilta tuli väriaine ja siihen lisäksi huoltosetti missä oli nahalle pesuaine ja hoitoaine. Laita ihmeessä kuvia sitten, että minkälaiset sait penkeistä ja millä setillä :)

PIN-koodin kysely poistettu SIM-kortilta?


Joo oli poistettu kysely mutta ei alkanut millekkään.

Poissa Heege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Heegen S60R
« Vastaus #4 : 24.11.2019, 14:33:56 »
Nurkkiin oli jääny pyörimään edellisistä autoista Stp black gold äänieristettä niin tuli laitettua ärrässä sekin hyötykäyttöön. Vaimentelin siis kontin ja kaikki ovet. Testasin vaikutusta kun kontti oli eristetty, mutta vaikutus äänimaailmaan tällä jäi yllättävänkin pieneksi. Seuraavaksi eristelin ovet ja jopas tuli muutosta! Rengasmelu pieneni melkoisesti ja kaiuttimien äänenlaatu parani melkolailla.
Työnähän tuo oli melko simppeliä mutta aikaa vievää. Etuovista joutui poraamaan kaiuttimien popparit irti, mutta muuten melko simppeliä. Takaovista sitten ei tarvinut kuin ovipahvi irrottaa, niin pääsi eristyshommiin. Kuviakin tuli otettua mutta nehän hävisi suurimmaksi osaksi bittiavaruuteen :( mutta tähän tyyliin:



Rapakon takana ollut aika paljon juttua polttoainepumpun ohjainlaiteongelmista niin siirsin purkin takakontin "kattoon" parempaan suojaan. Kyseinen purkkihan löytyy polttoainetankin kyljestä pohjasta joten aika arkaan paikkaan on laitettu. ::)




Oiskohan noin metrin joutunut johtosarjaa jatkamaan että sai tuonne sijoitettua, mutta muuten ei paha rasti. Jonkin verran oli jo purkissa törkyä sisällä niin toivotaan että tällä saisi vähän lisää elinaikaa.





Viikonloppuna tuli myös asenneltua lohkolämmitin autoon kun sellaista ei vielä ollut. Lämmitin tuli lähinnä tueksi eberille kun autolle tulee niin vähän kilometrejä talven aikana ja ihan täysin en luota että lähtee pöhisemään kun on reilummin pakkasta. TT thermo oli toinen vaihtoehto mutta sain pelkän säteilyvastuksen niin halvalla että saa kelvata toistaiseksi.





Lämmityspistokkeen asennus puskuriin näkyville ei ollut vaihtoehto niin asensin sen puskurin alalippaan vänkärin sumuvalon viereen täysin pois näkyvistä:





Mitä kerkesin testailla niin yllättävänkin helposti pääsee pistokkeeseen käsiksi.


Poissa Heege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Heegen S60R
« Vastaus #5 : 29.03.2020, 19:22:01 »
Kirjoittelu jäänyt vähemmälle, mutta jotain saatu aikaiseksikin. Viime syksynä kuumimpien kelien aikoihin lämpimänä käynnistäessä kuului muutaman kerran vaimea korahdus moottorista. Käytin jakopään kopan auki ja tarkastelin vvt- yksiköitä ja kappas, pakopuolen yksikkö väljänä. Sen verran vähän väljää oli vielä tässä vaiheessa, että ajoittaista osakaasu nykimistä lukuun ottamatta ei ajossa vielä mitään huomannut.
Vuoden vaihteessa tuli sopiva sauma niin vaihtelin molemmat vvt-yksiköt. Samalla vaihtui myös jakopääsetti, vesipumppu, moniurahihna ja nokkien stefat.





Rempan jälkeen hävisi kaikki satunnaiset nykimiset. Ihanan kallista.

Putkiston vaihto on ollut mielenpäällä auton ostosta asti. Valmiiden catback settien hinnat on sillä tasolla, että ei semmoista raaskinut ostaa niin se piti vääntää ite.






Eli perus 3" putkesta kahdella vaimentimella tuli ränni tehtyä. Saumoja lukuun ottamatta aivan hyvä ensimmäiseksi ite tehdyksi. Ulostuloon pitäisi vielä jotain keksiä suoran putken tilalle.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2020, 19:42:06 kirjoittanut Heege »

Poissa Heege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Heegen S60R
« Vastaus #6 : 29.03.2020, 19:32:00 »
Haldexin kohdalla maavaraa on vakionakin vähän laisesti niin testasin samalla miten onnistuu tehdä putkesta ovaalia ruuvipenkissä. Aivan hyvin.

Autossa olevat ajovalojen pyyhkimet on omaan silmään aivan hirveät, joten tuli tilattua vpartsilta niille peitelätkät mitkä suihkin korin väriin. Samalla testasin miltä puskurin listat näyttäis korin värisinä, enää ei ois kuin loput
« Viimeksi muokattu: 29.03.2020, 19:40:05 kirjoittanut Heege »

Poissa Heege

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Heegen S60R
« Vastaus #7 : 29.03.2020, 19:39:39 »
Kuvat jäi puuttumaan edellisestä viestistä jostain syystä:





 

KL-varaosat  Race.fi