RallyBaron  Samppasport

Historic 240 Turbo

  • 228 Vastauksia
  • 107335 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #30 : 06.10.2013, 20:42:16 »
Mistä tarrat? Dave Bartonilta vai josstain muualta?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #31 : 06.10.2013, 20:46:04 »
Mistä tarrat? Dave Bartonilta vai josstain muualta?
Paikallisesta (JKL) yrityksestä joka tekee mainos ym. teippauksia. Muistitikulla vein kuvat ja tulostettuna ja laminaattikalvo liimattuna hain. Tingin kun leikkaan itse irti arkista.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #32 : 13.10.2013, 20:12:32 »
Parissa "pikkuhitsauksessa" kuluikin sitten muutama tovi, niinkuin arvata saattoi. Runkoaisa oli yllättävän pehmeä. Jouduin irroittamaan jarruputkien jakotukin ja alatukivarren sen takia. Nyt on parikymmentä senttiä uutta, 2,5mm aineesta tehtyä palkinpohjaa niin ei heti ruostu uudestaan. Oikein hyvän jos olisi tehnyt pitäisi etupalkki irroittaa myös. Sen kiinnityskohta on hieman turvonnut, mutta kova vielä. Pitkittäisrunkopalkkiin oikealle puolelle 50x100 paikka ja apparin penkin alle 70x400 uutta peltiä hitsasin myös.

Eilen pesin pohjan ja tänään ruiskutin kotelomassan pohjaan ja loppujen palkkien sisään. Seuraavaksi lokarit paikoilleen ja paksumpaa massaa päälle.

Loput listat laitoin paikoilleen ja takaluukkuun lisälukitukset. Puskurin päälilistat on hankalia saada istumaan siististi, varsinkin kun valkkasin tähän huonoimpia mitä varastosta löytyi. Säästetään parhaat seuraaviin rojekteihin... Laitoin lopuksi muutaman niistä ruuvilla kiinni kun eivät tahtoneet muuten pysyä. (Tai arvelin ettei kisassa ainakaan säily tallessa.)

Ohjaustehostin toimii ajoittain, kun autoa on siirrelty pihalle ja takaisin. Täytyy kokeilla pari kertaa vaihtaa öljyjä jos se siitä nöyrtyisi. Ei vuoda mistään niin sen puoleen ei tiivisteitä tarvitsisi uusia, venttiilipöytä vain jumittaa jotenkin?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #33 : 13.10.2013, 21:07:29 »
Otetaampas ralliauto seurantaan.. :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #34 : 16.10.2013, 20:16:48 »
Ruostesuojaus olisi tehty ja tänään kävin katsastuskonttorilla tilaamassa alkuperäiset kilvet. Arvioitu toimitusaika pari-kolme viikkoa, joten jos työt ja koulu ei liikaa haittaa harrastamista voisi sama aikataulu olla myös maantiekatsastukselle.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #35 : 20.10.2013, 17:45:39 »
Pari kuvaa ulkosalla, siirtokitkat alla:

Kamera jotenkin vääristää värisävyjä?

"Volvo korjaamon" pihassa.

"Varakilvet" sprinttejä varten kun  niissä ei saa olla omat kilvet näkyvillä.

Ainoa kuva jossa pintaväri näyttää lähes samalta kuin luonnossa.

Aikalailla alkaisi olla valmista. Huomasin että taakse on pohjaanlyöntikumit unohtuneet. Täytyypi ostaa jotkut yleismallit ja tehdä niihin sopiva latta alkuperäisiin reikiin. Tarvikkeena ei taida saada ja marmoritiskillä oli vuosi sitten yli 70€ kpl kun kysyin toiseen autoon...
Pohjapanssari on vielä kanttaamatta myös.
K-Jetti on kyllä ihailtavan hyvä lähtemään käyntiin moniin nykyautoihinkin verrattuna. Vaikka akku vajenee pikkusiirtoja tehdessä, se lähtee käymään kunhan pikkasen kone pyörähtää. Toivottavasti ajosäädötkin saadaan yhtä hyviksi kuin kylmärikastus.

Trippimittari pitäisi kartturille varmaan laittaa myöskin, mutta tietääkö kukaan minkä ikäiseen kelpaa diginäytöllä oleva? Vanhemmissa kilpureissahan pitää olla analoginen näyttö, mutta onhan -80luvulla ollut jo muitakin vaihtoehtoja.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #36 : 20.10.2013, 19:13:47 »
Onkos sulla tässä niin että bpumppu lähtee pyöriin kun avaimen kääntää sytytysvirta-asentoon? :) Sillon se kyllä lähtee hyvin käymään.. Joissain näissä kuten allekirjoittaneen k-jettiläisessä pumppu alkaa pyöriä vasta startatessa ja painetta kun ei ole heti sitä 5 baria niin ei lähekkään käymään sekunnin starttauksella.. :D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #37 : 20.10.2013, 19:35:24 »
Hienoa projektia päällänsä jollakin ja ralleissa tekniikan puolella katsastajana toimivana alkoi kiinnostamaan tämä, joten seurantaan laittelen. ;) :D

Pisti kuvat silmään, Uuraisten suunnalla taitaa "volvokorjaamo" olla?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #38 : 20.10.2013, 19:44:30 »
Onkos sulla tässä niin että bpumppu lähtee pyöriin kun avaimen kääntää sytytysvirta-asentoon?
Jep, kun pumppu sammuu ja kääntää avainta lisää niin syttyy, vaikka joku sanois että ei se kyllä jaksa.
Hienoa projektia päällänsä jollakin ja ralleissa tekniikan puolella katsastajana toimivana alkoi kiinnostamaan tämä, joten seurantaan laittelen. ;) :D

Pisti kuvat silmään, Uuraisten suunnalla taitaa "volvokorjaamo" olla?
Lähempänä Jyväskylää, vaikka UuUA:n talkoissa pyöritäänkin.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #39 : 22.10.2013, 21:25:33 »
On se komea noissa kuvissa.  S*

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #40 : 23.10.2013, 14:42:40 »
On kyllä erittäin siisti toteutus aiheesta! Nyt ei muuta kun toivotaan että pysyy ojien välissä  :pomo:

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #41 : 23.10.2013, 17:52:45 »
Ihan kun mun vanha 244 orkkistbo ulkoopäin :'( Komee vehje kyllä on :)
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #42 : 23.10.2013, 19:49:58 »
On se kyllä tyylikäs. Kai tähän tulee virgot?  :)

Ja montas alkup. Turboa sulla nyt on yhteensä?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #43 : 23.10.2013, 20:14:49 »
Kiitos kehuista. Koetan ottaa parempia kuvia toisella kameralla kun keli paranee.
On se kyllä tyylikäs. Kai tähän tulee virgot?  :)

Ja montas alkup. Turboa sulla nyt on yhteensä?
Virgoja on 3,5 sarjaa oottamassa, joista yhdet on kopiot. Vakioluokassa pitää ymmärtääkseni olla vanteet luokkarin mukaan, joten ne on ainoa oikea vaihtoehto senkin puolesta. Nuo Dragot saa olla toistaiseksi siirtopyörinä kun niissä on jonkinlaiset kitkarenkaat.
Tämä on kolmas orkkis-Turbo jonka omistan.

On kyllä erittäin siisti toteutus aiheesta! Nyt ei muuta kun toivotaan että pysyy ojien välissä  :pomo:
Yritetään pysyä tosiaan ojien välissä, ajetaan vaikka 60% vauhdilla.(+kypärälisä :D)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #44 : 14.11.2013, 18:07:06 »

Leima tuli. *taavih->

Alkuperäiset kilvet on paikallaan ja ajamalla tulin konttorilta kotiin. Kaikenlaisia pikkuvikoja löytyi myös, kun pääsi tien päälle ajelemaan. Joku alustassa haki paikkaansa ja alkoi kolisemaan, ei varmaan kovin vakavaa. Pissapojan ja ajovalojen sulakkeet korjasin ennen katsastusta. Kuskinajovalon heiastin vaihdettava vielä, kun sen huonoa kuntoa en ollut huomannut. Suurimpana ongelmana on nyt käyntihäiriö. Alipaineilla toimii hyvin, mutta nollapaineilla ja varsinkin ahdoilla tuntuu kuin bensa loppuisi kokonaan. :( Tyhjäkäynti on kuitenkin hyvä. Varastossa on yksi määränjakaja sekä op-säädin, täytyy viikonloppuna mitata paineita ja koettaa toisilla osilla. Vakuutus on toistaiseksi voimassa niin voi käydä koeajolla.

Tullessa tuli ostettua kartturia varten uusi penkki niin saa sisustaan kaikki valmiiksi.
Tässähän täytyy ruveta kyselemään kohta passitusta.  :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo