KL-varaosat  Race.fi

Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot

  • 1423 Vastauksia
  • 685668 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rami.P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #540 : 19.02.2014, 20:15:28 »
Ihan tavallista pc rautaa se mäkkikin on.
Volvo v70 2001 2.4 125kw

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #541 : 19.02.2014, 22:13:42 »
Volvo V70 mk1 2,5 TDi vm. -99, minkälainen vikakoodi työkalu olisi hyvä alle 100€ hintaluokassa?
Käyttöönotto -98, vaikuttaa kuitenkin -99 mallilta.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa veijola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #542 : 19.02.2014, 23:16:41 »
Varmaankaan ei vol-fcr toimi jos msa 15.8 ohjaus. Halvalla ei taida toimivaa lukijaa saada.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #543 : 19.02.2014, 23:36:30 »
Tuo Elekman lukija taitaa käydä josta mainitsin äskettäin.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #544 : 20.02.2014, 08:32:14 »
Varmaankaan ei vol-fcr toimi jos msa 15.8 ohjaus. Halvalla ei taida toimivaa lukijaa saada.

Juuei. Mutta tuossa saattaa olla MSA 15.7. Vuoden 98 puolella valmistetuissa vm 99:ssä voi olla kumpi vaan. Mm tuolta mun showroomista (sigun linkki) löytyy kuvat joiden avulla tietää kumpi on. Oisko sivulla 3. Tällöin pitäisi VAG KKL piuha ja vol-fcr toimia. Itellä vielä työn alla saada toimimaan, kuten edelliseltä sivulta voi todeta...
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #545 : 20.02.2014, 09:02:38 »
Yleensä noissa vastaavissa ei kyllä paljo muuta softaan viittaavaa ole ku tuo nimi.
Toisaalta en ymmärrä täysin miksi noita "piraatti"lukijoita/softia haukutaan niin kovasti?
Tietty jos on työn puolesta mahdollisuus aitoon vidaan tmv.niin mikäs siinä,mutta normikuluttajalle nuo piraatit on hyvä vaihtoehto.
Tänä päivänä vikakoodinluku esim.maksaa jo sen verran että ei tarvi monesti luetuttaa niin piraatin hinta on mennyt.
Ikävä kyllä monessa korjaamossa saa pelkkää valohoitoa ja arvauksen koodista,ei niitä merkkikohtaisia softia/laitteita löydy moneltakaan pienemmältä pajalta!Ja tuntuupa niitä vida/dice softia käyttävän aivan volvon  huoltomiehetkin kotihommissa... :pomo:
Jos otetaan esimerkiksi vaikka tämä suomalaisen firman myymä vikakoodinlukija jossa vastaavat ominaisuudet kuin bsr:n lukijassa.
Eli teetetään kiinassa  kopio bsr ja laitetaan luonnollisesti erilaiset kuoret ettei ruotsalaiset suuttuis niin mikä tästä piraatista tekee suositeltavan?? ???
Tai kuinka moni ostaa kaikki tietokoneensa käyttikset,softat ym.aitoina?Ja tottakait asennuttaa ne virallisella huoltoliikkeellä :2funny:no ei sitten yksikään.....että ei siitä kamalan isoa numeroa kannata tehdä jos joku haluaa säästää ja tutkia asioita ihan itse.Toki täällä foorumilla ei ymmärrettävistä syistä voi mainostaa tai suositella kyseistä vaihtoehtoa,mutta jokainen tehköön parhaaksi katsomallaan tavalla.
Hyviä kysymyksiä ja ajatuksia!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #546 : 20.02.2014, 09:31:31 »
Jos otetaan esimerkiksi vaikka tämä suomalaisen firman myymä vikakoodinlukija jossa vastaavat ominaisuudet kuin bsr:n lukijassa.
Eli teetetään kiinassa  kopio bsr ja laitetaan luonnollisesti erilaiset kuoret ettei ruotsalaiset suuttuis niin mikä tästä piraatista tekee suositeltavan?? ???
Tai kuinka moni ostaa kaikki tietokoneensa käyttikset,softat ym.aitoina?Ja tottakait asennuttaa ne virallisella huoltoliikkeellä :2funny:no ei sitten yksikään.....että ei siitä kamalan isoa numeroa kannata tehdä jos joku haluaa säästää ja tutkia asioita ihan itse.Toki täällä foorumilla ei ymmärrettävistä syistä voi mainostaa tai suositella kyseistä vaihtoehtoa,mutta jokainen tehköön parhaaksi katsomallaan tavalla.
Onko jotain sisäpiiritietoa että suomalainen lukija on piraatti versio BSR:n lukijasta? Omasta mielestä tuote ei ole kopio jos se ei näytä yhtään samalta kuin alkuperäinen.
Itsellä on ostettu käyttis koneessa eikä ole asennettuna yhtään piraattisoftaa.  :hello: Itse olen asentanut ostamani ohjelmat, mutta sehän on sallittua. Opiskelijana noita piraattisoftia tuli harratettua, mutta kun töihin pääsin ja aloin tekemään työkseni ohjelmia päätin että käytän laillisia ohjelmia. Tämä sen takia että olisi tekopyhää käyttää laittomia softia ja valittaa jos joku varastaa / käyttää väärin omia tekeleitä. Tiedän tapauksia jotka valittavat tekijänoikeusista ja samalla käyttävät itse netistä lataamiaan piraattiohjelmia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #547 : 20.02.2014, 09:37:38 »
Lainaus käyttäjältä: eekone link=topic=212.msg795132#msg795132 date=13Onneksi en ä7934
Juuei. Mutta tuossa saattaa olla MSA 15.7. Vuoden 98 puolella valmistetuissa vm 99:ssä voi olla kumpi vaan. Mm tuolta mun showroomista (sigun linkki) löytyy kuvat joiden avulla tietää kumpi on. Oisko sivulla 3. Tällöin pitäisi VAG KKL piuha ja vol-fcr toimia. Itellä vielä työn alla saada toimimaan, kuten edelliseltä sivulta voi todeta...

Näytti konetilassa siltä että on MSA 15.7. Eli siitä sitten... Onneksi ei ole mitään vikaa niin ei ole kiire :)
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #548 : 20.02.2014, 11:01:28 »
Onko jotain sisäpiiritietoa että suomalainen lukija on piraatti versio BSR:n lukijasta? Omasta mielestä tuote ei ole kopio jos se ei näytä yhtään samalta kuin alkuperäinen.
Itsellä on ostettu käyttis koneessa eikä ole asennettuna yhtään piraattisoftaa.  :hello: Itse olen asentanut ostamani ohjelmat, mutta sehän on sallittua. Opiskelijana noita piraattisoftia tuli harratettua, mutta kun töihin pääsin ja aloin tekemään työkseni ohjelmia päätin että käytän laillisia ohjelmia. Tämä sen takia että olisi tekopyhää käyttää laittomia softia ja valittaa jos joku varastaa / käyttää väärin omia tekeleitä. Tiedän tapauksia jotka valittavat tekijänoikeusista ja samalla käyttävät itse netistä lataamiaan piraattiohjelmia.

Mullakaan ei ole yhtään piraattisoftaa ollu sitten opiskeluaikojen. Tuota piraattiväitettä lukijasta ihmettelen itekin.

Piratismin puolustamista on todella vaikea ymmärtää. Ei ne softatkaan ilmaiseksi synny, ellei joku halua harrastaa. Vai haluaisiko joku piraatti koodata diagnoosijärjestelmän vaikkapa 99-00 tdi Volvoon?
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #549 : 20.02.2014, 11:03:34 »
Toisaalta en ymmärrä täysin miksi noita "piraatti"lukijoita/softia haukutaan niin kovasti?
Tietty jos on työn puolesta mahdollisuus aitoon vidaan tmv.niin mikäs siinä,mutta normikuluttajalle nuo piraatit on hyvä vaihtoehto.
Tänä päivänä vikakoodinluku esim.maksaa jo sen verran että ei tarvi monesti luetuttaa niin piraatin hinta on mennyt.

1) piraattilukija/softa on toisen tekemän työn hyväksikäyttöä ilman että siitä maksaa tekijälle korvauksen. Rankasti kärjistäen voisi sanoa, että miksi ostaa uusi jarrusatula autoon koska varastamalla saa ilmaiseksi. :)

2) piraattisoftien mukana voi tulla kaikenlaista kivaa koneelle ja myyjäähän et vastuuseen saa

3) piraattilaitteen/softan ostamalla tuet monesti rahallasi jonkinlaista hämärätoimintaa tai suoraan rikollisliigoja tms.

Piraattisoftan lataaminen netistä on vielä jotenkin ymmärrettävissä mun näkökulmasta ja varsinkin jos puhutaan tuotteesta jota ei enää edes voi mistään laillisesti hankkia. Kuten vaikkapa vadis. Mutta itse en ymmärrä että jollekin maksaa tuosta piraatista jotain.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #550 : 20.02.2014, 11:04:07 »
Näytti konetilassa siltä että on MSA 15.7. Eli siitä sitten... Onneksi ei ole mitään vikaa niin ei ole kiire :)

Joo ei kannata kiirehtiä, ilmottelen kuinka käy. :)
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #551 : 20.02.2014, 11:10:34 »
1) piraattilukija/softa on toisen tekemän työn hyväksikäyttöä ilman että siitä maksaa tekijälle korvauksen. Rankasti kärjistäen voisi sanoa, että miksi ostaa uusi jarrusatula autoon koska varastamalla saa ilmaiseksi. :)

2) piraattisoftien mukana voi tulla kaikenlaista kivaa koneelle ja myyjäähän et vastuuseen saa

3) piraattilaitteen/softan ostamalla tuet monesti rahallasi jonkinlaista hämärätoimintaa tai suoraan rikollisliigoja tms.

Piraattisoftan lataaminen netistä on vielä jotenkin ymmärrettävissä mun näkökulmasta ja varsinkin jos puhutaan tuotteesta jota ei enää edes voi mistään laillisesti hankkia. Kuten vaikkapa vadis. Mutta itse en ymmärrä että jollekin maksaa tuosta piraatista jotain.

Tässähän se tulikin harvinaisen selvästi. :)

Tosin netistä lataamallakin voi saada koneelleen jotain ylimääräistä... Enkä ite kannata sitäkään, paitsi tosiaan jos ei muuten jotain saa.

Musiikin tekeminenkään ei ole ilmaista (muusikkona tämän todellakin tiedän), näin sivumennen sanoen. Mutta se on taas kokonaan toinen tarina eikä kuulu tähän...
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

donnari

  • Vieras
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #552 : 21.02.2014, 13:08:33 »
Tässähän se tulikin harvinaisen selvästi. :)

Tosin netistä lataamallakin voi saada koneelleen jotain ylimääräistä... Enkä ite kannata sitäkään, paitsi tosiaan jos ei muuten jotain saa.

Musiikin tekeminenkään ei ole ilmaista (muusikkona tämän todellakin tiedän), näin sivumennen sanoen. Mutta se on taas kokonaan toinen tarina eikä kuulu tähän...

Niinpä niin..siinähän se tuli"paitsi jos ei muuten jotain saa" ;D....

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #553 : 21.02.2014, 13:13:23 »
Niinpä niin..siinähän se tuli"paitsi jos ei muuten jotain saa" ;D....

Niin? Joskus käy niin että alkuperäinen julkaisija lopettaa tuotteen julkaisemisen. Enempää rautalankaa ei heru.
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

donnari

  • Vieras
Vs: Vikakoodien lukulaiteet ja ohjelmistot
« Vastaus #554 : 21.02.2014, 13:41:20 »
1) piraattilukija/softa on toisen tekemän työn hyväksikäyttöä ilman että siitä maksaa tekijälle korvauksen. Rankasti kärjistäen voisi sanoa, että miksi ostaa uusi jarrusatula autoon koska varastamalla saa ilmaiseksi. :)

2) piraattisoftien mukana voi tulla kaikenlaista kivaa koneelle ja myyjäähän et vastuuseen saa

3) piraattilaitteen/softan ostamalla tuet monesti rahallasi jonkinlaista hämärätoimintaa tai suoraan rikollisliigoja tms.

Piraattisoftan lataaminen netistä on vielä jotenkin ymmärrettävissä mun näkökulmasta ja varsinkin jos puhutaan tuotteesta jota ei enää edes voi mistään laillisesti hankkia. Kuten vaikkapa vadis. Mutta itse en ymmärrä että jollekin maksaa tuosta piraatista jotain.

1.)Mun mielestä varastaminen ja ostaminen on kaks eri asiaa!
2.)Luonnollisesti vastuu on loppupeleissä ostajalla ja se tuliskin ymmärtää jo ostaissa!
3.)Jos hankkii esim. tuon vida/dice setin kiinasta onko se piratismin tukemista?Ribben mukaan ei jos se näyttää erilaiselta :2funny:Onko softa identtinen volvon käyttämän kanssa?en tiedä kun en aitoa omista.

Ihan tästä syystä halusinkin keskustelua herätellä,tuntuu että jokaisella on erilaiset käsitykset piratismista.
Enkä ole väittänytkään etteikö softia ym.sais asentaa itse,mutta välillä tulee sellanen kuva ammatikseen autoja korjaavilta että aina pitäis viedä auto huoltoon ja mielellään merkkiliikkeeseen.
Nykyään kun mm.kiinasta saa tilattua lähes mitä vaan romua pilkkahinnalla kotiin kannettuna niin moniko miettii mitkä tavarat on ns.aitoja?
Tai niinku yleisesti tiedetään käytetään monien tavaroitten valmistuksessa mm.lapsityövoimaa..
Sisäpiiritietoihin en kommentoi,mutta montako vastaavaa tuotetta on ominaisuuksiltaan kun bsr???ei kait kukaan niin hölmö oo että identtisen teettäis,saattais tulla kalliiksi :'(mutta onko sen ostaminen ok kun ei sitä vanhempaa mallia saa enää uutena?
Oliksää ribbe ennen työtön rikollinen kun "ruokit"piratismia?onko se sallitumpaa työttömänä??(tämmösen kuvan tuosta sun kirjotuksesta saa)Ehkä jokaisen kannattaa miettiä näitä asioita hiukan tarkemmin omalla kohdallaan ennen kuin kovin teilaa muita :pomo:
Kenenkään ei kannata vetää herneitä nenuun tämän kirjotuksen takia se ei ole tämän jutun tarkotus!!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron