Selvittelin tänään vakaajatankojen materiaalivalintoja ja valmistusmenetelmä. Jousiteräs vaatii oikeanlaisen lämpökäsittelyn väännön jälkeen, jotta ominaisuudet saadaan kohdalleen kun ne autoon laitetaan. Paikkakunnalla on karkaisimo, jonne ajattelin soitella vielä asiasta. Laskeskelin tuossa päivällä pinta-alojen suhteita annetuille ainevahvuuksille ja yhteneväiseltä näyttää, että etummaisen vakaajatangon pinta-ala tulisi olla n. 130 - 140 % suurempi, kuin takavakaajan pinta-ala. Suunnilleen noin se oli Lankun kokeiluissa ja turbo Volvon vakiotangoissakin. Jos vakiossa oli (mikäli oikein muistan) 21 mm edessä ja takana 19 mm, niin silloin olisi tuota 140 % luokkaa. Saisi vissiin hyvän drifterin, jos laittaa samaa kankea eteen ja taakse vai tuleeko siitä liian vikuri ajettava radalle. Mitähän vahvistetut tehdastekoiset vakaajatangot halvimmillaan ovat, jotta kannattaako niitä taloudellisessa mielessä vääntää? Harrastaminen on sitten eri asia.