Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Mun mk1 v70:ssä on kyl käytössä avain joka sopii käynnistykseen, ja takakontin lukkoon, mut ei mahdu hanskalokeron lukkoon. Muitakin avaimia on, sellainenkin on jossa ei ole mustaa muovia ja sirua, jolla auto ei käynnisty. Ota näistä selvää. Enivei käynnistys-kakkosavaimen teettäminen maksaa about satasen, mut jos hukkaa viimeisen avaimen sitten tulee kalliiksi
2
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / ABS ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Anamies tänään kello 22:01:37 »
Ongelmia ABS jarrujen kanssa. 2009 mallinen S60 ilmoittaa, että ajonvakauden hallinnassa ja jarrusassistansissa on vikaa. Vikakoodit BCM-0011 ja BCM-0012 tulee eli valittaa vasemman eturenkaan anturin heikosta signaalista.

Tehty:
Vasemman renkaan ABS anturi vaihdettu.
Vasen vetoakseli vaihdettu.
Kaikki anturit mitattu yleismittarilla ja noin 650 Ohm tulee resistanniksi.
Kokeiltu irroittaa anturien johdot ja vikakoodi tulee kaikilta erikseen heti kun laittaa virrat päälle.
Juotokset tarkastettu ja korjattu ABS ohjainkortilta Youtubesta löytyvien vinkkien avulla.
Käytetty ABS ohjain kortti ostettu Ovokon kautta ja juotettu EEPROM vanhasta kortista uuteen.
Mittattu yleismittarilla, että vasemman renkaan ABS anturin liittimestä on yhteys ABS yksikön liittimeen. Eli johto on ehjä. Jonkunlainen kontaktiongelma voisi kuitenkin kyseisen ongelman aiheuttaa.
Ennen ABS ohjaimen juotosten korjausta auto tärisi pahasti tyhjäkäynnillä. Eli ilmeisesti moottorin tukiin ei mennyt alipainetta. Onkohan tämä kuitenkin erillinen vika?

Välillä pääsee joitain kilometrejä ennen kuin vikavalot syttyvät ja välillä ne syttyvät jo kotipihassa.
Useimmiten liikkeellelähdön jälkeen ensimmäisissä kevyissä jarrutuksissa jarrupoljin nytkähtelee
niin kuin se tekee kun ABS aktivoituu. Pian sen jälkeen syttyy häiriövalot ja sen jälkeen jarrupoljin
toimii taas normaalisti.

Uusintakatsatukseen pitäisi mennä ja ajokielto tulee parin viikon päästä mikäli autoa ei saa siihen
mennessä katsastuskuntoon.

Alkaa ideat loppumaan ja epätoivo iskeä. Olisiko siis jollain vielä ideoita mistä voisi vikaa hakea? 
3
No hemmetti! Minkä näköinen se oikea avain on? Saisiko sellaisen Volvo-kaupasta?
Monissa S60 myynti-ilmoituksissa lukee "takaluukku aukeaa vain avaimella" eli keskuslukko sieltä on hajonnut. Olisi kiva olla avain sen varalta, ja muutenkin 2 avainta on parempi kuin 1.
4
Olisi ajovalojen oikean atu renkaan korkeus anturin vaihto tarpeen rikkoutumisen vuoksi. Kovasti sitä tutkiessani vaikuttaisi yksin kertaiselta vaihdolta jossa irroitetaan vain 3 pulttia ja anturin johdon kiinnike.
Mutta mysteerinä nousee anturiin kiinnittyvä johto kautta vaijeri jonka irroitus tapaa ilman rikkomista keksinyt. Joten tiedustelisin onko kenelläkään mitään kokemusta kuinka kyseisen johdon saisi irroitettua.

5
700, 900 & S/V90 / Vs: Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut maamies tänään kello 21:41:13 »
-vauhtipyörän ykk anturi
-sytytyksen pääteaste
-sytytyksen ohjainboxi(ezk)

Mikä vuosimalli? Onko yksi vai kaksi bensapumppua?
6
Sulla on sitten se valet avain käytössä.
Pitää toivoa attä peräluukun avaus toimii kakella. Ikävä ronkkia suksiluukusta vetämään niitä selkänojan kahvoja että pääsee sieltä peräluukkuun. Tehty on sekin. :P
7
700, 900 & S/V90 / Vs: Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 21:25:58 »
8
Yleinen keskustelu / SIIRRETTY: Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 20:48:53 »
9
Kaikki on mahdollista. Tässä kuva avaimesta.

Siinä lukee "Valeo" ja toisella puolella "Made in UK".

Peräluukun lukkoon avain mahtuu, mutta varsi on liian lyhyt tai kahva liian leveä kun ottaa peltiin kiinni.
Hanskalokeron lukkoon ei mahdu. Siihen pitäisi olla ohuempi avain.

Valitettavasti toista avainta ei ole. Ostin auton yli 5 vuotta sitten nettihuutokaupasta halvalla. Siinä on neliveto ja turbo ym.
Sen jälkeen on kyllä joutunut vaihtamaan kaikenlasta osaa. Viimeksi koko etujousitus uusittiin. Iskari ja ehkä jousikin oli liian lyhyitä. Se oli joko virhe tai sitten epäonnistunut tuunausyritys joltakin. Jousitus iski näpeille terävissä kuopissa. Nyt se toimii kuten Volvon pitääkin.
Kilometrejä on kohta 300000.
Kori/alusta, moottori ja automaattilaatikko ovat edelleen hyvässä kunnossa. Kun lukot toimii niin auto on uuden veroinen. :)
10
700, 900 & S/V90 / Volvo 940 B230FD vika
« Uusin viesti kirjoittanut Volv0V40 tänään kello 19:59:30 »
Moro. Mulla tosiaan on tommonen Volvo 940 b230fd koneella ja se 1kk sitten sammui kesken ajon, mutta lähti käyntiin parin yrityksen jälkeen. Ajattelin että jaa vanha auto vaan jotain temppuili ja jatkoin ajelua kun auto toimi normaalisti. Nyt sitten viime vappuna auto sammui taas ja nyt ei enää pysy käynnissä kuin välillä hyvällä tuurilla 30min ja välillä taas vaan 1min.
Vikakoodit luettiin diagnostiikalta niin antoi vikakoodin 1-4-4.
Uuden bensapumpun releenkin hain varmuuden vuoksi, mutta ei ollut vaikutusta.
Auto myös sammuu jos perää pomputtaa.
Bensapumppukin katsottiin ja siellä vaikutti kaikki olevan kunnossa.
Olisiko kellään ideaa mitä kokeilisi/ mistä lähtis vikaa korjaamaan?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autoracing  KL-varaosat