No mä ottaisin aina noissa hiukkassuodatinjutuissa yhteyden esim. nimim. volvotdi:hin ja selvittäisiin missä paikassa tuosta ongelmasta voi päästä pysyvästi eroon.
Mahdollisia vuotavia suuttimia ei tietenkään saa kuntoon ohjelmoinnilla ja suodattimen teurastuksella, mutta nuo saastelaiteviat kyllä.
Ekaksi sitä öljyä pois koneesta, ettei karkaa käymään moottoriöljyllä. Kyllähän ne öljyt oikeasti pitäisi vaihtaakin, mutta ei se kai ihan heti hajoa. Seuraa hetkellisen kulutuksen mittarista tapahtuuko regenerointia ja kuinka usein?
Muistaakseni jossain 240tkm kohdilla auto poltti suodatinta tyhjäksi melko usein, 2-3 kertaa tankillisella. Vika voi siis olla mielestäni ihan vaan siinä että suodatin on tiensä päässä ja auto tyhjää sitä vähän väliä. Tihentyneen polton myötä dieseliä joutuu öljyn joukkoon enemmän kuin pitäisi ja tämä pilaa öljyn. En kyllä tiennyt tuollaisen öljynlaatuanturin olemassaolosta.