Ateho  Elekma

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #345 : 19.09.2016, 06:59:10 »
Tuo ensimmäinen versio olisi muuten kyllä kelvannut mutta tuo 1 ja 4 putken yhdistys oli aivan hanurista. Nelosesta tuli putki suoraa poikittain olevaan putkeen.  Evon pakosarja on kyllä pieni, mutta penkissä testattua että valusarjalla herää myöhemmin, häviää reilusti (+30hv) keskialueella ja vielä 20hv ylhäällä verrattuna tuubisarjaan, niin valinta oli aika helppo.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #346 : 19.09.2016, 13:21:10 »
joo ei se tarkoita että siitä lyhyestä sarjasta tarvii huonommin virtaavaa tehä ku evon sarjasta ;D itse kyllä tekisin mahdollisimman lyhyen sarjan jos mahdollista mutta aina se ei ole mahdollista tilan takia..

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #347 : 21.09.2016, 20:40:43 »

Versio 2 Hepattuna läjään. Putkien mitat vaijerilla mitattuna
1.55cm
2.51cm
3.51cm
4.55cm
eli pulssit menee nätisti kun 1 ja 4, sekä 2 ja 3 on yhdessä. :)


Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #348 : 13.10.2016, 12:10:36 »
20nm, 60nm ja 122nm oli KLracingin ohjeessa heidän 12,9 pinnapultein kiristysarvot. Jokainen vaihe niin monesti momenttiin kunnes lopettaa kiristymisen ja vasta sitten seuraavaan vaiheeseen. Jonkun verran sai aikaa käyttää tuohon.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #349 : 07.12.2016, 20:33:49 »
Tämäkin etenee totuttuun tapaan. hitaasti.

Etuiskareita lyhennettiin 20mm madallusjousten takia. näytti olevan tuo 20mm juuri maksimi, mitä voi lyhentää tekemättä uutta kierrettä. Sorvari teki tuommoisen holkin, niin ei jää jälkiä leuoista iskarin varteen.




Rasvakuppi mahtuu just just kiinni :P


Kampi kiillotettiin sorvissa, hiomanauhana kapea kuormaliina ja hieno hiomapaperi niitattuna siihen. (320, 600, 1000 ja 2000)


Männätkin tuli putsattua patapatalla, ja urat putsasin todella pienellä tasapää ruuvarilla.

Lohko on tällä hetkellä koneistamolla, kunhan saan noudettua niin sitten pitäisi hommata laakerit ja männänrenkaat.
Pääsee mittaamaan onko kampiakselin kaulat vielä toleranssin sisällä, sekä hiomaan männänrenkaat.

Megaan latasin uusimman firmwaren sisään, ja tein sytytyslähdöt ilman sytkäkiviä, sekä revin purkuraadosta hirveän määrän johtoa.
Näilläkö joskus muka käyntiin?



Sitten pitäisi jostain kutoskoneisesta ysistä repiä sytytysmoduuli (0 227 100 203) , ja tilata vr-muunninpiiri.

Onko kellään kokemusta tarvike sytytysmoduuleista?
Ebaystä sais postilaatikkoon merkittömän ohjaimen kolmella kympillä, ja boschilaisen saa käytettynä purkaamolta 70€ ja uutena 200€.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2016, 21:31:23 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #350 : 10.12.2016, 22:51:42 »
perhanan perhana, männän/sylinterin välys on kasvanut alkuperäisestä 0.15mm. Jätettiin sitten lohko hoonaamatta. Eikai tässä paljoo muita vaihtoehtoja ole kun takomännät laittaa :idiot2: jääpi ensivuodelle.

Ja tästä lainattiin etujarrusatula toiseen lankkuun, kun meni kaikki kolme ilmausnippaa poikki.
Hyi että toi sininen jarrusatula on jeesusruma ;D
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 22:53:13 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #351 : 27.06.2017, 21:26:46 »
Vihdoin jatkuu tämäkin. On ollut vähän olematonta viimevuodet tämän rakentelu kun auto on ollut eri läänissä.
No nytpähän on rempattu tallitiloja itselle ja oltu tiiviisti töissä, tai kotona töissä hiukan käsiin levinneen remontin kanssa.
Nyt se juhannuksena tapahtui, ja sain volvon tuotua omaan talliin  :)


Tänävuonna ei kyllä ole muutakuin pakosarja käytetty hitsauksessa, ja moottoriohjauksen ensimmäinen prototyyppi tehty.


Megasquirt tuli siis myytyä, ja suunniteltu nyt neloskoneen suorasuihku/suorasytkä moottoriohjaus. Siitä on toinen topic.

Tästä on hyvä jatkaa :)
« Viimeksi muokattu: 27.06.2017, 21:51:20 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #352 : 27.08.2017, 18:44:56 »



Koria hierottu viimeiset pari viikkoa. Kori on nyt hiontapohjamaalissa, toivottavasti ensiviikolla pintavärissä! Pari pikku kohtaa pitää vielä ensin hioa ja kitata :)
Oli kyllä ihan paskaa teippiä kun irtos heti kun koski maaliin.
Kerkesin pari desiä maalia jo sotkea pöydälle kun ajattelin että kertakäyttömuovimuki onkin oikein hyvän kokoinen mitta. Eiköhän se sulanut sillä sekunnilla kun kaadoin ohenteet sekaan...

Sitten olisikin kaikkien muiden korinosien hionta ja maalaus, on sitten hidasta ja vaativaa hommaa, mutta myöskin palkitsevaa.

Kuskin takaovea olen jo hitsannut, oikonut, tinannut ja kitannut, mutta vielä siinäkin riittää hommaa.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2017, 18:58:03 kirjoittanut lakeshead »

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #353 : 27.08.2017, 21:12:11 »
mahtuuko tolla pakosarjalla tulpan johdot kulkemaan palamatta? ite tein myös jäärata autooni pakosarjan ja uusiksihan se meni kun ei käyny mielessä että tulpanjohdotki täytyy mahtuu kulkeen  ;D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #354 : 28.08.2017, 10:32:37 »
mahtuuko tolla pakosarjalla tulpan johdot kulkemaan palamatta? ite tein myös jäärata autooni pakosarjan ja uusiksihan se meni kun ei käyny mielessä että tulpanjohdotki täytyy mahtuu kulkeen  ;D
Pakosarjaan tulee keraamipinnoite ja johdot sukkaan, luulis pelittävän :) kyllä minä tuota tehdessäni testailin että johdot mahtuu ja tulpat pystyy vaihtamaan

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #355 : 06.09.2017, 20:20:42 »
Koria vajaa kuukausi nyt hinkattu iltaisin. Hiontaa,kittausta, maalausta, vesihiontaa, ja taas hiontaa, kittausta ja maalausta :D aika monesti menny takakaaret uusiks, kun huomannut jonkun virheen, millon on kitissä heittoa tai reikää, millon näkyy joku hitsisauma.

Jos joskus kelpaisi tuo työnjälki itelle, niin saisi vetää pintavärin, joka ei kovin kauas alkuperäisestä väristä heitä.
Värikoodi on Nissanin KH2, joka on metalliväri.

Hirvee homma pelkässä korissa, ja sit vielä nuo kaikki hemmetin korin irto-osat kuten ovet :D
« Viimeksi muokattu: 06.09.2017, 20:29:20 kirjoittanut lakeshead »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo