Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut uisteeelu tänään kello 01:49:52 »
Seutula ei onnaa. Suljettiinkohan 2009 tai jotain
saramäki
2
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 01:36:56 »
Ei kai se hinta tosiaan itsessään ole tae mistään, mutta elän vahvasti uskossa, että se hinta korreloi sen kanssa kuinka vaivalla itse tehonlisäys on tehty. Halpa softa lisää syöttöä ja ahtopainetta kaikessa yksinkertaisuudessaan, mutta asiallisesti tehty tehonlisäys ottaa huomioon koko kokonaisuuden, eli esimerkiksi sen, että auto on itse tietoinen siitä, paljonko tehoa tuotetaan ja tämän miellän erityisen tärkeäksi automaattivaihteiston kannalta.
3
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 00:40:51 »
Tuatanoinaa, jos softa maksaa 50€ tai 500€ niin eihän se hinta sitä paremmaksi tee.
Tosin kukaan ei tee alle 300€ jos meinaa saada leivälleen muutakin kuin ylähuulen. Ei edes pienemmät toiminimet joista osa kyllä tietää mitä tekee ja osa taas ei mutta tekee silti. :2funny:
4
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Sähköliitin turbon imuputkessa
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 00:34:27 »
Joo, se pitää sen sulana ja ahtopaine puhaltaa sitä puhtaaksi röhnästä.
5
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 11.05.2024, 23:55:05 »
Ohjelmaversion tutkiminen moottorin ECUsta on todella hankala homma koska joillakin merkeillä tarkistetaan joka merkkihuollossa onko tullut uudempaa päivitystä tehtaalta ja jos on tullut niin se ladataan. Eli jossain autossa voi olla tehtaalta alunperin tullut versio ja jossain samanlaisessa viimeisin merkin päivitysversio, ja jossain joku näiden väliltä. Se on sellainen viidakko ettei sen perkaamiseen ole ainakaan vielä helppoja konsteja.
No jaa. Kaikki optimoinnit tai muuten modatut softat antavat Volvossa vikakoodin CEM-U030100. Muissa merkeissä varmaankin samaten tai jonkun vastaavan vikakoodin softan korruptoitumisesta. Merkkikohtaisten vikakoodien lukemiseen tarvitaan korjaamotason testeri, ei muuta.

Auton softan saa vakioksi käyttämällä merkkihuollossa. Jos on saatavilla päivityksiä, niin ei edes maksa extraa normi huollon yhteydessä. Jos erikseen pyytää vakioksi, niin se maksaa noin 120 euroa. Ongelmiahan on tiedossa tuossa kohtaa, jos/kun autossa on joku toimilaite rikki tai poistettu käytöstä.
6
Ostetaan varaosat / Asentoanturin teline vauhtipyörälle
« Uusin viesti kirjoittanut Nirape 11.05.2024, 23:48:39 »
Hakusessa kampiakselin asentoanturin teline alkuperäiselle paikalle vinokoneen lohkon päähän.

Oulu
Yv
Nolnelviis 1545155
7
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut volvotdi 11.05.2024, 23:44:15 »
Sehän on sitten hyvä juttu, tahtoo moniin olla vaan hankala noita saada, voi olla että tulevaisuudessa noita saa palautella enemmänkin.

Niitä saa jo nyt paljon laitella vakioksi ja tehdä uusiksi. Laittajia on joka nurkalla ja lykätään 50€ softa niin melkein sen tietää, että pikkasen on oiottu tietyissä kohdissa.
8
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Sähköliitin turbon imuputkessa
« Uusin viesti kirjoittanut T5FI 11.05.2024, 23:29:22 »
Huohottimen lämmitys vastus.
Estää huohotinputkenpäätä jäätymästä umpeen pakkaskelillä.

Ahaa, no sehän selittää. Kiitos
10
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 11.05.2024, 22:59:30 »
Sehän on sitten hyvä juttu, tahtoo moniin olla vaan hankala noita saada, voi olla että tulevaisuudessa noita saa palautella enemmänkin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy