Vuosikatsastus suoritettu huomautuksitta kilometrit 195 245 km.
Insinöörille avaimet annettuani varmistin vielä, että ko konttorin jarrudynamometrillä voidaan testata myös nelivedon
jarrut ja vastaus oli, että ei ongelmaa hänellä on kauko-ohjain, jolla ohjataan rullien toimintaa.
Menin vakoilemaan toimintaa ja etujarrujen testaus menikin ilmeisen hyvin. Dynamometri pyöritti yhtä etupyörää kerrallaan ja etujarrut
tuli siis testattua. Kuskin puoli meni laakista 4 KN arvoon. Hantin puoli melkein samaan. Sitten taka-akseli rullille ja vituikshan se meni, eli auto pomppasi rullilta pois kuin rusakko makuulta.
Samassa tuli mieleen, että korkkaskohan sieltä nelivedosta jotain samalla.
No leima tuli huomautuksitta ja inssiä otti vähän luonnon päälle, kun mainitsin, että ei sitten mennyt se takajarrujen testaus ihan putkeen. Mutisi vaan jostain automaattilukosta, en tiedä oliko tarkoittavinaan autoa vai dynamometriä.
Mikäs se toimintatapa näissä ns nyky nelivetojen testauksessa on. Käsittääkseni pitäisi olla kahdet rullat jolloin nelivedon voisi jarruttaa oikein.
Sen verran otti pattiin episodin jälkeen, että testasin konttorin pihalla, että onko neliveto vielä kunnossa ja olihan se ja hyvin pyöritti.