Autoracing  KL-varaosat

v70 tdi ahtomodi

  • 38 Vastauksia
  • 19425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #30 : 12.12.2015, 12:47:19 »
onko tietoa onks audin mapissa johsotukset samalla tavalla käykö vaan plug&play menetelmällä vai onko "työmaa"
audin mapissa voi olla lämpötila-anturi samassa yhteydessä. 2.5tdi-virityskeskustelussa oli mikä map käy helpoimmin ja muistaakseni miten se laitetaa..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Puatsio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #31 : 12.12.2015, 13:00:51 »
No niin, johan lähtee :) Johtojärjestys oli juuri niin kuin neuvottiin eli oikealta vasemmalle. Numerot näkyi pienellä siinä liittimen johtojen läpimenojen puolelta. Huomasin kun tiesi mistä niitä etsiä.

Säätelin syötön siten, että vähän tulee perässä tehosavua ja ahdot taasen tasoittuu noin 1.3bariin. Liekö näin hyvä vai voisiko ahtoja olla enemmänkin tekniikan siitä kärsimättä? Onhan tuo jo nyt melkoinen ero vakioon verrattuna.

Kiitos auttajille!
« Viimeksi muokattu: 12.12.2015, 13:04:44 kirjoittanut Puatsio »

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #32 : 12.12.2015, 19:08:17 »
No niin, johan lähtee :) Johtojärjestys oli juuri niin kuin neuvottiin eli oikealta vasemmalle. Numerot näkyi pienellä siinä liittimen johtojen läpimenojen puolelta. Huomasin kun tiesi mistä niitä etsiä.

Säätelin syötön siten, että vähän tulee perässä tehosavua ja ahdot taasen tasoittuu noin 1.3bariin. Liekö näin hyvä vai voisiko ahtoja olla enemmänkin tekniikan siitä kärsimättä? Onhan tuo jo nyt melkoinen ero vakioon verrattuna.

Kiitos auttajille!
Hyvökun toimii. Vakio välijäähytin ei kestä 1.5baria enempää joskus hajoaa ennen sitäkin... Kyllä esim. nimim kenkee osaa tasantarkkaan kertoa mitä se tdi mosa kestää. Hän ainakin hapetti ja oliko välillä 1.8bar  ;D Mutta siinä oli jo jäähytin ja putkisto yms vaihettu... Ei sisuskalut hevillä hajua
240 '85 T5

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #33 : 21.12.2015, 09:12:23 »
mistähän rupeis ettimään vikaa kun laitoin tohon 850 tdi:hin autogaugen ahtopaine mittarin ja samalla tommosen evy boxin ja ahto modin ja ei nouse ahdot ku 0.5bar  :'( aika vähäsen tuntusta jos vakio luokkaa 1bar? oisko jotain neuvoa miten esim hukkaportti olis hyvä tarkistaa?  :idiot2: Niin ja aluksihan ei mittari näyttäny mitään ku oli nippa tukossa mutta porasin 2.5mm terällä auki. olisko se 2.5 liian pieni ettei mittari tunnista? täytyy lähteä kohta autolle peuhaamaan.  *karkuun->
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #34 : 21.12.2015, 10:40:09 »
mistähän rupeis ettimään vikaa kun laitoin tohon 850 tdi:hin autogaugen ahtopaine mittarin ja samalla tommosen evy boxin ja ahto modin ja ei nouse ahdot ku 0.5bar  :'( aika vähäsen tuntusta jos vakio luokkaa 1bar? oisko jotain neuvoa miten esim hukkaportti olis hyvä tarkistaa?  :idiot2: Niin ja aluksihan ei mittari näyttäny mitään ku oli nippa tukossa mutta porasin 2.5mm terällä auki. olisko se 2.5 liian pieni ettei mittari tunnista? täytyy lähteä kohta autolle peuhaamaan.  *karkuun->
mistä sulla on painetieto? Hukkaportti toimii oikein, jousi pitää just tuon 0,5-0,6bar. Tdin hukkaportti toimii vähän erilain.


Paine kompurakotelolta -(hukkaportin kello)-paine ahtosolenoidilta.

Keskellä on jousi jonka päissä lautaset. Molemmilta suunnilta tulee sama paine kunnes map-anturi tunnistaa tavotepaineen ja antaa solenoidille käskyn rajottaa. Solenoidi alkaa nakuttaa painetta imuputken suuntaan eli tässä vaiheessa kellolle solenoidilta tuleva paine on pienempi kuin toisesta suunnasta tuleva paine. Sulla ei tuu nyt jostakin syystä ollenkaan sitä painetta, jolloin jousi yrittää yksin pitää kelloa kiinni.

-solenoidi voi olla rikki
-joku niistä pikkuletkuista voi vuotaa
-voi olla ahtovuotokin, mutta sillon pitäs savuttaa reilusti ilman evryäkin.

Tuossa todennäkösimmät. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #35 : 21.12.2015, 14:34:34 »
Oli imusarjan ja ahtoputken välisessä letkussa reikä. Mistä sais uuden? hätäpäissäni kyhäsin töissä sellasta vesiletkun vulganointi mattoa pari kiekkaa ni sai ahdot 1bar. mut ei millään yli vaikka kuinka potikkaa sääti. ja potikka kytketty katkaisijan kanssa map anturin 1-2 väliin (keltaharmaa-keltamusta) :idiot2:
 Ja vaikka käänsin valmiin evryboxin syöttöruuvin täysille ei silti työnnä mustaa, tosin mulla se putki on alas ja aika harmaa keli ni ei välttämättä huomaa. Kulku parani jonkun verran. tossa toisessa topicissa puhuttiin jostain pikkuletkujen välissä olevasta öljy loukusta tms. oisko siinä vika?
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #36 : 21.12.2015, 16:59:04 »
Oli imusarjan ja ahtoputken välisessä letkussa reikä. Mistä sais uuden? hätäpäissäni kyhäsin töissä sellasta vesiletkun vulganointi mattoa pari kiekkaa ni sai ahdot 1bar. mut ei millään yli vaikka kuinka potikkaa sääti. ja potikka kytketty katkaisijan kanssa map anturin 1-2 väliin (keltaharmaa-keltamusta) :idiot2:
 Ja vaikka käänsin valmiin evryboxin syöttöruuvin täysille ei silti työnnä mustaa, tosin mulla se putki on alas ja aika harmaa keli ni ei välttämättä huomaa. Kulku parani jonkun verran. tossa toisessa topicissa puhuttiin jostain pikkuletkujen välissä olevasta öljy loukusta tms. oisko siinä vika?
sitä öljyloukkua ei oo uudemmassa enää ollenkaan, sen voi ottaa pois. Muistaakseni de on siinä letkussa joka tulee ahtoputkelta ahtosolenoidille. Onhan sulla ahtomodin johdot oikein? Ne numerot menee vasemmalta 3-2-1.

Mikä letku menee ahtoputken ja imusarjan välissä? Varmaanki ahtoletku? Ku en muista että muita menis.. Jos on se letku niin sehän on toisesta päästä 2,25" ja toisesta päästä 2,5".. Ei mahda saada kun purkuosana tai siniseltä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #37 : 21.12.2015, 17:23:40 »
Just ahtoletkua meinasin jäi vaan kirjoittamatta. Mut luulen et ei tartte muuta ku uuden ahtoletkun ku ei näköjään pidä vieläkään kunnolla. Mutta kiitos vinkeistä. :hello: Odotellaan et saa jostain uuden letkun ni ollaan taas vähän lähempänä  :)
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 tdi ahtomodi
« Vastaus #38 : 22.12.2015, 09:54:36 »
Paikkasin vielä kerran vanhan. Eli ekaks tuulilasiliimaa halkeamiin sisä ja ulkopuolelle. Sitten päälle koko matkalle sitä vulganoituvaa teippiä pari kerrosta jonka vielä lämmitin kunnolla kuumailmapuhaltimella. Ja siihen vielä kunnolla gorilla teippiä päälle  8)
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

 

Ateho  Elekma