Elekma  Autoracing

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181398 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #45 : 19.08.2015, 23:20:24 »
10mm spacer moottorin ja "kytkinkopan" väliin?
Jäitä housuun!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #46 : 19.08.2015, 23:24:46 »
10mm spacer moottorin ja "kytkinkopan" väliin?

Kyllä, tämä mielessä. AW71L koppia vielä yksi jäljellä, jotenka siitä saisi laipan.  :D
Koneistajaa etsitään, "palkannu" nyt kolme kaveria kenellä vähän "tuttuja". Odotellaan.
Täytyy tehdä sähköt ja cooleri linjat sillä välin.

Lupaan ottaa seuraavalla kerralla kuvia!  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #47 : 20.08.2015, 00:28:11 »
Kyllä, tämä mielessä. AW71L koppia vielä yksi jäljellä, jotenka siitä saisi laipan.  :D
:nuhtelu

Kerpeles!  Kaikkia koppia et tuhoa!

Ääni kytkinkopan väliseen spaceriin!  ;) :D

Koneistajaa etsitään, "palkannu" nyt kolme kaveria kenellä vähän "tuttuja". Odotellaan.
Täytyy tehdä sähköt ja cooleri linjat sillä välin.

Lupaan ottaa seuraavalla kerralla kuvia!  :-[

Spaceri on varmaankin kaikkein helpoin tehdä vs. hitsaus-hommat.

Tuli mieleentm, että pelivaran turbaanin osalta voi mitata, joten spaceri voi olla ohkaisempikin kuin tuo 10mm. Vaatinee pähkäilyä ja mittailua hitusen.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #48 : 20.08.2015, 18:30:34 »
Spaceri on varmaankin kaikkein helpoin tehdä vs. hitsaus-hommat.

Tuli mieleentm, että pelivaran turbaanin osalta voi mitata, joten spaceri voi olla ohkaisempikin kuin tuo 10mm. Vaatinee pähkäilyä ja mittailua hitusen.
Jos tuohon tekee spazerin niin on kyllä aivan yks mikkeli onko se 6mm vai 10mm vai kenties vaihtoehto c canada.

Spazerinkin jos tekee niin on oma veistelynsä kun turhia rakoja ei kannattaisi jättää niin se tars olla "umpinainen" mieluusti, jollonka päästään tilanteeseen että helpointa on suhauttaa joku olemassaoleva vinokoneen kytkinkoppa pilalle eli huitasta siitä sentin soiro. Mulla on yks laatikkoprojekti josta jäisi 10mm siivu yli vinokoneen perään käyvästä manuaalin kaavelista...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #49 : 20.08.2015, 19:48:21 »
Tartteeko sitten pidemmät pultit?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #50 : 20.08.2015, 21:03:53 »
Jos tuohon tekee spazerin niin on kyllä aivan yks mikkeli onko se 6mm vai 10mm vai kenties vaihtoehto c canada.

Spazerinkin jos tekee niin on oma veistelynsä kun turhia rakoja ei kannattaisi jättää niin se tars olla "umpinainen" mieluusti, jollonka päästään tilanteeseen että helpointa on suhauttaa joku olemassaoleva vinokoneen kytkinkoppa pilalle eli huitasta siitä sentin soiro. Mulla on yks laatikkoprojekti josta jäisi 10mm siivu yli vinokoneen perään käyvästä manuaalin kaavelista...

Menossa koneistukseen EHKÄ, yks tuttu tutkii osia (ei tajua autoista "mitään", mutta saakelin kova sorvari) ja ilmottaa saako tehtyä hänen vehkeillä. Ylimääräisestä AW71L kytkinkopasta siivu pois siis.

Tartteeko sitten pidemmät pultit?

Pultit ehkä tarvitsee pidemmät, täytyy mitata ja kokeilla jos ja kun tämä koneistus vaihe selviääpi.

Periaatteessa pultin paksuuden verran kierteillä riittää sen mitä pulttikin. Sitä en tiedä paljonko niissä volvon pulteissa on ylimääräistä.  :)

:nuhtelu

Kerpeles!  Kaikkia koppia et tuhoa!

Mika, mä hommaan sulle kyllä jonkun kopan. Älä huoli, oon sen velkaa. Tuskin noi vinokoneen kopat maailmasta kesken loppuu. ;)

ps. unohdin TAAS ottaa kuvan kun kävin vain hakemassa kopat... Kattelin väsähtänyttä AW71L askia... ylivaihteen pinnat SULANEET, ja on kuin kuivunutta bitumia "pitkin" ylivaihdetta.  ::)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #51 : 20.08.2015, 21:27:13 »


Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #53 : 23.08.2015, 16:39:44 »
Purin vanhan askin ja tässä kuvia:


Ylivaihde ja kitkapinnat  :D


Ylivaihteen metallipinnat(vääntynyt ja palaneet)


Kolmosen(?) pinnat


Lähempää kuvaa...

Kumma juttu kun AW71L hajoaa vaikka on lussu T-nokka koneessa.  :uglystupid2:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #54 : 23.08.2015, 18:03:36 »
Täytyy myöntää, että kolmosen kytkin levyt olisivat lipsahtaneet hetkenä minä hyvänsä.  :o

Murhaavaa alavääntöä titteli kyllä kuuluu ehdottomasti sinulle, ansaitusti, sillä meikäläisen vääntölukemat jäävät sinun wiinakoneesi väännöstä vielä jonkin matkaa!   P>

Ja tulevat jäämäänkin pysyvästi, sillä inhoan laatikkojumppaa.   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #55 : 23.08.2015, 20:52:47 »
Täytyy myöntää, että kolmosen kytkin levyt olisivat lipsahtaneet hetkenä minä hyvänsä.  :o

Murhaavaa alavääntöä titteli kyllä kuuluu ehdottomasti sinulle, ansaitusti, sillä meikäläisen vääntölukemat jäävät sinun wiinakoneesi väännöstä vielä jonkin matkaa!   P>

Ja tulevat jäämäänkin pysyvästi, sillä inhoan laatikkojumppaa.   :D

Älä nyt, eihän tämä herää vasta kuin n. 2500rpm.  :idiot2:

Sitä paitsi joudut vielä ehkä yhden kerran askin vaihtamaan...  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #56 : 23.08.2015, 21:04:53 »
Paljonko laatikolla oli kilometrejä? Oliko kickdown-vaijeri tehtaan suosittelemassa säädössään?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #57 : 23.08.2015, 21:32:00 »
Paljonko laatikolla oli kilometrejä? Oliko kickdown-vaijeri tehtaan suosittelemassa säädössään?

300tkm. KD vaijeria oli hieman löysätty (mikä edelleenkään vaikuta pakkojen pitoon).

Tässä tutkittuna muutamalla (tyhmällä ja fiksulla) päällä tuloksena:

AW71L ja vastaavissa ei kickdown vaijeri vaikuta laatikon pakkojen kiinnipitävyyteen ns. väännönkestoon.

Kickdown vaijeri ohjaa puolikuun mallista (vähän kuin kaasuläpän tapaisesti toimivaa) osaa joka vaikuttaa vain vaihteiden vaihtoihin.
Samoiten päästää accumulaattoreiden taakse kovemmalla kaasulla enemmän öljyä jolloin vaihtaa terävemmin.

Itse työpaineeseen ei vaikuta, tai mihinkään väännönkestoon.

Kickdown vaijerin pois ottamalla tai överi löysällä vaihtaa isompaa todella herkästi = esim. kolmosella 10kmh kyllä luistattaa askin väkisin rikki.
Mutta löysäämällä ylikireästä FK:sta pikkasen löysälle vaihtaa aikasemmin ylöspäin, jolloin voi Volvon vinokoneen väännöllä hyödyntää askia enemmän. RIKKOMATTA sitä.

Jos tähän tulee se sama "No mutta kun Volvon ohje sanoo näin" Niin Volvolla oli jotain 6kpl vinokoneisiin erilaisen pitusia vaijereita. Jolloin joka "5mm esijännitystä (tai vastaava ohje)" vaikuttaa eri tavalla askin toimintaan.

Itsellä n. 5-10mm löysällä -98 FT:ssä. Tämä on tälle vaijerille mukava ja hyvä. Ei heitä heti pienempää kun painaa 1.5cm kaasua (kuten vakio FK:ssa).

Jos olen aivan väärässä, saa tietenkin korjata. Mieluiten muilla perusteilla kuin "koska volvo sanoo näin".
« Viimeksi muokattu: 23.08.2015, 21:36:30 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #58 : 23.08.2015, 21:50:55 »
Jännä silti että kun vaijeri on säädöissään niin laatikko kestää paljon paremmin, liekö sitten syynä se että vaihtaa pienemmälle silloin kun on suunniteltukin eikä väännätä liian isolla pykälällä.
Ja kyllä, olen avannut muutaman AW-lootan joten joku käry toiminnasta on  ;) mulla on ollutkin vaan bensalla toimivia ilman T-nokkaa olevia turbo ysejä ja seiskoja AW:lla.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #59 : 23.08.2015, 22:53:27 »
mulla on ollutkin vaan bensalla toimivia ilman T-nokkaa olevia turbo ysejä ja seiskoja AW:lla.

Mikä suomeksi sanottuna tarkoittaa että yhdessäkään niissä ei ole ollut ~400 Nm (tai "vähän" enemmän) käytössä siellä 2500-3000 rpm paikkeilla. Onko tuo nyt mikään ihme että paikat kestää kun ei ole voimaa jolla ne saisi rikki.

 

RallyBaron  Samppasport