Autoracing  KL-varaosat

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181692 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #435 : 12.03.2017, 13:42:42 »
Mmm. Ei näytä hyvältä jostain syystä.

Etupään kiinnityksen pitäisi olla just samassa kohdassa kuin tukivarsien. Muutenhan niiden liikeradat riitelee keskenään ja jotain hajoaa.

Toisekseen akseli ei pysy enää vaaka-asennossa vaan liikerata on tälläinen ). Panhardi joutuu aika koville.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #436 : 12.03.2017, 14:05:37 »
Mmm. Ei näytä hyvältä jostain syystä.

Etupään kiinnityksen pitäisi olla just samassa kohdassa kuin tukivarsien. Muutenhan niiden liikeradat riitelee keskenään ja jotain hajoaa.

Toisekseen akseli ei pysy enää vaaka-asennossa vaan liikerata on tälläinen ). Panhardi joutuu aika koville.

Tämähän vain estää akselin kiertymistä eikä sen kummempaa.

Ihan sama onko nivelletty kahdesta vai yhdestä paikasta. Tai mulla ainakaan ole 30cm joustovaroja. Madalletuissa vielä parempi.  :P

Liike pysyy ihan nättinä kun etupään pusla antaa periksi sekä liukuu. Testailin mielenkiinnosta nosturilla tätä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #437 : 12.03.2017, 20:51:05 »
Minkätakia noista pellin ylätuista (ylimmät kiinnikkeet) pyritään eroon? ???

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #438 : 12.03.2017, 21:04:10 »
Minkätakia noista pellin ylätuista (ylimmät kiinnikkeet) pyritään eroon? ???

Ei niistä sinänsä pyritä eroon, vaan siitä koko peltihärvelistä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #439 : 12.03.2017, 21:08:02 »
Ei niistä sinänsä pyritä eroon, vaan siitä koko peltihärvelistä.

Ihan noin niinkuin mielenkiinnosta, miksi siitä alkuperäisestä kehikosta pitäisi päästä eroon? ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #440 : 12.03.2017, 21:08:52 »
Minkätakia noista pellin ylätuista (ylimmät kiinnikkeet) pyritään eroon? ???

Ne taipuu väännön alla mutkalle, sitten katkee alumiinivarret ja pultit perään. En saa kännykällä nyt linkattua, mutta tuo yläpää pääsee vääntymään mutkalle ja vääntää kaiken rikki.

Parit visiot lisätuista häkkiin, lisäilen kuvia kun saan aikaseksi. Lähinnä peltien yhteen hitsaus ja yläpään tukeminen.

Eikä siinä orkkiksessa muuta ole ongelmana. Pulttien katkeaminen ja/tai alumiinivarsien tuhoutuminen täysin tuon velton orkkis häkin vika.

Edit: Siis tolla ruotsi tuella säästää uretaanipuslien hinnan + kehikon vahvistamisen, tulipahan kokeiltua  ::)
« Viimeksi muokattu: 12.03.2017, 21:18:48 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #441 : 12.03.2017, 22:53:41 »
Voi olla lottovoitto jos sinulla sama vika, mutta sanotaan nyt kumminkin. Minulla oli perästä puslat rikki ja korjasin ne(samalla jäykemmät puslat) no alkoi juristamaan aika rankasti. Lootan kannatinkumi oli syypää tähän. Ilmeisesti rikkinäinen lootan kannatin + löysä perä antoi tämän anteeksi, mutta ei antanut enää kun perä oli jäpäkkä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #442 : 12.03.2017, 23:03:42 »
Voi olla lottovoitto jos sinulla sama vika, mutta sanotaan nyt kumminkin. Minulla oli perästä puslat rikki ja korjasin ne(samalla jäykemmät puslat) no alkoi juristamaan aika rankasti. Lootan kannatinkumi oli syypää tähän. Ilmeisesti rikkinäinen lootan kannatin + löysä perä antoi tämän anteeksi, mutta ei antanut enää kun perä oli jäpäkkä.

Mulla ihan uudet puslat askilla. Valkosessa (m90) repes askin pusla niin tuli kyllä mielenkiintoisia värinöitä. Tosin ainahan siitä askista vähän tuleekin.  :P

Mutta kyllä, vaikuttaa oleellisesti mukavuuteen jos joku pusla ei toimi. Tai on aivan liian jäykkä. Uretaanit ja iso kehikko ei päästä värinää läpi (ainakaan edellisessä  ;D) . Sitten kun 7 puslaa korvataan yhdellä jäykällä niin onhan siinä ääntä.  :)

Tämä tanko juttu oli melkein arvattavissa, mutta oli pakko koittaa edes. Pirun ruotsalaiset kun väitti ettei juurikaan muutu ääni. :-[ tosin olen kyllä tän auton suhteen ehkä liiankin tarkka...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #443 : 12.03.2017, 23:15:53 »
Ihan noin niinkuin mielenkiinnosta, miksi siitä alkuperäisestä kehikosta pitäisi päästä eroon? ???

Tuppaa käymään näin, tosin tämänkin tilalle laitettiin alkuperäinen(vahvistettuna). Kalphengeltä löytyy heihän oma versionsa, mutta on poskettoman hintainen!



Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #444 : 12.03.2017, 23:16:41 »
Okei, eli ei vika siinä... Olisi muuten varteenotettava vaihtoehto omaan volvoon, ollut ongelmaa liiallisen kiertojouston kanssa.

Hämmentää kun porukalla hajoaa noita jopa vakio autoissa. Itselläni ei ~500hp 750nm vehkeessä ole hajonnut mitään oleellista tuennoista. Periä sen sijaan kyllä on hajonnut. Ja nyt kun sanoin tämän, niin suraavaksi varmaan pyörii akseli ympyrää ;D
« Viimeksi muokattu: 12.03.2017, 23:18:47 kirjoittanut miikel »

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #445 : 13.03.2017, 02:26:06 »
Nimimerkillä Makru taitaa olla tuollainen MKM Motorsportin tanko hänen 740:nsä alustassa ja ei tietääkseni ole ongelmia värinöiden kanssa ollut, en ole ainakaan itse kiinnittänyt huomiota. Joku ongelma oli, että akseli pääsi liikkumaan hieman jossain tilanteessa ja siihen hommaan rakennettiin lisätuki. Kysäisen vahvistusta asiaan.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #446 : 13.03.2017, 18:26:12 »
Nimimerkillä Makru taitaa olla tuollainen MKM Motorsportin tanko hänen 740:nsä alustassa ja ei tietääkseni ole ongelmia värinöiden kanssa ollut, en ole ainakaan itse kiinnittänyt huomiota. Joku ongelma oli, että akseli pääsi liikkumaan hieman jossain tilanteessa ja siihen hommaan rakennettiin lisätuki. Kysäisen vahvistusta asiaan.

Kysele vaan.  :)

Ajelin tuossa ja pohdin että tuskin ääni kantautuisi jos pakoputki olisi kova äänisempi.

Noh täytyy hitsuutella tuo vakio tukikehikko joku päivä.

Vaihtelin painelaakerin (kun unohtu ostaa uusi kun askin vaihto ja vähän pitikin ääntä) auto seiso työsylkkä "roikkuen" viikonloppuna ja nyt puol poljinta ihan lörppö.  :idiot2:

Täytyy ilmata kunnolla huomenna, uutenakin oli tosi outo ilmata. Tai sitten pääsylkky kusee jotenkin. Katoin niin nopeasti katsottuna yhtään hikoillut siitä kun viimeks kattelin.

Jotenkin outoa ja toivottavasti lähtee toimimaan ilmaamalla.  >:(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #447 : 13.03.2017, 18:34:59 »
Eipä se orkkis työsylinterikään mikään helppo ole ilmata. ~600 km kotimatkalla tuossa taannoin rupesi lähellä kotia kytkin irrottamaan siinä kohtaa kuin pitääkin.  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #448 : 13.03.2017, 18:37:15 »
Oletko kokeillut ns. "väärään suuntaan" työntää jollain ruutalla jarrunestettä?

Omassa 945:ssa orkkissylkkä piti ilmata "väärässä järjestyksessä". Poljin pohjaan, nippa auki, poljin ylös, nippa kiinni...

Kaverin 745:ssa taas ei ilmaantunut millään, ennenkuin laitettiin ruutalla väärään suuntaan hitaasti nestettä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #449 : 13.03.2017, 18:44:51 »
En ehtiny enkä vaan kyllä jaksanutkaan.

60% duunareista lomalla tai saikulla niin saanut tehdä sitä kuuluisaa keikkaa ihan huolella.  :buck2:
Uni tulee kohta.  :2funny:

Mutta kokeilen työntämällä huomenna!  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing