Samppasport  Futurez

Volvon räplääjäksi perheauto C70 kautta.

  • 0 Vastauksia
  • 1407 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti-Tapio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvon räplääjäksi perheauto C70 kautta.
« : 26.09.2017, 14:16:46 »
Moi kaikille ostin itselleni vuoden 98 C70sen manuaalilaatikolla koneena 2,3 litranen T5. Perheemme ainoaksi autoksi eli siis perheautoksi.
Aikaisemmin olen räplännyt pelkästää  :idiot2:  S* Italiaanoja  S*  :idiot2:

Ihan pihalla vielä koko hommasta on niin paljon sisäistettävää ja ollut sen takia vaikeeta päästä mukaan tähän hommaan.
Homma on jonkunlainen projekti vaikka aluksi puuhailen tätä vain sillain että on ajossa.
Foorumia olen nyt pikkasenn selaillut ja sama homma joka paikassa alkaa oleen lankaa niin tuhottomasti että on vaikee enään löytää mitään. Joten aloitin oman ketjun ja tää sellainen läpinä ketju koska olen uusi volvojen parissa niin ei oikeen tuo projekti tai showroom juttu ole ainakaan se oikea paikka. 
Näin alkuun kaipailisin vinkkejä:

Mikä lukuohjelma kannattaa hommata tietokoneeseen.
Onko tiedossa suomenkielisiä sähköisiä korjausmanuaaleja (kirja mulla jo on)
Onko tietoa hyvistä räjäytyskuvista siis Volvon  2,3 litrasesta t5 koneesta.

Jo tehdyt toimet
jonkinlainen huolto 23 500 milj. kohdalla. Vaihdoin tulpat ja bensan suodattimen. Öljyt ja suodattimen vaihdan tälläviikolla kun saan ensin tietooni kannattaako käyttää moottorin sisuksien puhdistusaineita ja jos niin mitä merkkiä.

Tulevat toimet
No noi öljyt jotka mainitsinkin jo
Uusi puola ainakin 2 pyttyyn ilmeisesti oli jossain vaiheessa huohotusputki korkannut kun 2 ja 3 pyttyjen tulppaholvit oli puolillaan öljyä. Niin ja miksi päättellin näin no öljyä oli sielä täälä kun avasin kotelon ja irrottelin sytkiä tulppien vaihdon yhteydessä.
Koneen otan talvella irti ja käyn perusteelisesti läpi ja vaihtelen pikkasen jykevämpää osaa sisuksiin lastutusta (205kW) silmälläpitäen samalla palautan e85 käyttöiseksi ollut kuulemma joskus aikaisemmin eflexfuel boksi.
Uusi ecu ja avaimet
Kaikki sähköt uusiksi
Kaikki koneen putket uusiksi titaanista ja pikkasen letkua joustamaan  :P
Pakoputket uusiksi hitsaan ite paremmat tulee sellaset kun haluaa ja happosesta tietenkin.
Kuormaventtiin/tyhjäkäyntimoottorin putsaus sierrokset sahaa 800-900 väliin.

Sitten vähäpätösempää tuuninkina
Uudet peilit
Pikkasen uusia kirjaimia ja numeroita koriin.
Uus grilli.
Lampun pyyhkijät takas.
Sisusta kaksiväriseksi grafiitti/kerma ja niin paljon puuta sisuksiin kun kaupasta löytyy
Caniston vanteet kesäksi ja 16" canisto replikat talveksi.

No eiköhän tässä ollut ekaksi aloitukseksi. Toivon että tulis paljon pulinaa ja vinkkejä sekä linkkejä niin pyytämiini asioihin kuin täälä foorumilla oleviin lankoihin josta olis hyötyä minulle.
C70 MK1 2,3 T5

 

Futurez  Kulkukoira