RallyBaron  Samppasport

Volvo V90 AWD D3

  • 30 Vastauksia
  • 12162 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #15 : 27.01.2022, 00:17:43 »
Kuulostaa siltä, että sulla on laitettu liikaa vääntöä pienille kierroksille. Itse en ole tuollaista kaupunkinopeuksissa huomannut.

Joskus tuntuu pitävän liian isoa pykälää silmässä alhaisessa maantienopeudessa, mutta pykältää kuitenkin heti pienemmälle, jos vähänkin painaa kaasua. Lisäätehoa.fi tuota minun omaa kutitteli.

Sinulle siihen laatikkoon teinkin muutoksen, siksi se on sulava eikä töksäyttele. Nämä muut ei tee ja ongelma on heti esillä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa vannju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #16 : 27.01.2022, 08:42:20 »
Sinulle siihen laatikkoon teinkin muutoksen, siksi se on sulava eikä töksäyttele. Nämä muut ei tee ja ongelma on heti esillä.

Tämä lievä puhdittomuus nurkkapyörittelyssä on tietysti aika marginaalinen ilmiö. Laatikko vaihtaa kyllä täysin sulavasti ilman minkäänlaista nykimistä. Laatikon ohjelmisto on ilmeisesti  suunniteltu -75 hv / -150 Nm pienemmille voimille ja siksi ei ehkä ole optimaalinen. Jos joku intoutuu laittamaa Rican Stage II :n niin suosittelen myös laatikon optimointisoftan asennusta samaan pakettiin. Ilman laatikon optimointia Stage II tehoreservi tulee oikeasti esiin vasta kick downilla esim ohitustilanteissa . Kulutukseen en ole kyllä huomannut mitään eroa onko softattu tai ei , kesällä ja talvella  menee maatiellä 6 l/100  Minulla on optimointikokemusta tämän lisäksi vain Lantikasta jossa oli Chip Expressin palikka  + 40 hv/+70 N ja sekin toimi moitteetta 3 v + 100 tkm.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #17 : 27.01.2022, 17:01:55 »
Sinulle siihen laatikkoon teinkin muutoksen, siksi se on sulava eikä töksäyttele. Nämä muut ei tee ja ongelma on heti esillä.
Jaa, että minulla olisi laatikon ohjelmaa muokattu? Ainoastaan moottorin ecu oli pöydällä ohjelmoitavana...
Mutta joo, laatikko kyllä tietää moottorin väännöt ja osaa toimia sen mukaisesti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #18 : 27.01.2022, 21:34:33 »
Sinulle siihen laatikkoon teinkin muutoksen, siksi se on sulava eikä töksäyttele. Nämä muut ei tee ja ongelma on heti esillä.

Ei liity tähän hommaan, mutta  toimiiko tuo sinun mainonta oikeasti?

Kun joka paikassa haukut kaikki muut, ja kehut itseäsi. Itselleni ei jää kovin hyvä kuva.

Itse yrittäjänä olen yrittänyt olla moittimatta toisten työtä.

Ja toimin täysin eri alalla, että älä ota minään hyökkäyksenä, ihmettelen vain.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #19 : 27.01.2022, 21:52:23 »
Ei liity tähän hommaan, mutta  toimiiko tuo sinun mainonta oikeasti?

Kun joka paikassa haukut kaikki muut, ja kehut itseäsi. Itselleni ei jää kovin hyvä kuva.

Itse yrittäjänä olen yrittänyt olla moittimatta toisten työtä.

Ja toimin täysin eri alalla, että älä ota minään hyökkäyksenä, ihmettelen vain.

Tuossa kun ihmeteltiin miksi tökkii tai vaihtaa oudosti ja auto on softattu niin aivan joka kerta se syy löytyy sieltä ohjelmasta mikä on jätetty kesken. Totesin vain tämän ja minä kun muokkaan vaihteistoon liittyvät kartat ja outoja toimintoja ei ole niin miksi siitä en mainitsisi kun sitä kerran täällä pohditaan. Olisi erikoista jos en kertoisi vastausta vaikka sen tietäisin, eikö?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #20 : 27.01.2022, 21:55:58 »
Jaa, että minulla olisi laatikon ohjelmaa muokattu? Ainoastaan moottorin ecu oli pöydällä ohjelmoitavana...
Mutta joo, laatikko kyllä tietää moottorin väännöt ja osaa toimia sen mukaisesti.

Laatikon ecussa on toiminnalliset asiat, moottorin ecu se kertoo miten kuuluu toimia ja niitä karttoja kun pitelee niin muutoksia saa aikaan yllättävän paljonkin. Tuo 8-vaihteinen on tarkka muutoksille ja niiden tekemättä jättämisille. Tuossa koitin kiristää tavallista enemmän turbiinin luistoa niin onnistuhan se, mutta vain ratakäyttöön, oli meinaan sen verran rajut vaihdot tuon jälkeen  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #21 : 27.01.2022, 22:16:18 »
Tuossa kun ihmeteltiin miksi tökkii tai vaihtaa oudosti ja auto on softattu niin aivan joka kerta se syy löytyy sieltä ohjelmasta mikä on jätetty kesken. Totesin vain tämän ja minä kun muokkaan vaihteistoon liittyvät kartat ja outoja toimintoja ei ole niin miksi siitä en mainitsisi kun sitä kerran täällä pohditaan. Olisi erikoista jos en kertoisi vastausta vaikka sen tietäisin, eikö?

Lähinnä meinasin sitä, että voisi kertoa, esim että vaihteiston toimintaa saa kyllä paremmaksi ohjelmoimalla ja olemme niitä useasti tehneetkin onnistuneesti. Ja teemme sen myös jokaisen moottorin ohjelmoinnin yhteydessä.

Eikä niin, että muut on Tymiä, me ollaan parhaita.

Vähän kärjistetty mutta olkoot. ;)
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2861
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #22 : 27.01.2022, 22:20:15 »
Hiukan tyhmä kysymys, mutta kun näissä on yleensä vaihteistolle myös se Sport/Dynaaminen -tila, jossa turbiinin lukitus ja vaihtokohdat eroavat tavanomaisesta, niin miten tämä mahdollinen ohjelmointi vaikuttaa niihin? Tuleeko vaihteiston ohjelmointimuutokset esiin molemmissa ajotiloissa siis? Ihan vain tälläinen teoreettinen kysymys siis. Itse ajelen aina V90:llä vaihteisto dyaamisessa tilassa, tuntuu omaan hanuriin terveemmältä ettei jyristetä ihan matalilla kierroksilla.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #23 : 27.01.2022, 22:33:35 »
Laatikon ecussa on toiminnalliset asiat, moottorin ecu se kertoo miten kuuluu toimia ja niitä karttoja kun pitelee niin muutoksia saa aikaan yllättävän paljonkin. Tuo 8-vaihteinen on tarkka muutoksille ja niiden tekemättä jättämisille. Tuossa koitin kiristää tavallista enemmän turbiinin luistoa niin onnistuhan se, mutta vain ratakäyttöön, oli meinaan sen verran rajut vaihdot tuon jälkeen  ;D
Kiitos tarkennuksesta. Jotakin oppimistakin laatikolla on, sillä oli minullakin ensimmäisissä täyden kaasun ohitustilanteissa turhan rajuja alas vaihtoja. Muutaman ohituksen jälkeen laatikko alkoi pitämään herkemmin isompaa pykälää ja ehkä itsekin oppi vähän varomaan polkemasta niin, että laatikko kelaa 8 => 5. Varsinkin 6 => 5 tapahtui aluksi niin terävästi ja isoilla tehoilla, että heikompaa hirvitti. Enää en ole ainakaan kiinnittänyt asiaan huomiota.

Turbiinilukon aukeaminen risteyksissä joissakin ajotilanteissa on ihan eri juttu. Silloin laatikosta tulee hetkellisesti ns perinteinen automaatti, kun muuten toiminta on luiston suhteen lähempänä kaksoiskytkintä. Kylmänä laatikko luistattelee samalla tavoin turbiinia, kunnes öljyt lämpiävät tarpeeksi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #24 : 28.01.2022, 08:40:46 »
Hiukan tyhmä kysymys, mutta kun näissä on yleensä vaihteistolle myös se Sport/Dynaaminen -tila, jossa turbiinin lukitus ja vaihtokohdat eroavat tavanomaisesta, niin miten tämä mahdollinen ohjelmointi vaikuttaa niihin? Tuleeko vaihteiston ohjelmointimuutokset esiin molemmissa ajotiloissa siis? Ihan vain tälläinen teoreettinen kysymys siis. Itse ajelen aina V90:llä vaihteisto dyaamisessa tilassa, tuntuu omaan hanuriin terveemmältä ettei jyristetä ihan matalilla kierroksilla.

Kaikkiin ajotiloihin tulee muutos. Sport ja Dynaaminen miedompana kun ne ovat jo kohtuu napakat. Perus D:lle tulee suurin muutos.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #25 : 28.01.2022, 09:31:11 »
Mistä autoista puhutaan jos on Sport ja Dynamic asennot? Itsellä ei ole omassa S90 noita.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8901
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #26 : 28.01.2022, 10:48:02 »
Mistä autoista puhutaan jos on Sport ja Dynamic asennot? Itsellä ei ole omassa S90 noita.

Mitäs siitä Drive Mode-rullasta tapahtuu, joka on vaihdekepin vieressä?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #27 : 28.01.2022, 14:12:19 »
Mitäs siitä Drive Mode-rullasta tapahtuu, joka on vaihdekepin vieressä?
Siitä löytyy eco, confort, dynamic ja individual. Lähinnä jos koodailtu jotain sport tilaan niin ollut muu kuin topicin auto. Tuo valinta rulla on myös näissä lisävaruste. Noissa kaikissa asennoissa laatikko kyllä toimii ihan erillä tavalla. Siinä mielessä puhuin lööperiä kun sanoin ettei dynamic asentoa löydy.

ohjekirjan listaus mihin kaikkiin vaikuttaa. Omassa suurimman osan huomaa selkeästi
Lainaus
- Ohjaus
- Moottori/vaihteisto/neliveto
- Jarrut
- Iskunvaimennus
- Kuljettajan näyttö
- Käynnistys/pysäytys-toiminto
- Lämmitys- ja ilmastointilaitteen asetukset
« Viimeksi muokattu: 28.01.2022, 14:15:08 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #28 : 28.01.2022, 14:13:11 »
Mistä autoista puhutaan jos on Sport ja Dynamic asennot? Itsellä ei ole omassa S90 noita.
Ei ole sporttia, mutta dynamic on. Dynamic on jonkin verran kiukkuisempi ajotila comfortiin verrattuna.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: Volvo V90 AWD D3
« Vastaus #29 : 28.01.2022, 14:15:46 »
Ei ole sporttia, mutta dynamic on. Dynamic on jonkin verran kiukkuisempi ajotila comfortiin verrattuna.
Se on ärsyttävä ajotila  :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Proturbo  Autodiagnoosi