Samppasport  Futurez

B6294T ahdinvaihtoehdot ja reseptit

  • 3 Vastauksia
  • 1578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jakelfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • XC90 T6, Tesla S
B6294T ahdinvaihtoehdot ja reseptit
« : 02.01.2021, 17:54:38 »
Kauppakassina hyvin palvellut XC90 T6 vuodelta 2003 on tarkoitus ottaa työn alle. Ahtimet alkavat olla tiensä päässä ja vaihtoehtoja nyt kaipailisin.

Paljon on juttua muista t6 moteista mutta vähemmän tästä. Mistä ekana antautuu ja paljonko on sopivasti. Ohjelmointiin myös kaipaisi vinkkejä, tarvisi ohjelmointivälineet kun aina joutuu käymään jossain ja siellä jossain ei yleensä osata tehdä kuin vikakoodien poisto.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6294T ahdinvaihtoehdot ja reseptit
« Vastaus #1 : 02.01.2021, 18:37:10 »
Suoraan sopivia isompia turboja voi olla hankalampi löytää, koska pakosarja ja turbon pakopesä on samaa valua. Vanhemmassa B6284T:ssä pakosarja on erillinen osa, mutta niissäkin isomman turbon asentaminen vaatii välilaipan tai koneistusta, koska pakoaukko ei ole keskellä laippaa.

BSR lupailee lastulla 321hv. Viimeistään siinä vaiheessa loppuu suuttimet ja tuskin turbotkaan kovin paljoa pidemmälle piisaa. Vääntöäkin tulee lisää joten kyllähän sillä jo paremmin ehtii.

Kannattaa tehdä täyskunnostus vaihteistoon vahvemmilla osilla ennen virittämistä, kesto on rajoilla jo vakioautossa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jakelfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • XC90 T6, Tesla S
Vs: B6294T ahdinvaihtoehdot ja reseptit
« Vastaus #2 : 03.01.2021, 11:25:48 »
Laatikkoon on eväitä tiedossa, eri laatikkovaihtoehtoja oon enempi miettiny, nelivaihteinen GM ei ole tätä päivää. Tarvii reilusti lisää vääntöä että tuo lossi liikkuu sillä mielekkäästi. Joku toinen laatikko oli sovellettavissa aika helposti, en vain löydä sitä juttua nyt. Autolla kuitenkin vedetään isompiakin kärryjä välillä niin laatikon toimivuus on tärkeää. Lähinnä tuota konepuolta tässä tarkoitus käydä läpi.

Pakosarjojen tekokaan ei ole ongelma, helpointahan olis vaihtaa keskiöt ja joku billet siipi kompuraksi, sillä tuskin isoa etua saa, mutta sillain että pääsis sinne 350 päälle ja laajalla väännöllä. Vakio on niin rajattu ohjelmallisesti että sillä ei ole ilo ajaa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6294T ahdinvaihtoehdot ja reseptit
« Vastaus #3 : 03.01.2021, 12:08:04 »
Turbothan on TD03-08G, voisihan siihen käydä suoraan joku isompi runko jos vaan pakopesään mahtuu. Pakosiipi on kuitenkin niin pieni, että taitaa rajottaa aika tehokkaasti(myös tehon puoleen). Jos ei kerran tarvitse olla täysin suoraan sopivat, niin pakosarjojen suhteen helpoin vaihtoehto on B6284T sarjat ja niihin sovittaa toiset. 2kpl vitosturbon 13T tai muut pienet.

Noilla tehotavotteilla voisi jo harkita H-profiileja varsinkin jos meinaa ottaa enemmän vääntöä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport