Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 b230ft By pass vai dump valve?

  • 17 Vastauksia
  • 12127 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #15 : 03.09.2011, 15:12:03 »
Rikkonaisuudesta en ole varma.. mutta on sekin käynyt mielessä kun tuntuis että päästelis paineita pois ihan miten sattuu.. ja välillä kuullostais ettei päästäis ollenkaan..

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #16 : 04.09.2011, 16:47:41 »
Sulla on otsikossa 740ft. Se on sitten varmaan lh 2.2? (vai jopa 2.4? :o)
Siinä siis on ilmamassamittari, eikä ole Motronic jossa on ilmamäärämittari? Näitähän oli 740 tboissa.

Jos on massamittarilla, hommaa bypas, jos on määrämittarilla, ihan sama minkä sinne lykkää.

Ite oon dumppejakin laitellut vaikka on massamittari, aiheuttaa vaan pientä kaasuläpän säätöä eikä se katalysaattori ole ainakaan ensimmäisen parin vuoden aikana hajonnut, vaikka pukkaa vähän paksua seosta vaihdon jälkeen...(parempi kait kuin laiha?)

Tommonenkin on ihan hyvä ja halpa biltemasta. Jos ajelet lastuvirillä, paineet noin baarin kahtapuolen, pätkäset vaan tuon dumpin jousesta kierroksen pois ja säätövaraa on kivasti. Sanon noin koska olen yrittänyt ajella tuolla reilun barin paineilla eikä se avaudu vaan turbo sakkaa. Tuo kierroksen lyhentäminen jousessa on toiminut. Kaksi olen noitakin asentanut ja molemmissa sama homma.
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/33/large/33-221_l.jpg
   
Tuotenro
33221

Pilipaliteemasta saa myös sopivan alumiinihaaran ja vaikka korjakumista halvalla sopivaa paineletkua... :)
Piiliteemasta saa myös sopivaa voiteluainetta tuohon dumppiin. Ainoa mikä sopii on silikonispray. Siis oikein sellainen mikä on voiteluun tarkoitettu. Kaikkia muita kokeiltu eikä toimi.

« Viimeksi muokattu: 04.09.2011, 17:30:39 kirjoittanut hevonen »

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #17 : 06.09.2011, 09:52:46 »
Joo ft on ja ilmeisesti LH 2.2 kun ei ainakaan vikakoodeja pystylukemaan yms.. täytyypä käydä pilteemassa kattelemassa nuita=)

 

Samppasport  Futurez